Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ati mobility radeon 7500  (gelezen 708 keer)

kopman

  • Gast
Ati mobility radeon 7500
« Gepost op: 2008/04/27, 21:56:36 »
beste forumleden
Mijn grafische kaart wordt slecht ondersteunt in ubuntu 8.04. Hij draait gewoon niet vlot. In 7.10 ondervond ik hier echter geen problemen van (na aanpassing van xorg.conf). Ik kon zelfs de grafische effecten toen gebruiken. Nu is dit helaas niet mogelijk. Hebben jullie hier een oplossing voor?
Ben geen linux expert maar kan wel redelijk men plan trekken. :)
mvg Koen

Offline jthijsen

  • Lid
Ati mobility radeon 7500
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/28, 03:55:25 »
Ik heb een vergelijkbaar probleem: bij scrollen en filmpjes wordt het scherm zichtbaar stukje voor stukje ververst. Ik heb ook een ATI radeon, maar dan een Sapphire X1650 pro, er zit verdorie 512 Mb aan geheugen op dat ding, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Is er een mogelijkheid om ergens in te stellen dat hij wat vaker ververst? Onder compiz staat bij de verversingsrate 50, dat heb ik al omhoog gebracht naar 75, maar die verversing bij scrollen en filmpjes was daarvoor en nu ook al veel lager dan 50 keer per seconde.

Overigens kon ik bij versie 7.10 de grafische effecten niet gebruiken en nu wel, en de filmpjes worden eerlijk gezegd nu beter afgespeeld dan toen, maar die lage verversingsrate bij scrollen maakt me gek en weerhoudt volgens mij ook de filmpjes ervan om vloeiend te spelen.