Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edgy Eft release gebruiken  (gelezen 4149 keer)

goofybert

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #25 Gepost op: 2006/10/26, 22:35:32 »
ja,maar eigelijk de hoofdrede waarom ik het vroeg was omdat ik een nogal grote home partitie heb die ik nerges kan backuppe en vermits ik die data nie graag zou verlieze:D

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #26 Gepost op: 2006/10/26, 22:41:59 »
Citaat van: goofybert
ja,maar eigelijk de hoofdrede waarom ik het vroeg was omdat ik een nogal grote home partitie heb die ik nerges kan backuppe en vermits ik die data nie graag zou verlieze:D
Je kunt er van uit gaan dat een upgrade naar Edgy echt je home dir niet leeg haalt.

Daarnaast wil ik je wel op het hart drukken backups te maken van belangrijke data, voor het geval dat je HD naar zijn grootje gaat (of zoals eerder bij mij, dat Windows denkt je partities te mogen verkl*ten). Een externe drive of zelfs een USB stick kan daarmee helpen. Unison is een mooi simpel programma, maar je hebt ook zoiets als sbackup, grafisch en erg uitgebreid.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #27 Gepost op: 2006/10/26, 22:49:00 »
@goofybert: dit hangt heel erg van je computer (hardware ed) af. Het is niet goed te zeggen of een upgrade op jouw computer wel/niet goed zal gaan. Op de meeste computers gaat het gewoon goed, maar soms komen er mensen met een gebroken systeem te zetten. Daarom eerst, voor het upgraden, een backup maken (iig van je /home directory).

Tip: Je hoeft niet perse up te graden. Als je een backup maakt van je home-directory, en dan een fresh install met edgy doet, en dan de backup van je home-directory terugplaatst, behoud je al je oude instellingen! Werkbladachtergrond, emails, Firefox-bladwijzer, etc.

goofybert

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #28 Gepost op: 2006/10/27, 01:19:55 »
ma waar moet ik die backup dan opslaan,heb 3 partities ene voor / ander home en swap en het is te groot om op cd te zette wandt men home folder is 10gig dusja?

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #29 Gepost op: 2006/10/27, 09:43:55 »
Citaat van: goofybert
ma waar moet ik die backup dan opslaan,heb 3 partities ene voor / ander home en swap en het is te groot om op cd te zette wandt men home folder is 10gig dusja?
Externe HD, dus. Maar geloof me; ook met een 'gebroken systeem' hoef je niet bang te zijn je home dir te verliezen. Je bent zo slim geweest je /home op een aparte partitie te zetten. In het *ergste* geval, installeer je Ubuntu opnieuw op je /, en ben je klaar. Home dir onaangeraakt (als je oplet tijdens de install :P)

goofybert

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #30 Gepost op: 2006/10/27, 12:17:50 »
dus alsk u goed begrijp in een worst case senario,installeer ik gewoon trug ubuntu maar dan wijs ik maar 2 partities toe,die voor / en swap en voor home wijs ik dan gene toe of hoe bedoelt ge juist?

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #31 Gepost op: 2006/10/27, 15:02:18 »
Citaat van: goofybert
dus alsk u goed begrijp in een worst case senario,installeer ik gewoon trug ubuntu maar dan wijs ik maar 2 partities toe,die voor / en swap en voor home wijs ik dan gene toe of hoe bedoelt ge juist?
Zeg maar 'je', hoor :)

Zorg, dat je opgeschreven hebt, hoe jouw partities er uit zien. De nummers en waar ze gekoppeld worden. Met de installatie van Ubuntu, kun je je partities kiezen. Dan kies je je oude / als /. Deze gaat geformatteerd worden. Je swap kies je als swap en je /home partitie als /home. Bij die laatste moet je goed opletten dat hij hem *niet* formatteert, maar onaangeraakt gebruikt. Ik heb Ubuntu denk een stuk of vier keer opnieuw ge

Offline Dave

  • Lid
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #32 Gepost op: 2006/11/06, 15:37:20 »
# The Opera browser (packages)
deb http://deb.opera.com/opera etch non-free

wat moet dit worden voor edgy?
krijg nu een foutmelding

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #33 Gepost op: 2006/11/06, 15:53:12 »
je hebt de debian source in je sources.list staan. Die hebben etch
Bij Ubuntu werken ze met edgy.
Voor Opera heb je deze bronnen nodig:
## 'cannonical commercial' RealPlayer10, Opera, DesktopSecure, ... and more to come
deb http://archive.canonical.com/ubuntu edgy-commercial main
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"