Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: torrents  (gelezen 1668 keer)

Gast

  • Gast
torrents
« Gepost op: 2006/09/17, 10:48:57 »
Hoi ik ben vandaag begonnen met downloaden met bittorrent, maar dat ging niet erg snel max. 50kB/s.
Vroeger gebruikte ik altijd BitTornado dus had ik deze geinstalleerd maar dat maakte dus niks uit.

Er zit standaard in ubuntu toch een firewall die altijd aanstaat?
En deze kan je configureren met *een zeker programma waarvan ik de naam niet meer weet*?
Kan ik dan wat poorten opengooien zodat het downloaden wat sneller gaat?
Of denken jullie dat dat niet uitmaakt of onverstandig is?

Het aantal seeders is >70 en gemiddeld 20-30 kB/s vindt ik dan toch wel wat schamel :(
Dat zou toch wel 10x zoveel moeten zijn....

Offline Soul-Sing

  • Lid
torrents
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/17, 11:09:55 »
ik moet zeggen bo bomb, dat bittorent bij mij ook nooit erg snel is. ik hoop ook op een mogelijke verklaring, en/of tip. :)

Gast

  • Gast
torrents
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/17, 11:16:24 »
Ok, ik gebruik nu BitTornado-0.3.7 maar daarbij is het niet veel beter en de status-indicator geeft gewoon aan dat ik achter een firewall zit.

Ik gebruik altijd de dezelfde 5 poorten en die heb ik geforward in me router maar als ubuntu ook nog een eigen firewall heeft wil ik die poorten daarin ook forwarden.

Phaldmmor

  • Gast
torrents
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/17, 11:20:25 »
Ik ben ook wel benieuwd of iemand hierop een antwoord heeft, want ik heb idd ook het idee dat torrents niet zo snel worden binnengehaald als het zou moeten. Ik gebruik zelf KTorrent onder Gnome. Op mijn router heb ik de gebruikte poorten wel al geforward.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
torrents
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/17, 13:36:27 »
Misschien zijn het gewoon trage torrents :P ik haal regelmatig leuke snelheden met KTorrent

als je nog windows op die pc hebt als dual/multiboot, dowload dan eens dezelfde torrent een half uurtje onder windows, en daarna onder linux, en kijk of er verschil in zit.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
torrents
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/17, 14:01:34 »
Die firewall waar je het over hebt, kun je configureren met het pakketje firestarter. :)

Gast

  • Gast
torrents
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/17, 14:51:48 »
Ik heb naar firestarter gekeken maar ik zie nergens een optie waarmee ik porten kan forwarden....

@Profox: wat zijn acceptabele snelheden naar jou maatstaven? :)

Gast

  • Gast
torrents
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/17, 14:57:55 »
34 seeds en 1 leecher<--- dat kan toch nooit een trage torrent zijn, hij is net nieuw en en meestal lopen die als een tiet!

Nou ben ik natuurlijk geen torrentexpert, maar meestal heb ik in dat geval wel behoorlijke snelheden..ca. 300-400 kB/s

1xtje haalde ik een DVD binnen met gemiddelde snelheid van ca. 1000 kB/s, maar dat was ook dan maar 1x :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
torrents
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/17, 15:06:15 »
Probeer eens of je met een windows pc op het netwerk hogere snelheden haalt met dezelfde torrent, als dat kan.

Voor mij zijn leuke snelheden +1500 kB/s ;) maar die haal ik alleen maar bij usenet en bij snelle http/ftp servers

34 seeds en 1 leecher is trouwens niet zo erg veel volgens mij
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

MartinM

  • Gast
torrents
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/17, 15:06:17 »
De meeste 'goede' torrentprogramma's geven de meeste bandbreedte aan andere peers die ook zelf tegelijk weer veel uploaden. Als er 34 seeders zijn en jij bent de enige leecher, dan kan het nooit zijn dat jij veel upload, dus zal jij door de anderen torrentclients als een slechte peer gezien worden en niet veel krijgen.
Een manier om dit te omzeilen is als de seeders handmatig jou meer geven, de client zal dit niet automatisch doen.
Een andere mogelijkheid is als je een zgn. leecherclient gebruikt, maar dan ga je dus wel de boel bedonderen en torrents zijn gebasseerd op het ideaal van het door eerlijk delen een goede verspreiding van software te verkrijgen, ik ga daar dus niet verder op in.

Bronvermelding; ikke is voormalig beheerder van indertijd Neerlands grootste NL-talige torrentsite, ga er dus vanuit er een ietsje kijk op te hebben ;)

Gast

  • Gast
torrents
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/17, 15:24:43 »
ok martin dat verhaal komt me heel bekend voor en klinkt ook superlogisch...ik zal nog eens wat andere torrents uitproberen...

Correctie: er staat dat ik max 1500kB/s haalde maar dat is max 1000kB/s, ik haalde wel ooit 1400 bij speedtest.nl :)