Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) menubalk verdwenen na upgrade  (gelezen 1256 keer)

Offline rkerklaan

  • Lid
(opgelost) menubalk verdwenen na upgrade
« Gepost op: 2012/05/14, 18:49:16 »
Dat is nu niet de bedoeling, de bovenste menubalk is nog wel zichtbaar, maar er zijn geen starters zichtbaar.

Als ik er met de muis her en der op klik dan klappen er wel wat menu's uit met wat plekken/nautilus en afsluiten, klok, etc . . wat je verwacht in deze balk. Toch werkt dit helemaal niet lekker en ik zie ook nergens starters van toepassingen

in het inlogscherm zijn ze nog wel zichtbaar, maar na het inloggen niet meer

Als ik de liveCD start, dan bemerk ik dat ik de launcher links mis EN wat starters in de bovenste menubalk onzichtbaar zijn

hoe kan ik eventueel terug gaan naar een oudere kernel/versie ?

boehoeoeoeoe
« Laatst bewerkt op: 2012/05/20, 20:54:24 door rkerklaan »

Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/14, 23:16:35 »
Open een terminal en typ unity --reset
Dat reset heel Unity en dan zou je alles terug moeten hebben. Anders een schone installatie daar dat doorgaans beter is dan een upgrade.

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/16, 11:33:08 »
Wegens mijn ongeduld ben ik toch een beetje door gegaan en ben al begonnen met een schone installatie. Omdat ik een RAID wil was geadviseerd om eerst ee nserver te installeren, de RAID in te stellen en te partitioneren, server installeren en desktop er overheen te zetten. Dat heb ik gedaan. Echter met sudo apt-get install ubuntu-desktop werd er 10.04 geinstalleerd. Dat gebeurde de 1e keer ook en toen ben ik gaan updaten naar 12.04 en dat ging stap voor stap. Echter de 1 na laatste update gebeurde het dat het mis ging met die launcher en menubalk. Ik dacht nog n update (naar 12.04) en dat doet ie het misschien weer, maar helaas. Ik heb nu dus 10.04 er weer op staan en hoe voorkom ik dat er weer het zelfde gaat gebeuren ?. kan ik niet in 1 x de stap naar 12.04 maken ???????

Offline jan11000

  • Lid
Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/16, 12:04:38 »
Als je raid en desktop wilt installeren, kun je dit het beste of:

1 Op een aparte hd ubuntu installeren (ubuntu livecd 12.04), dan op extra hd's de raid zetten.

of

2 Alternate cd gebruiken dan kun je meteen de installatie de raid maken. Misschien geen extra hd nodig.
En je hebt gelijk je desktop er ook op staan.

Voor je scherm probleem, kijk eens naar je desktop grootte, kun je dit wijzigen!
Of verwijder de videokaart driver, en heinstalleer deze direct weer.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/16, 12:14:15 door jan11000 »

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/16, 12:36:11 »
dat is geen antwoord op mn vraag. De installatie is reeds rond. De enige vraag die ik nog heb of ik snel een grote stap kan maken naar 12.04 ipv alle updates doorlopen vanaf 10.04

Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/16, 12:39:02 »
dat is geen antwoord op mn vraag. De installatie is reeds rond. De enige vraag die ik nog heb of ik snel een grote stap kan maken naar 12.04 ipv alle updates doorlopen vanaf 10.04
Het kost je een paar uur, maar de kans is groot dat de upgrade probleemloos wordt voltooid. Je gaat van 10.04 naar 12.04 in één stap. Laatst nog zo'n upgrade uitgevoerd, het resultaat was perfect.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/16, 12:49:29 »
Ik raad een schone installatie van 12.04 aan. Stuk sneller, en bovendien minder kans op storingen.

Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/16, 14:50:36 »
Ik raad een schone installatie van 12.04 aan. Stuk sneller, en bovendien minder kans op storingen.
Natuurlijk, maar dan ben je reeds geïnstalleerde programma's, instellingen en je bestanden kwijt, mits je geen vorm van back-uppen uitvoert.

Als de upgrade mislukt, en dit gebeurt tegenwoordig niet meer zo vaak (zie enquête-uitslagen op omgubuntu.co.uk), kun je altijd nog opnieuw installeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: menubalk verdwenen na upgrade
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/16, 14:59:24 »
Terecht opgemerkt, maar.... je wil sowieso een externe kopie hebben van je belangrijke bestanden. En juist weer *niet* van sommige instellingen, wegens storingsgevaar....  :)

Ik raad een schone installatie van 12.04 aan. Stuk sneller, en bovendien minder kans op storingen.
Natuurlijk, maar dan ben je reeds geïnstalleerde programma's, instellingen en je bestanden kwijt, mits je geen vorm van back-uppen uitvoert.

Als de upgrade mislukt, en dit gebeurt tegenwoordig niet meer zo vaak (zie enquête-uitslagen op omgubuntu.co.uk), kun je altijd nog opnieuw installeren.