Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aanmeldscherm weghalen  (gelezen 1594 keer)

lolsimon

  • Gast
aanmeldscherm weghalen
« Gepost op: 2008/01/23, 16:54:07 »
Ik heb zojuist Ubuntu geinstalleerd, alles lijkt goed te werken.
Ik zit alleen met een klein probleempje/vraagje, kan ik het aanmeldscherm weghalen? Aangezien ik hem alleen gebruik zou dat heel handig zijn, en ik heb bij beheer --> aanmeldscherm niks kunnen vinden over het weghalen van dit aanmeldscherm.

Weet iemand hoe dit moet?

Offline Rulus

  • Lid
aanmeldscherm weghalen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/23, 17:00:58 »
Beter zoeken ;) Systeem > Beheer > Aanmeldvenster > Beveiliging > Automatische aanmelding

Offline juup

  • Lid
aanmeldscherm weghalen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 08:41:25 »
beste lezer
ook ik heb wat problemen met het aanmeldscherm. Als ik opstart (razende reiger) dan zit het venstertje waar ik gebruiker en wachtwoord moet invullen helemaal rechtsonder, ipv in het midden.
Kan ik de   resolutie van dat scherm ergens bijstellen?
in aanmeldscherm kon ik het niet vinden.
(Ik herinner me dat na het upgraden (via alternate cd) er even een gnome resolutievraag popup kwam en alles maar op 'ja' heb geantwoord, omdat ik allang blij was dat de upgrade was gelukt.)
hoe pas ik dat scherm an?
grote groet Juup

alfadude

  • Gast
aanmeldscherm weghalen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 08:50:41 »
Ik merk dat als je automatisch laat aanmelden, je alsnog een paswoord moet ingeven voor de sleutelbos( wat dat ook mogen zijn ).
Is er een manier om dat te vermijden?

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
aanmeldscherm weghalen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 09:42:01 »
Citaat van: alfadude
Ik merk dat als je automatisch laat aanmelden, je alsnog een paswoord moet ingeven voor de sleutelbos( wat dat ook mogen zijn ).
Is er een manier om dat te vermijden?
Dit heeft te maken met de sleutel voor je WEP encrypie voor WLAN, ik heb begrepen dat je dat altijd krigt met automatisch aanmelden, behalve als je een draadverbining hebt.

als er een oplossing voor is hoor ik het graag, want ik hoef ook niet zo nodig in te loggen...(en mijn vrouw vindt het onhandig..."in windows hoefde dat niet" :()
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline lizardman

  • Lid
aanmeldscherm weghalen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 09:57:55 »
Als je draadloos werkt en automatisch aanmelden gebruikt kun je bij Systeem->Beheer->Netwerk een handmatige verbinding aanmaken. Je klikt (na ontgrendelen) de draadloze verbinding aan en klik op eigenschappen. Haal dan het vinkje bij roaming weg en vul de gegevens in die nodig zijn om een verbinding te maken.

Je hoeft dan bij opstarten niet meer het sleutelbos wachtwoord in te geven.

Dit werkt niet voor alle draadloze kaartjes, maar het is het proberen waard. Zeker als je toch altijd op hetzelfde netwerk aanmeldt.

succes.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

alfadude

  • Gast
aanmeldscherm weghalen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/01, 11:24:03 »
De zwervende modus voor de wireless verbinding uitschakelen was idd de oplossing om de sleutelbos popup niet meer te krijgen.
Spijtig genoeg krijg ik mijn handmatige verbinding wel werkend maar niet na een herstart. Om een of andere reden vergeet hij altijd mijn handmatige instellingen.
Dus tik ik maar terug braafjes mijn login in.

Offline juup

  • Lid
aanmeldscherm weghalen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/01, 14:45:35 »
beste lezer
toch nog even doordrammen over die resolutie van het aanmeldscherm.
ik heb inmiddels ontdekt dat tijdens het opstarten ervan je met F10 een menu'tje kunt krijgen daarin kun je hetzelfde kiezen als bij systeem-beheer-aanmeldvenster.
well programma moet je daar nemen? Gnome Xclient bij de standaardsessie?
ik heb de razende reiger
juup