Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschillende geluidsbronnen tegelijk  (gelezen 3179 keer)

Leon

  • Gast
Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Gepost op: 2006/03/07, 22:01:20 »
Ik heb best wel veel programma's open staan altijd, en bij verschillende programma's moet ik altijd het geluid uitzetten, bijvoorbeeld als ik in xmms een mp3'tje wil luisteren moet ik bij gaim alle geluiden dempen. Als ik dan vmware opstart en naar windows ga, krijg ik in vmware weer de error dat de geluidskaart al in gebruik is...

Is het met ubuntu niet mogelijk dat je meerdere geluidsbronnen tegelijk hebt? Of moet ik ergens iets aanvinken dat ik meerdere bronnen wil gebruiken? De geluidskaart die ik heb is gewoon on-board 5.1, maar ik gebruik hem voor stereo geluid...

Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/07, 22:35:08 »
Gebruik je soms nog Ubuntu 5.04 (Hoary)?

Leon

  • Gast
Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/08, 15:32:09 »
Nope ik gebruik Breezy Badger (5.10)...

Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/08, 17:48:58 »
Breezy zou een goede dmix/esd configuratie moeten hebben, gebruiken je applicaties wel esd?

Leon

  • Gast
Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/08, 18:48:49 »
In XMMS kan ik niks daarover instellen, en bij de rest van de programma's weet ik het niet...

Ik heb bijvoorbeeld ook geen standaard Ubuntu geluiden als de geluiden van Gaim aanstaan. Op windows moet ik na een nieuwe installatie altijd geluidsdrivers intalleren, maar hier deed het geluid het wel meteen (alleen niet zoals het hoort)... Op windows gebruik ik altijd de Realtek drivers, die werken goed. Ik kan bij de geluidsopties een ALSA en Realtek geluidsinterface kiezen, maar welke ik kies maakt niet uit...

Misschien toch maar even zoeken naar de Realtek drivers voor linux?

Leon

  • Gast
Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #5 Gepost op: 2006/03/12, 21:52:03 »
Iemand enig idee? Ik word er nu wel een beetje gek van...

Leon

  • Gast
Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #6 Gepost op: 2006/03/13, 23:07:33 »
Ik heb nu zelfs helemaal geen geluid meer...

Als ik in de Device Manager kijk zie ik wel Sound Controller staan, maar er is niks geinstalleerd... Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen...

Het gaat om een onboard geluidskaart van SiS, het modeltype van mijn moederbord of geluidskaart weet ik niet...

Iemand een oplossing?

Leon

  • Gast
Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #7 Gepost op: 2006/03/16, 20:11:25 »
Echt niemand een idee?

Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #8 Gepost op: 2006/03/17, 02:05:02 »
Tja, als het moeilijk wordt reageren opeens de experts niet meer ;)

Misschien kun je ff kijken op http://ubuntuguide.org/. Hier staan wat dingen in over het configureren van het geluid. Tis wel voor hoary maar voor breezy zou het kunnen werken (nix geganrandeerd).

Zelf heb ik mijn geluid op ALSA staan, de ESD werkt niet meer. Ook binnen Gaim worden geen geluiden meer gemaakt.

Het blijft aanmodderen: geluid in linux...:(
Hmmmm. De server dappert de server-install.
In de huiskamer zijn de raampjes weer terug...

Verschillende geluidsbronnen tegelijk
« Reactie #9 Gepost op: 2006/03/17, 09:48:12 »
Citaat van: quick_snack
Het blijft aanmodderen: geluid in linux...:(
Absoluut... Pas in Dapper (fresh install) heb ik het idee dat geluid goed werkt...