Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint  (gelezen 3077 keer)

Linux Mint
« Gepost op: 2013/08/16, 22:28:43 »
Ik had mint gedownload en gedraaid als live cd alles deed het wel maar na installatie gaat het mis,mijn beeldscherm gaat uit en geeft no signal en doet verder niks .
ook recovery modus kan dit niet verhelpen.
Op mint forums wordt er niet op ingegaan wat ik nogal kinderachtig vindt.
de computer is dan wel een oude pentium iv met geforce 4 mx 400 64 mb en 1024 mb maar dat moet toch wel gaan want het was gewoon een xfce edition.
Ik vindt dat knap waardeloos dat zoiets simpels gewoon niet werkt.

Kent iemand dat probleem?
IK heb dat mint direct verwijdert en gebruik dat ook niet meer .
Snap ook niet dat iedereen zo veel op heeft met mint want het werkt totaal niet.
ook partities aanleggen is omslachtig en onnodig ingewikkeld.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/17, 13:04:21 door Ron »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu mint
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/16, 22:52:10 »
Het is Linux Mint en niet Ubuntu Mint.

Het is hier geen klaagmuur voor mensen die genoeg hebben van een Linuxdistributie.... het is hier een forum voor onderlinge hulp met Linuxproblemen. Je verhaal klinkt trouwens, zoals vaker bij jou, behoorlijk PEBKAC (zoekboer maar eens op die term).

Je bent hier al eens eerder komen jammeren over Bodhi Linux, openSUSE, Debian en Linux in het algemeen; is het nu de beurt aan Linux Mint ?

Waaraan, of liever gezegd: aan wie zou het nou toch liggen, dat de boel niet goed loopt op jouw computer?
« Laatst bewerkt op: 2013/08/17, 00:03:09 door Pjotr »

Re: ubuntu mint
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/16, 23:25:58 »
Ik kan niet anders dan het met Pjotr eens zijn.

Ik herinner me niet zozeer de klachten van jaccobrand over openSUSE en Debian maar wel de onterechte klachten over Bodhi en Linux in het algemeen. Nu dit weer... Als je problemen hebt, jaccobrand, dan kunnen we je helpen als je normaal om hulp vraagt :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: ubuntu mint
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/17, 01:25:33 »
Misschien ligt het niet alleen aan de installateur, maar ook aan de hardware. Als zelfs het oerdegelijke Debian het laat afweten op een machine met enige senioriteit, dan zou er ook wat anders aan de hand kunnen zijn.

Linux Mint is een zeer gebruikersvriendelijke distro waar menig OS nog een puntje aan kan zuigen, dat e.e.a niet lukt hoeft imho niet direct aan Mint te liggen.

@jaccobrand, een welgemeend advies van mij is om eens een steunpunt in jouw buurt te raadplegen. Het zou zomaar kunnen zijn, dat je iets over het hoofd ziet. Dat is niet erg, we zijn allemaal mensen die ook fouten maken en daarom helpen we elkaar. Een idee?  ;)

Btw, getypt vanaf mijn netbookje met Mint 15. Ook bij jou moet dit lukken. Afkatten gaat het niet worden, daarover gaan wij de schouders ophalen. Irritatie snap ik, maar nu zoeken naar oplossingen, capice?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Linux Mint
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/17, 16:48:52 »
Volg deze handleiding om de hardware van je computer te weten te komen (website Pjotr):
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-overzicht-van-de-apparatuur-in-uw-computer

Ik geef je de raad om deze website eens van naderbij te bekijken en je zal al heel wat wijzer worden!
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Linux Mint
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/17, 21:39:12 »
Gisteravond nog linux mint 15 op een oude pentium 4 geïnstalleerd, helaas heeft de computer van mij het begeven en moet naar een andere uitkijken, installeren een fluitje van een cent, de oude harde schijf erbij aangesloten om de bestanden over te zetten en dan maar weer verder.

Re: ubuntu mint
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/18, 02:06:19 »
Het is Linux Mint en niet Ubuntu Mint.

Het is hier geen klaagmuur voor mensen die genoeg hebben van een Linuxdistributie.... het is hier een forum voor onderlinge hulp met Linuxproblemen. Je verhaal klinkt trouwens, zoals vaker bij jou, behoorlijk PEBKAC (zoekboer maar eens op die term).

Je bent hier al eens eerder komen jammeren over Bodhi Linux, openSUSE, Debian en Linux in het algemeen; is het nu de beurt aan Linux Mint ?

Waaraan, of liever gezegd: aan wie zou het nou toch liggen, dat de boel niet goed loopt op jouw computer?



geen idee waar dit aan ligt.
Trouwens opensuse en debian heb ik nog nooit geprobeerd dus ik begrijp dit verhaal niet.
En nogmaals als je iets vraagt en als dat dan gelijk maar jammeren is in jou oogziende en alles er maar gelijk bijhaald daar kan ik dus niks mee.
Trouwens speel niet zo op de man .
Ik heb niks tegen mint ofzo .
Dus bekijk het lekker met je goede raad

Re: ubuntu mint
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/18, 02:15:58 »
Misschien ligt het niet alleen aan de installateur, maar ook aan de hardware. Als zelfs het oerdegelijke Debian het laat afweten op een machine met enige senioriteit, dan zou er ook wat anders aan de hand kunnen zijn.

Linux Mint is een zeer gebruikersvriendelijke distro waar menig OS nog een puntje aan kan zuigen, dat e.e.a niet lukt hoeft imho niet direct aan Mint te liggen.

@jaccobrand, een welgemeend advies van mij is om eens een steunpunt in jouw buurt te raadplegen. Het zou zomaar kunnen zijn, dat je iets over het hoofd ziet. Dat is niet erg, we zijn allemaal mensen die ook fouten maken en daarom helpen we elkaar. Een idee?  ;)

Btw, getypt vanaf mijn netbookje met Mint 15. Ook bij jou moet dit lukken. Afkatten gaat het niet worden, daarover gaan wij de schouders ophalen. Irritatie snap ik, maar nu zoeken naar oplossingen, capice?

Debian Wheezy draait wel goed inmiddels en mint niet dus het ligt niet aan de computer,mint is duidelijk te zwaar dat is raar want het was de xfce edition.
Debian heb ik ook de xfce edition geinstalleerd gaat goed en vrij snel ook.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu mint
« Reactie #8 Gepost op: 2013/08/18, 10:13:40 »
Trouwens opensuse en debian heb ik nog nooit geprobeerd dus ik begrijp dit verhaal niet.
O nee?
http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/bodhi-linux-77741/msg850941/#msg850941
Kerncitaat:
Citaat
Veel gehannes met draadloos gehad , zoals met suse linux en ook debian/slackware gaat niet.
Ik had ook Dlink ging ook niet ook niet met Ralink 2860 .
Vrij normale kaarten volgens mij.
Dit moet echt wel beter gaan worden in de toekomst want zoals het nu is het een drama om werkend te krijgen.
En Niemand die hier echt wat aan wil gaan doen.
Linux Ontwikkelaars doen hier ook niks aan.

Offline jolo

  • Lid
Re: Linux Mint
« Reactie #9 Gepost op: 2013/08/18, 10:26:36 »
Als Linux Mint Xfce te zwaar zou zijn voor je oude pc, dan zou deze ook niet te gebruiken zijn als live cd. Ging het wellicht om Linux Mint Xfce 15, en had je die wellicht gestart via boot option "Compatibility Mode"? Verder heeft die Linux Mint versie de Linux 3.8 kernel, die wellicht een probleem heeft met je oude hardware. Daarentegen Debian Wheezy heeft de oudere Linux 3.2 kernel. Waarbij ik moet opmerken, dat Debian eigenlijk bedoelt is voor de gevorderde gebruikers. Als je Linux Mint wilt proberen, kun je beter gaan voor Linux Mint 13 Xfce die gebaseerd is op Ubuntu 12.04 LTS.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline daido

  • Lid
Re: Linux Mint
« Reactie #10 Gepost op: 2013/08/18, 11:15:32 »
Gewoon lekker Debian Wheezy gebruiken en naar een ander forum gaan om te lopen trollen.

Re: Linux Mint
« Reactie #11 Gepost op: 2013/08/18, 14:02:15 »
@jaccobrand: jammer dat je zo reageert. Er werd jou tot 2X toe gevraagd om je hardware hier te posten en je negeert dit. Op die manier kunnen we jou natuurlijk niet verder helpen. Dat begrijp je toch?
Door je op die manier op te stellen, zullen mensen die je eigenlijk graag willen helpen ook afhaken.
Als het enkel je bedoeling is om kritiek te geven, blijf je beter weg op dit forum.
Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen.
Dus laatste poging: http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/ubuntu-mint/?action=post;msg=882303
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline jan11000

  • Lid
Re: Linux Mint
« Reactie #12 Gepost op: 2013/08/18, 15:36:05 »
No signal, misschien heb je ook een onboard videokaart, en dus waar je je kabel op hebt zitten, linux dit niet gebruikt, maar je onboard aanstuurt.

No signal betekend dat de videokaart niet aan gaat.

Offline Gompie

  • Lid
Re: Linux Mint
« Reactie #13 Gepost op: 2013/08/19, 02:39:37 »
Zelfde probleem ook gehad.
Installatie lijkt goed te gaan maar daarna geen normaal beeld.
Gelezen dat dvd-RW niet zo geweldig is om een live cd van te maken;
dvd-R zou wel goed werken.
Dat zou kunnen kloppen.
Ik heb in ieder geval een  live-usbstick gemaakt en de installatie verliep snel en vlekkeloos en daarna nooit problemen met Mint behalve een slecht werkend welkomscherm.

Re: Linux Mint
« Reactie #14 Gepost op: 2013/08/19, 10:19:10 »
@Gompie:
Citaat
nooit problemen met Mint behalve een slecht werkend welkomscherm

Het aanmeldvenster werkte bij mij ook pas goed nadat ik de stijl gewijzigd had in 'GDM'.
(te vinden in 'Menu' - 'Voorkeuren' - 'Aanmeldvenster')
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Linux Mint
« Reactie #15 Gepost op: 2013/08/20, 00:26:54 »
De MX400 video zit in de gevarenzone van niet meer of anders ondersteund.
Bij installatie kun je best bij opstarten in de opdrachtregel xforce=nv of xforce=vesa meegeven.
Hoe dat te verwezenlijken staat op andere plaatsen in dit forum.
Na installatie en update kun je de juiste driver (96) er eenvoudig onder zetten.
Vandaag fijn aan het stoeien geweest met xforce=ati om een installatie op een oudere PC op gang te krijgen ;) Dus nee, het is niet alleen Nvidia met dergelijke seniorenchips problemen.

P.S. wees lief voor elkaar................
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 00:28:52 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: ubuntu mint
« Reactie #16 Gepost op: 2013/08/20, 23:28:46 »
Trouwens opensuse en debian heb ik nog nooit geprobeerd dus ik begrijp dit verhaal niet.
O nee?
http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/bodhi-linux-77741/msg850941/#msg850941
Kerncitaat:
Citaat
Veel gehannes met draadloos gehad , zoals met suse linux en ook debian/slackware gaat niet.
Ik had ook Dlink ging ook niet ook niet met Ralink 2860 .
Vrij normale kaarten volgens mij.
Dit moet echt wel beter gaan worden in de toekomst want zoals het nu is het een drama om werkend te krijgen.
En Niemand die hier echt wat aan wil gaan doen.
Linux Ontwikkelaars doen hier ook niks aan.


Dit waren oude problemen en inderdaad dat heb ik geschreven.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 23:31:06 door jaccobrand »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu mint
« Reactie #17 Gepost op: 2013/08/20, 23:32:35 »
inderdaad dat heb ik geschreven.
Akkoord.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/20, 23:41:37 door Pjotr »

Re: Linux Mint
« Reactie #18 Gepost op: 2013/08/21, 00:06:21 »
Ok hier mijn pc hardware gemaakt in debian is gemaakt met de uitleg die je gegeven hebt.

Prima uitgelegt .

Echt niks aan toe te voegen



« Laatst bewerkt op: 2013/08/21, 00:08:59 door jaccobrand »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint
« Reactie #19 Gepost op: 2013/08/21, 10:17:12 »
1 GB RAM: Debian Xfce / Xubuntu is de beste keuze, dus houwen zo.....

Nvidia Geforce 2 videokaart: die draait het beste op het stuurprogramma nvidia-96, in combinatie met de 3.2-kernel en de X.org van Xubuntu 12.04. Niet op nieuwere versies van X.org, daarop werkt de nvidia-96 niet.

Hoe je die moet installeren in Debian weet ik niet; je zou een overstap kunnen overwegen naar Xubuntu 12.04. Daarin kun je de nvidia-96 installeren met behulp van Synaptic.

Offline joop905

  • Lid
Re: Linux Mint
« Reactie #20 Gepost op: 2013/08/21, 10:43:32 »

Re: Linux Mint
« Reactie #21 Gepost op: 2013/08/21, 11:15:56 »
@jaccobrand: nvidia-96... Ja, leuk om dat op Mint te gooien maar dat is toch echt een tekortkoming van nVidia en/of jezelf. nVidia omdat ze geen oudere videokaarten meer ondersteunen voorbij kernel 3.2, jezelf misschien een beetje omdat je ook een nieuwere videokaart erin had kunnen steken als je zoveel eisen stelt aan een oudere computer ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint
« Reactie #22 Gepost op: 2013/08/21, 11:50:21 »
een tekortkoming van nVidia
Nou, ik vond het anders behoorlijk netjes van Nvidia, dat ze nog de moeite hebben genomen om een nieuwe versie van de nvidia-96 uit te brengen voor die hele ouwe kaarten.... Waardoor we daarmee tot april 2015/2017 kunnen doorfietsen met Xubuntu 12.04.  :)
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/nieuwe-versie-van-nvidia-96-voor-stokoude-videokaarten!/

Overigens houdt het dan wel op:
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/nieuwe-versie-van-nvidia-96-voor-stokoude-videokaarten!/msg842018/#msg842018

Re: Linux Mint
« Reactie #23 Gepost op: 2013/08/21, 11:52:20 »
Dat vind ik ook hoor Pjotr :) Ik bedoelde mijn post ook meer algemeen, vanuit 2 perspectieven bekeken ;)