Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos zoeken?  (gelezen 883 keer)

Juiceh

  • Gast
Draadloos zoeken?
« Gepost op: 2008/08/21, 22:06:35 »
Is het mogelijk om automatisch draadloze verbindingen te zoeken in je omgeving?

Offline Petervdw

  • Lid
Draadloos zoeken?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/21, 22:24:30 »
Aan Juiceh
Als er een draadloos kaartje in je computer of laptop zit en je zet het aan, dan zie je onder de NM (rechtsboven, de 2 schermpjes) toch de draadloze netwerkjes van je buren?
Of bedoel je dit niet?
Vr.groet, peter

Juiceh

  • Gast
Draadloos zoeken?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/21, 23:44:50 »
Ik weet niet of ik een netwerkkaart heb, ik heb zo'n mini antene die bij mijn hp pc meekwam. ik sluit die met een apart bout draadje aan achter mijn pc.
Ik wil gewoon net als met windows kunnen zoeken en in een lijst alle draadloze verbindingen kunnen zien.

Is het ook mogelijk om een windows en ubuntu pc met elkaar te verbinden en bestanden uit te wisselen?

Offline Petervdw

  • Lid
Draadloos zoeken?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/22, 00:22:42 »
Aan Juiceh
Ja, OK. Zit op die PC dan Ubuntu? En welke versie. Zo ja, kun je dan in de terminal het commando lspci intypen (kleine letter L) en de uitvoer naar hier slepen? Wat wil je met die lijst van draadloze verbindingen?
Verbinding maken tussen windows en ubuntu is heel goed mogelijk via een netwerk. Je kan dan bestanden uitwisselen, maar in ubuntu heb je zowiezo niets aan .exe bestanden, en omgekeerd gelden ook restricties. Dus het is maar wat je ermee wilt. Als je bepaalde programma's van windows ook onder Ubuntu wilt gebruiken, kun je het best eerst naar een programma zoeken dat speciaal voor Ubuntu is geschreven en dat hetzelfde doet. Er zijn heel veel alternatieven.
Vr.groet, peter

Juiceh

  • Gast
Draadloos zoeken?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/22, 00:28:56 »
Sorry voor de moeite. Ik weet niet waarom maar Network manager laat ineens draadloze netwerken zien. (Ik weet zelf ook niet waarom ineens).

Ik heb net het netwerk van mijn vriend gevonden. Nu nog even kijken hoe we kunnen chatten zonder internet-aansluiting.
Netwerk is nodig omdat we allebei een xbox 360 hebben, nu kunnen we informatie aan elkaar doorgeven.

Bedankt voor jullie hulp