Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Atheros wifi in Hardy werkt  (gelezen 1552 keer)

PieterD

  • Gast
Atheros wifi in Hardy werkt
« Gepost op: 2008/05/19, 13:26:45 »
Vandaag een paar uur liggen kloo**n met mijn Acer 5315 om die Atheros wifi aan de praat te krijgen binnen Hardy maar het is uiteindelijk gelukt. Jammer dat er zoveel onvolledige en/of onjuiste info over dit onderwerp is te vinden. Bij mij werkte uiteindelijk de volgende methode die ik dan ook meteen in mijn 'handboek' heb opgenomen...:-)

50. Madwifi in Hardy

Eerst de geïnstalleerde Atheros HAL uitschakelen in 'Systeem-Hardware drivers'. Let op: de andere optie aangevinkt laten! Daarna opnieuw opstarten.

Het pakket 'build-essential' installeren via adept (ik gebruik Kubuntu)

Vervolgens in Terminal:
wget http://snapshots.madwifi.org/special/madwifi-nr-r3366+ar5007.tar.gz

tar xfz madwifi-nr-r3366+ar5007.tar.gz

cd madwifi-nr-r3366+ar5007

make

sudo make install

sudo modprobe ath_pci
sudo reboot
Als de wifi herkent wordt nog de netwerknaam ingeven. Misschien dat deze kleine bijdrage anderen met soortgelijke problemen kan helpen. Succes!

Offline fred101

  • Lid
Atheros wifi in Hardy werkt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/26, 20:24:25 »
Ik heb ook vreselijk lopen mutsen met wifi tot het lukte met Madwifi. Ik heb alleen het probleem dat na veel updates ik voor madwifi weer opnieuw make en make install moet doen. Afgelopen week alweer 2 of 3 keer. Heb jij dat ook of is dat modprobe commando de truc ?

Fred

Offline petervs

  • Lid
Atheros wifi in Hardy werkt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/26, 20:40:10 »
Dat heeft denk ik niet met 't "modprobe-commando" te maken. Ik heb hier nl. geen last van
( behalve dan na 'n kernel-verandering) en ik dat bestandje installeer zonder dat commando (sudo modprobe ath_pci).
En ik schakel ook niets uit in Systeem > Hardware drivers.

Maar ik weet helaas ook niet waarom jij dat wel vaker moet.

edit: iets aangepast,was wat onduidelijk
Ubuntu MATE 16.04

Atheros wifi in Hardy werkt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/26, 21:33:44 »
Als je een driver installeert buiten de pakket manager om moet je na elke kernel update weer opnieuw installeren.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066