Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord instelling verkeerd in een Terminal server client.  (gelezen 1795 keer)

Offline Jan E.

  • Lid
Goedemiddag.

Ik heb Ubuntu 8.10 draaien. Draait volledig naar tevredenheid. Sta wat mij betreft vlak voor de volledige overstap naar Ubuntu.
Vanwege mijn werk heb ik een terminal server verbinding met een bureaublad op afstand. Betreft een RDP verbinding. Het bureaublad draait onder MS Windows Server 2003 (geloof ik) en heeft gewoon MS Office als officepakket draaien. Het is gewoon een soort virtuele kantooromgeving. Ik maak verbinding via de Terminal Server Client Applet.
En nu komt'ie: In Ubuntu werkt mijn toetsenbord gewoon normaal. Maar in de Client zijn mijn leestekens ineens weg (zitten op een andere plaats op het toetsenbord). En ik kan in de client (het TSC-bureaublad bedoel ik hiermee) geen enkele instelling veranderen.
Als ik eea opstart vanuit MS Windows op dezelfde PC, gaat het wel goed. Ergens in de verbinding tussen Ubuntu en de TSC gaat dus iets niet helemaal jofel. Ik heb al in de instellingen van de applet gekeken, maar kan niets vinden wat over het toetsenbord gaat.

Wie oh wie?

Jan


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Jan E.

  • Lid
OPGELOST: Toetsenbord instelling verkeerd in een Terminal server client.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/20, 10:03:43 »
Heb een beetje zitten prutsen en zag plotseling dat er tóch een mogelijkheid in de applet zat op het toetsenbord te definieren. Nu kan ik tenminste leestekens typen.



Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04