Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: g++  (gelezen 1042 keer)

SanderPeters

  • Gast
g++
« Gepost op: 2009/01/31, 16:12:11 »
hey,
ik ben nieuw in linux dus daar zal t aan liggen,
ik wil g++ installeren dus typ ik:
sudo apt-get install g++
dan vraagt ie om mn wachtwoord, en dan doet mijn toetsenbord t niet meer,
misschien weet iemand de oplossing

Re: g++
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/31, 16:15:52 »
Dat is normaal met sudo. Gewoon uw wachtwoord typen en op enter drukken.

SanderPeters

  • Gast
Re: g++
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/31, 16:19:20 »
ja, maar het probleem is dus dat mijn als ik op een knop van mn toetsenbord druk er niks achter " [sudo] password for sander :" komt te staan

Re: g++
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/31, 16:24:41 »
ja, maar het probleem is dus dat mijn als ik op een knop van mn toetsenbord druk er niks achter " [sudo] password for sander :" komt te staan
klopt hij laat het niet zien maar hij merkt het wel


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

grayfox

  • Gast
Re: g++
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/31, 16:35:06 »
gewoon je wachtwoord intypen dus, ook al zie je niet dat er iets wordt ingetoetst.
daarna gewoon op enter drukken.

Re: g++
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/31, 16:47:40 »
Er is ook Synaptic, trouwens.

Offline ivo

  • Lid
Re: g++
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/31, 20:53:59 »
ja, maar het probleem is dus dat mijn als ik op een knop van mn toetsenbord druk er niks achter " [sudo] password for sander :" komt te staan

Dat heet "veiligheid". Dat niemand over je schouder kan meekijken wat je password is.
Op zich vind ik het al heel slecht dat bij de grafische login elke keer een balletje wordt
getoond voor elk teken dat je typt. Het betekent dat iemand kan zien hoe lang jouw
wachtwoord is en dat die persoon bij een hacker poging alle wachtwoorden die een andere
lengte hebben, al bij voorbaat niet hoeft te proberen.
Nou, dat scheelt nogal in dat soort circuits.

Eigenlijk is dat gewoon een vette security breach.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline heir4c

  • Lid
Re: g++
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/31, 20:59:28 »
Even offtopic:
Ik heb ergens gelezen dat je meer dan 8 tekens kan gebruiken (zelfs héél veel) om als wachtwoord te dienen maar als je dan inlogd moet je enkel de eerste 8 tekens invullen en dan kan je inloggen. Dit om crackers het heel moeilijk te maken om binnen te raken. Weet iemand hier meer over.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

grayfox

  • Gast
Re: g++
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/31, 21:01:03 »
Even offtopic:
Ik heb ergens gelezen dat je meer dan 8 tekens kan gebruiken (zelfs héél veel) om als wachtwoord te dienen maar als je dan inlogd moet je enkel de eerste 8 tekens invullen en dan kan je inloggen. Dit om crackers het heel moeilijk te maken om binnen te raken. Weet iemand hier meer over.

ff de proef op de som nemen, brb:p
[edit] werkt in ieder geval niet standaard bij Ubuntu, jammer zou wel handig zijn[/edit]
« Laatst bewerkt op: 2009/01/31, 21:03:34 door grayfox »

Offline ivo

  • Lid
Re: g++
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/31, 21:01:52 »
Stap even over naar het topic dat ik zonet hiervoor gemaakt heb.
"password security breach".
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.