Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NC10 intrepid en draadloos internet  (gelezen 1298 keer)

stien

  • Gast
NC10 intrepid en draadloos internet
« Gepost op: 2008/12/23, 14:48:45 »
Ik ben een kerverse ubuntu gebruiker en ik heb net een Samsung NC10 gekocht en hierop Ubuntu 8.10 geïnstalleerd met de aanwijzingen van https://help.ubuntu.com/community/NC10. Dat is prima gelukt....behalve het wegwerken van de problemen met draadloos internet. De stappen die staan onder Wireless Networking heb ik opgevolgd. Bij stap 1 moest ik in de Terminal werken; op zich lukte dat, maar het probleem was niet opgelost. Toen naar stap 2 (ook in de terminal); als ik deze opdracht intyp en op Enter klik, krijg ik de reactie (van de Root?) iets van "Bash"  en dan dat de toegang wordt geweigerd (Ik heb dit niet letterlijk meegeschreven). Wie o wie weet raad?

Re: NC10 intrepid en draadloos internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/23, 19:23:22 »
sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist nu opent een scherm met de blacklist onderaan toevoegen:
blacklist ath_pci
blacklist ath_hal
Op opslaan klikken
en hierna de PC opnieuw opstarten. Lukt het zo?

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 19:28:55 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

stien

  • Gast
Re: NC10 intrepid en draadloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/25, 14:16:38 »
Dankje; draadloos werkt nog niet. Ik zie ook geen Netwerk manager in Systeembeheer. Misschien nog iets anders proberen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: NC10 intrepid en draadloos internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/25, 16:05:55 »
Dat Atheros draadloze netwerkkaartje krijg je als volgt aan de praat:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

Ik heb zelf een netboekje met dezelfde Atheros erin, en het werkt prima.  :-)

stien

  • Gast
Re: NC10 intrepid en draadloos internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/26, 11:36:20 »
Jaaa, alle netwerken zijn nu zichtbaar. Oplossing A was voldoende; je hebt de stappen ook voor een beginner duidelijk aangegeven. (Ben toch onzeker met in de terminal werken. Bv kan ik de volgende opdracht al intikken of moet ik nog wachten/is de reactie nog niet klaar)
Geweldig dat het is gelukt :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: NC10 intrepid en draadloos internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/26, 12:30:08 »
Jaaa, alle netwerken zijn nu zichtbaar. Oplossing A was voldoende; je hebt de stappen ook voor een beginner duidelijk aangegeven. (Ben toch onzeker met in de terminal werken. Bv kan ik de volgende opdracht al intikken of moet ik nog wachten/is de reactie nog niet klaar)
Geweldig dat het is gelukt :D

Mooi zo!  :-)

Ik heb gelijk maar even de handleiding uitgebreid met een uitleg wanneer de terminal klaar is (bij het commando "make"). Ik kan me inderdaad herinneren dat ik dat in het begin ook heel onduidelijk vond.  :-)