Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Insiders Party  (gelezen 7500 keer)

Ubuntu Insiders Party
« Gepost op: 2009/06/12, 10:55:27 »
Het idee is ontstaan om naast de Install Parties een Insiders Party te houden. Zo'n party kan dan worden toegespitst op mensen die al ubuntero zijn. Wellicht meer aandacht voor community activiteiten, socializen, diepgaandere onderwerpen etc. Het zou ook een mooie mogelijkheid kunnen zijn voor het Ubuntu-nl team om met de rest van de community in dialoog te gaan.

Zo'n Insiders Party zou wellicht ook eerder op een horeca-locatie gehouden kunnen worden dan bij een computerclub oid. Het hoeft daarmee organisatorisch dan ook allemaal niet zo heel ingewikkeld te zijn.

Is dat wat?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/12, 10:58:59 door tommie74 »

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/12, 11:07:58 »
Doen!
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/12, 13:48:44 »
Ben ik helemaal voor, precies zoals tommie74 beschrijft.

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/12, 14:29:41 »
Maar dan specifiek voor Ubuntero's (mensen dus die een actieve rol spelen binnen de community, voor zover ik het woord goed interpreteer) of mensen die regelmatig/vaak werken/spelen met Ubuntu, en het bijv. gewoon leuk vinden om forumleden in levenden lijve te ontmoeten?

Wel leuk idee trouwens.

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/12, 15:25:10 »
Jammer,ik ben geen ubuntero  :'(
Maar gelukkig hebben we de andere party's nog  =D
Kubuntu 20.04

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/12, 16:26:10 »
Doelgroep is bestaande Ubuntu-gebruikers. Dat kunnen mensen zijn die het pas een paar weken of maanden gebruiken - je leert heel snel als je er eenmaal aan begint. Verder is natuurlijk iedereen welkom, het programma is misschien alleen minder interessant als je nog niks van Ubuntu weet.

Programma:
* Presentaties (o.a. open sourceprojecten, over de community)
* Ruimte om ervaringen met Ubuntu uit te wisselen
* Gezelligheid
* Discussie/debat??

Bij die bezoekers zit natuurlijk een deel Ubuntu-NL leden, die hebben dan een leuke meeting met elkaar. Verder komen er natuurlijk ook andere belangstellenden voor het programma.

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/12, 17:00:11 »
Doelgroep is bestaande Ubuntu-gebruikers. Dat kunnen mensen zijn die het pas een paar weken of maanden gebruiken - je leert heel snel als je er eenmaal aan begint. Verder is natuurlijk iedereen welkom, het programma is misschien alleen minder interessant als je nog niks van Ubuntu weet.

Programma:
* Presentaties (o.a. open sourceprojecten, over de community)
* Ruimte om ervaringen met Ubuntu uit te wisselen
* Gezelligheid
* Discussie/debat??

Bij die bezoekers zit natuurlijk een deel Ubuntu-NL leden, die hebben dan een leuke meeting met elkaar. Verder komen er natuurlijk ook andere belangstellenden voor het programma.
Prima idee,ervaringen met elkaar uitwisselen is ook wel goed  :) :)
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/12, 17:12:20 »
Goed idee!  ;)

In Apeldoorn e.o. zijn we al min of meer gestart met zo'n bijeenkomst.

Zie topic: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-clubje-apeldoorn-zwolle-deventer-en-omstreken/

Het doel komt overeen; ervaringen uitwisselen, gezelligheid, activiteiten in de regio, gezamenlijk spullen bestellen etc.

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/12, 17:30:32 »
Jammer,ik ben geen ubuntero  :'(
Maar gelukkig hebben we de andere party's nog  =D
Geen ubuntero? Ik meen dat dat iedereen is die ubuntu gebruikt??

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/12, 17:34:19 »
Goed idee!  ;)

In Apeldoorn e.o. zijn we al min of meer gestart met zo'n bijeenkomst.

Zie topic: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-clubje-apeldoorn-zwolle-deventer-en-omstreken/

Het doel komt overeen; ervaringen uitwisselen, gezelligheid, activiteiten in de regio, gezamenlijk spullen bestellen etc.
Ik denk dat jullie bijeenkomst een vast groepje is dat periodiek bij elkaar komt en samen activiteiten uitvoert (correct me if I'm wrong), terwijl zo'n "insider party" eerder een openbare bijeenkomst is. Zelfde opzet als een install party, maar dan voor een meer gevorderde doelgroep.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/12, 17:35:20 »
Jammer,ik ben geen ubuntero  :'(
Maar gelukkig hebben we de andere party's nog  =D
Geen ubuntero? Ik meen dat dat iedereen is die ubuntu gebruikt??
Neh als je je digitale handtekening onder de Code of Conduct hebt gezet is t officieel.

Offline joop13

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/12, 17:36:19 »
Jammer,ik ben geen ubuntero  :'(
Maar gelukkig hebben we de andere party's nog  =D
Geen ubuntero? Ik meen dat dat iedereen is die ubuntu gebruikt??
Uiteraard is iedereen die Ubuntu gebruikt Ubuntero en zeker dellkubuntu. XD

Daarnaast vind ik de party een goed idee, alleen waar wordt hij gehouden en wanneer? Zou een avond in de week niet handiger zijn voor de meeste mensen dan een zaterdag. Alleen dan moeten er over de Benelux zeker 10 party's gehouden worden......
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/12, 18:05:06 »
Daarnaast vind ik de party een goed idee, alleen waar wordt hij gehouden en wanneer? Zou een avond in de week niet handiger zijn voor de meeste mensen dan een zaterdag. Alleen dan moeten er over de Benelux zeker 10 party's gehouden worden......

Het idee dat ik er bij heb is dat er één centrale insiders party wordt gehouden bij de nieuwe release.

Een avond in de week, of overdag op zaterdag lijken me beide opties met voor en nadelen. Een moment dat de horeca niet zwaar bezet is lijkt me in ieder geval handig.
  • voordelen door de week: veel mensen kunnen zich op een avond door de week makkelijker vrij maken
    nadelen door de week: mensen die van verder af willen komen kunnen wel eens krap in de tijd komen te zitten als ze de party door de week willen bezoeken
Verder: zo'n party vóóraf, tussendoor, of volgend op de reeks install parties? Wat heeft de voorkeur?

edit: tussendoor lijkt me lastig omdat het aantal data waarop parties georganiseerd worden vrij beperkt is, dikke kans dat er dan mensen niet kunnen komen omdat ze op een party actief zijn
« Laatst bewerkt op: 2009/06/12, 18:06:50 door tommie74 »

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/12, 21:38:26 »
Vóór de install parties zijn alle organisatoren nog druk en kunnen wellicht niet komen. Wat dacht je van ná een reeks install parties? Hoeft trouwens niet eens direct na de install parties, kan ook gewoon ergens door het jaar heen. Aan het eind van de zomer is bijvoorbeeld ook wel lekker, dan kun je ook een beetje op het terras hangen. Dat is echter al weer bijna voor een reeks install parties.

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/12, 22:42:27 »

Uiteraard is iedereen die Ubuntu gebruikt Ubuntero en zeker dellkubuntu. XD

Gelukkig maar,ik dacht dat alleen de mensen van het team ubuntu-nl ubuntero's waren.
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/12, 22:50:04 »
nee hoor,, officieel ben ik er bv ook geen,,

heb wel de beschrijving/eisen eens vluchtig doorgelezen maar dat is me net teveel gedoe als ik eerlijk ben,
ik ben wie ik ben, doe wat ik doe en help waar ik kan, dat moet genoeg zijn ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #16 Gepost op: 2009/06/12, 22:55:13 »

Uiteraard is iedereen die Ubuntu gebruikt Ubuntero en zeker dellkubuntu. XD

Gelukkig maar,ik dacht dat alleen de mensen van het team ubuntu-nl ubuntero's waren.
Neeeeen Meisie je bent een echte Ubuntero  Girl.
Je hoort bij ons ! . :) :)
En ik ben ook maar een gewone gast hoor. XD XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #17 Gepost op: 2009/06/12, 23:53:55 »

Uiteraard is iedereen die Ubuntu gebruikt Ubuntero en zeker dellkubuntu. XD

Gelukkig maar,ik dacht dat alleen de mensen van het team ubuntu-nl ubuntero's waren.
Neeeeen Meisie je bent een echte Ubuntero  Girl.
Je hoort bij ons ! . :) :)
En ik ben ook maar een gewone gast hoor. XD XD
Dank je wel,heb overal in huis ubuntustickertjes geplakt,dus moet ik haast wel een (onofficiële)ubunterogirl zijn  =D
Kubuntu 20.04

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #18 Gepost op: 2009/06/13, 03:01:01 »
Keigoed idee voor teambuilding.

Van de motorclub hebben we ook altijd afterparty na het treffen voor de vrijwilligers.
Alles opruimen daags na, terrein enz en dan gezamenlijk bbqtje en de vaten leegmaken (lukt nooit maar goed)


Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #19 Gepost op: 2009/06/14, 12:24:39 »
Zeker doen +1, lijkt me erg gezellig :)

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #20 Gepost op: 2009/06/14, 12:30:04 »
Lijkt me ook een goed idee! ;)
Kunnen we de plaatsen van de vorige release/install parties ook gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/14, 12:31:42 door Dooitze de Jong »

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #21 Gepost op: 2009/06/14, 12:35:10 »
Goed idee Thomas :)

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #22 Gepost op: 2009/06/14, 12:37:22 »
Hebben we ook nog voorkeur voor een plaats waar we het willen organiseren? Ik denk dat het georganiseerd moet worden door één persoon die in de buurt van die plaats woont en een aantal mensen die gewoon ergens in den lande wonen. Net zoiets als bij de landelijke parties.

De organisatoren die dichterbij wonen kunnen dan op locatie afspraken maken, organisatoren die verder wonen kunnen dan bijv. sprekers regelen.

Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #23 Gepost op: 2009/06/14, 12:41:51 »
De plekken zoals bij de release party's

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu Insiders Party
« Reactie #24 Gepost op: 2009/06/14, 12:51:12 »
De plekken zoals bij de release party's
Dat is natuurlijk de vraag. Ik zou eerder zeggen: "De plekken waar organisatoren zijn die iets willen organiseren".

Dat kunnen natuurlijk gedeeltelijk ook de organisatoren zijn die vorige install parties hebben georganiseerd. Maar die zullen soms wel een nieuwe locatie moeten zoeken, een computerclub (zoals bij install parties) is in dit geval iets minder geschikt.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/14, 12:53:29 door Double12 »