Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scanner van Canon  (gelezen 945 keer)

Offline grafcom

  • Lid
scanner van Canon
« Gepost op: 2007/02/23, 22:41:34 »
Hallo,

ik heb gezien op de pagina van Sane dat de Canon scanner Canoscan FB630P wel ondersteund zou worden....

Maar hoe krijg ik die aan de praat?

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank

Azalin

  • Gast
scanner van Canon
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/23, 23:19:13 »
Als dat een paralelle scanner is lees dan deze eens:

http://forum.ubuntu-nl.org/message/8763#p8763

Offline grafcom

  • Lid
scanner van Canon
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/23, 23:35:43 »
Hallo Azalin

...... kan het echt niet anders?

Het is een hele klus als ik dat zo lees. De computer hangt momenteel (tijdelijk) in een netwerk maar moet straks stand-alone draaien.

Moet ik hem eerst uit het bestaande netwerk halen voor ik ga proberen wat je omschreef?

Groeten

Azalin

  • Gast
scanner van Canon
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/24, 12:00:42 »
Een bewerkelijke klus? Persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel meevallen. Een samenvatting:
- inetd netkit installeren
- saned installeren
- controleren of sane in de inetd config staat (meestal staat die er al en anders is het 1 regel toevoegen)
- aan saned.conf je netwerk toevoegen (is makkelijkst en voor stand-alone maakt het niet zo veel uit)
- in sane.d/dll.conf de regel met canon_pp uncommenten (# ervoor weghalen)
- in sane.d/net.conf localhost uncommenten
- inetd netkit opnieuw opstarten en klaar..

Het lijkt in de andere beschrijving misschien veel werk maar dat is omdat ik het daar erg uitgebreid heb beschreven en omdat ik daar een aantal extra handelingen beschreef die later (veel later) bleek dat ze niet echt nodig zijn... zo hoef je niet perse alle andere scanners te commenten, staat sane meestal al in de config van inetd (niet altijd) maar we praten hier over enkele regels.

Het is in elk geval niet mogelijk om als gewone gebruiker dit anders te doen. Je kan anders Xsane met root rechten opstarten maar dat raad ik je niet aan, niet voor gewoon gebruik in elk geval.

onderwerp verplaatst naar hardware/drivers