Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagje ter voorbereiding voor Ubuntu 7.10  (gelezen 705 keer)

Offline VvdZ

  • Lid
Vraagje ter voorbereiding voor Ubuntu 7.10
« Gepost op: 2007/10/06, 11:48:32 »
Hallo Allemaal

Een paar maanden terug dacht ik laat ik eens voor de lol met Ubuntu spelen. En nu ben ik er dus aan verkocht, en kan niet meer zonder. Omdat het alleen maar even proberen was zijn mijn partities een puinhoop (Ik heb geloof ik Ubuntu er twee keer opstaan enzo) Nu wil ik met een schone disk beginnen (Geen blindhoos meer enzo) de juste partities voor home/swap enz. Als ik nu mijn Home directory back-up naar een externe disk, Vervolgens 7.10 installeer op de juiste manier, en vervolgens de home directory terug copieer werken dan al mijn programmas, met de juiste instellingen ook weer? Of is het beter om alles gewoon opnieuw te installeeren.

Cheers Victor

schoappied

  • Gast
Vraagje ter voorbereiding voor Ubuntu 7.10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/06, 11:54:04 »
Waarschijnlijk heb je een recovery mode in je Grub staan zodat het lijkt of er twee Ubuntu's opstaan....

Het verhaal van de home map klopt. Let wel op dat je ook de verborgen bestanden en mappen (/home ctr-h) kopieert!

Maak een / (root) partitie aan van ongeveer 6 GB
Een linux-swap partitie van iets meer dan je geheugen (tenzij je heel veel Gb aan geheugen hebt...)
En de rest een /home partitie

succes!

Vraagje ter voorbereiding voor Ubuntu 7.10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/06, 12:50:40 »
Ik zou de bestanden in je home-directory kopiƫren naar een partitie of een usb stick die FAT geformateerd is, dan zit je daarna niet met problemen met gebruikersrechten.

Vraagje ter voorbereiding voor Ubuntu 7.10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/06, 13:10:33 »
... en ik zou misschien even wachten - de final release van Gutsy Gibbon komt 18 oktober.

Behalve als je graag blijft spelen met een beta natuurlijk :D