Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Conversieproblemen WordPerfect 4.2 en 5.0 - voetnoten  (gelezen 1076 keer)

Conversieproblemen WordPerfect 4.2 en 5.0 - voetnoten
« Gepost op: 2011/09/17, 08:39:08 »
In een grijs verleden heb ik (zoals half [of heel?] Nederland) bestanden in WordPerfect 4.2 en 5.0 gemaakt.
OpenOffice zet deze bestanden heel behoorlijk om. Er is echter één probleem: voetnoten vallen totaal weg. Ze vallen in zijn geheel weg uit de tekst; dus niet ertussen, niet naar het einde geplaatst, nee, echt weg.

Wie kan me helpen bij het oplossen van dit probleem? Mijn uiteindelijke doel is omzetting van deze bestanden naar een 'erkend format', bijvoorbeeld .odt of een .pdf.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Conversieproblemen WordPerfect 4.2 en 5.0 - voetnoten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/17, 08:41:05 »
Hmm, lastig! Ik weet niet wat voor extensie die bestandjes hebben, maar kun je hier misschien iets mee?

Re: Conversieproblemen WordPerfect 4.2 en 5.0 - voetnoten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/17, 21:10:02 »
Heb je al geprobeerd om de bestandsextensie te veranderen van een .(uh wat was het ook al weer voor wordperfect) naar b.v. .doc of .odt om te kijken of dat invloed heeft? Wel de huidige extensie opschrijven zodat je die kan terugplaatsen als het niet werkt.

Ooit in een vaag duister verleden heb ik zo bestanden omgezet van wordperfect naar MS word (en later die bestanden naar odt gebracht middels een terminal programma toen ik van MS software naar FOSS migreerde).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Conversieproblemen WordPerfect 4.2 en 5.0 - voetnoten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/17, 22:58:25 »
Deze link was mij nog niet bekend - dat ga ik eens proberen. Ik heb wel eerder Windows-programma's gebruikt, maar dat leverde niet zoveel op wat betreft die conversie.
In WP kon je vroeger zelf je extensie kiezen. Pas in de latere versie werd .wpd geïntroduceerd. Ik heb het even geprobeerd met omzetten naar .odt, maar dat levert geen beter resultaat op wat betreft de wachtwoordbeveiliging. Bestanden zonder die beveiliging hebben een slechtere conversie - dat wil zeggen: allerlei ongewenste tekens worden toegevoegd.
Ik had een beetje de hoop dat iemand mij een 'magisch programmaatje' kon aanbevelen...

Offline h2o

  • Lid
Re: Conversieproblemen WordPerfect 4.2 en 5.0 - voetnoten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/17, 23:03:29 »
Misschien kun je het via Zamzar proberen: http://www.zamzar.com/
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex