Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet was altijd traag, maar..  (gelezen 2877 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Gepost op: 2010/06/22, 20:48:53 »
Hallo allemaal, via de site van Pjotr heb ik uiteindelijk m'n draadloze internet op volle snelheid gekregen :D. Deze was altijd precies de helft lager dan met de kabel,  (getest met een speedtest site)
Maar ik kreeg het alleen voor elkaar met de laatste optie: Het Windows-stuurprogramma in een Linuxjasje: ndiswrapper.

Mijn vraag: zitten hier ook nadelen aan, bijvoorbeeld: hoe zit het met de veiligheid?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/22, 21:26:39 »
Zolang je minimaal WPA-encryptie kunt gebruiken, is er niks aan de hand.  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/22, 21:34:51 »
Zolang je minimaal WPA-encryptie kunt gebruiken, is er niks aan de hand.  :)

Draadloos beveiliging staat bij mij op "WPA & WPA2 persoonlijk" is dit wat je bedoelt? 

Overigens: ik heb deze topic geplaatst omdat volgens mij wel meer mensen problemen hebben met de snelheid van hun draadloze internet onder Ubuntu,  en je kan je soms rot zoeken, terwijl de oplossing soms zo simpel is.  ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/22, 23:34:02 »
Draadloos beveiliging staat bij mij op "WPA & WPA2 persoonlijk" is dit wat je bedoelt? 

Ja. Prima in orde dus.  :)

Citaat
Overigens: ik heb deze topic geplaatst omdat volgens mij wel meer mensen problemen hebben met de snelheid van hun draadloze internet onder Ubuntu,  en je kan je soms rot zoeken, terwijl de oplossing soms zo simpel is.  ;)

Een "autochtoon-Linux" stuurprogramma is altijd beter dan een "erin gefrutseld" Windows-stuurprogje... Maar we willen natuurlijk praktisch blijven: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Zoals in jouw geval.  :)

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/23, 09:30:05 »
Dag Rikrik en Pjotr..

vraagje. Komt die ndiswrapper dan automatisch in de plaats van de originele Linuxdriver? Ik heb inmiddels uitgevogeld, dat mijn chip van tijd tot tijd ook problemen geeft onder Linux. De huidige serie kernels en drivers is er kennelijk weer zo een...


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/23, 11:59:59 »
Dag Rikrik en Pjotr..

vraagje. Komt die ndiswrapper dan automatisch in de plaats van de originele Linuxdriver? Ik heb inmiddels uitgevogeld, dat mijn chip van tijd tot tijd ook problemen geeft onder Linux. De huidige serie kernels en drivers is er kennelijk weer zo een...

Het Linuxstuurprogje wordt niet verwijderd, maar alleen niet meer gebruikt.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/23, 22:33:46 »
Pjotr schreef: "Een "autochtoon-Linux" stuurprogramma is altijd beter dan een "erin gefrutseld" Windows-stuurprogje.."

Blijkbaar is in mijn geval de autochtoon-Linux stuurprogramma niet beter. Maar ik geef toe dat het steekt dat ik nog afhankelijk ben van iets wat met windows te maken heeft  ;)

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/25, 20:50:49 »
hmmm... er ging iets kennelijk niet helemaal goed.

Ik heb met de site van Pjotr als leidraad ndiswrapper geinstalleerd, driver opgezocht en geinstalleerd. Pc ge-herstart. Geen draadloze verbinding. Geen wlan ook meer. Weg. Foetsie. Ndiswrapper programma geopend, driver verwijderd, pc opnieuw opgestart. Geen draadloze verbinding, geen driver, geen wlan.

nu een wlan-stickje er in gedaan en wel weer draadloos internet, maarre.... wat deed ik nu fout?


Ik heb trouwens deze chip:
Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN [Kedron] Network Connection (rev 61)
« Laatst bewerkt op: 2010/06/25, 20:58:18 door Jan E. »


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/25, 21:25:10 »
Verwijder ndiswrapper eens volledig. Daarna herstart. Helpt dat?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/25, 21:33:05 »
Sinds VANDAAG (na één of ander update??) is het gebeurd met mń draadloze internet: "verbinding niet meer mogelijk". Jammer, ik begrijp hier helemaal niets van ??? Voorlopig maar even aan de kabel  :'(

Offline RikRik

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/25, 22:14:20 »
Nou breekt me klomp ???  Ik heb ndiswrapper verwijderd en m 'n draadloze internet- verbinding is weer terug en zelfs nog iets sneller dan met de kabel.. Zeg het maar wat hier de oorzaak van kan zijn..


Update: ik heb  ndiswrapper via  Systeem - Beheer - Synaptic Pakketbeheer verwijderd maar volgens de verbindingsinformatie is m'n stuurprogramma:ndiswrapper   
« Laatst bewerkt op: 2010/06/25, 22:56:27 door RikRik »

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/26, 09:10:53 »
Dan ben je verder dan ik... Heb net ndiswrapper volledig verwijderd. Maar nog steeds geen enkele vorm van Internet. Life's a bitch....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/26, 10:32:37 »
Dan ben je verder dan ik... Heb net ndiswrapper volledig verwijderd. Maar nog steeds geen enkele vorm van Internet. Life's a bitch....
Je zou eens kunnen overwegen om een systeemherstel te doen of om ubuntu compleet opnieuw te installeren. Misschien hebben andere Ubuntu gebruikers veel betere ideeën. Als ik het goed begrijp heb je ook geen verbinding met een kabel??

Ik heb gisteren ndiswrapper verwijderd, het icoontje in systeem / beheer/ is ook verdwenen maar m'n stuurprogramma is nog steeds ndiswrapper. Maar m'n snelheid zit nu net boven de 20 Mbps (ik heb een 20 Mbps verbinding) gemeten met Speedtest.UPC.nl  Met de kabel zit ik op 19.5 Mbps :rolleyes:
   
« Laatst bewerkt op: 2010/06/26, 10:46:47 door RikRik »

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/26, 10:56:21 »
Daar had ik ook al aan zitten denken, maar dat is me nog een beetje te rigoreus op dit moment... Toevallig is er vanmiddag linux-middag "hier" in Hengelo (o). Ga eerst ff kijken of daar een slimmerd rondloopt, die me kan helpen.

Voor de liefhebbers: Kulturhus Hasselo, (Hasseler Es) te Hengelo (o), vanaf 12:30. Iedere laatste zaterdag van de maand.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Draadloos internet was altijd traag, maar..
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/26, 16:27:50 »
Er was idd een slimmerd. Het simpelweg verwijderen van ndiswrapper bleek niet voldoende. Het systeem probeerde de driver nl nog steeds te lade. Met modprobe is dat verholpen. Heb nu weer mijn eigen krakkemikkige internet.. grinnik


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04