Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden kopieren vanuit terminalvenster naar USB-stick  (gelezen 858 keer)

Offline PIVA

  • Lid
Bestanden kopieren vanuit terminalvenster naar USB-stick
« Gepost op: 2014/08/14, 13:05:00 »
Ik heb een upgrade gedraaid van 12.04 naar 14.04 maar nu krijg ik de volgende melding:

The system is running in low-graphics mode

Your screen, graphics card, and imput device settings could not be detected correctly. You will need to confirgure these yourself.

Als ik dan op OK klik (iets anders kan niet) krijg ik de volgende keuzes:

* Run in low-graphics mode for just one session

* Reconfigure graphics

* Troubleshoot the error

* Exit to console login.

Ik kan wel een installatie DVD branden met Ubuntu 14.04 erop, maar ik ben bang dat dan alle bestanden (foto's en mailbox) worden gewist. Wie kan me hiermee helpen?

Ik kan alleen in het terminal venster komen, dus moet ik hiervandaan m'n bestanden kopieren naar een USB-stick. Wie weet hoe ik dit moet aanpakken?

Ik heb deze vraag ook gesteld bij Vraag en antwoord (Upgrade van Ubuntu 12.04 naar 14.04 is niet gelukt), maar kreeg van Phrenology de tip om de vraag hier te stellen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Bestanden kopieren vanuit terminalvenster naar USB-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/14, 13:23:36 »
Met livecd van ubuntu , dus de pc opstarten vanaf een cd, dan kun je via de grafische manier alles kopieren, naar een externe schijf.

Werkt de low grafics manier van opstarten niet.

Offline PIVA

  • Lid
Re: Bestanden kopieren vanuit terminalvenster naar USB-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/14, 15:23:22 »
Nee, de low graphics manier werkt niet, ik kan alleen via een soort terminal iets invoeren.

Re: Bestanden kopieren vanuit terminalvenster naar USB-stick
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/14, 18:19:25 »
Het makkelijkst is idd om met de installatie DVD/usb een live sessie te starten.
Dan kan je alles gewoon grafisch over zetten.

Dit doe je door tijdens het opstarten vanaf de DVD of usb te kiezen voor "Ubuntu uitproberen".

Re: Bestanden kopieren vanuit terminalvenster naar USB-stick
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/14, 19:49:11 »
Dit probleem heb ik zelf al meerdere malen ervaren.
En het is op te lossen zonder nieuwe installatie.

Ik vermoed dat je in de oude installatie een gesloten driver van NVIdia?  in gebruik had.
Deze kan na een upgrade in de weg zitten.
Via de herstelmodus is dit op te lossen door alle NVidia drivers te verwijderen.

Dus als je een NVidia kaart hebt, probeer eens in de herstelmodus:

sudo apt-get purge nvidia-current

Zie bijvoorbeeld:
http://askubuntu.com/questions/128113/how-do-you-remove-nvidias-proprietary-drivers



Offline PIVA

  • Lid
Re: Bestanden kopieren vanuit terminalvenster naar USB-stick
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/14, 21:05:29 »
Dag Arjen,
Ik heb geprobeerd wat je hebt voorgesteld, maar helaas is het niet gelukt. Ik heb ook nog even gekeken op de site die je had meegestuurd, en ook nog wat dingen hiervan geprobeerd, maar dit lukte ook niet. Ik ga nu maar een DVD branden met het installatiebestand van Ubuntu 14.04 erop.
Bedankt voor het meedenken!