Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samenvoegen losse tekstdocumenten  (gelezen 3684 keer)

Offline woteb

  • Lid
Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Gepost op: 2009/07/02, 10:55:53 »
Ik weet dat ze bestaan, maar (vanwege de tijdsdruk) kan ik ze zo gauw niet vinden.

De vraag: Welk programma ka ik (het beste) gebruiken om losse tekstdocumenten (.doc of .odt of .rtf) samen te voegen in een nieuw bestand. Mag eventueel ook commandline zijn (zoals pdftk).

Alvast bedankt voor de antwoorden.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/02, 10:57:33 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline ivo

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/02, 12:42:06 »
Gewoon met OpenOffice toch?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/02, 13:51:35 »
Ik vermoed dat er een "geautomatiseerde" procedure gezocht wordt. Voor PDF evident, maar voor doc of odt is het minder evident. PDF's zijn op zich staande gehelen, en combineer je zonder verder gevolg. In geval van tekstverwerking zullen de volgende documenten alle instellingen van het eerste doc overnemen en dus min of meer sterk aangepast worden in opmaak.

Offline woteb

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/02, 15:24:58 »
Alvast bedankt voor de antwoorden. Maar al mij bestanden die ik moet samenvoegen zijn puur tekst en allemaal in .rtf formaat.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline ivo

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/02, 15:29:37 »
Benieuwd dan of dit al niet voldoende is;


cat aaa.rtf bbb.rtf ccc.rtf > alles.rtf

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline woteb

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/02, 16:46:56 »
Benieuwd dan of dit al niet voldoende is;


cat aaa.rtf bbb.rtf ccc.rtf > alles.rtf

Iets dergelijks is inderdaad wat ik zoek. Ik ga het vanavond eens proberen. Lijkt trouwens veel op de werking van pdftk. Bedankt alvast!
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/02, 23:15:29 »
Dat levert ongetwijfeld één enkel bestand op. Of dat nog bruikbaar is, daar heb ik mijn grootste twijfels over. Voor msdos gebruikers: "copy /b aaa.rtf bbb.rtf ccc.rtf alles.rtf".

Offline woteb

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/02, 23:20:47 »
Dat levert ongetwijfeld één enkel bestand op. Of dat nog bruikbaar is, daar heb ik mijn grootste twijfels over. Voor msdos gebruikers: "copy /b aaa.rtf bbb.rtf ccc.rtf alles.rtf".
Ik heb het geprobeerd met twee bestandjes van één blz. elk. Er wordt een bestand gemaakt, maar noch OOo writer noch Abiword kan er wat mee.
Bestaat er een mogelijkheid binnen Writer om een aantal bestanden tegelijk te importeren?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline ivo

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/02, 23:25:21 »
Dat levert ongetwijfeld één enkel bestand op. Of dat nog bruikbaar is, daar heb ik mijn grootste twijfels over. Voor msdos gebruikers: "copy /b aaa.rtf bbb.rtf ccc.rtf alles.rtf".
Ik heb het geprobeerd met twee bestandjes van één blz. elk. Er wordt een bestand gemaakt, maar noch OOo writer noch Abiword kan er wat mee.
Bestaat er een mogelijkheid binnen Writer om een aantal bestanden tegelijk te importeren?

Tegelijk weet ik niet, maar via de optie Insert (uit de menubalk) kun je wel File selecteren.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline woteb

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/02, 23:31:57 »
Klopt, één voor één gaat wel, maar ik heb tientallen bestanden en dat wordt een tijdrovend klusje en zoveel tijd heb ik niet. Daarom laat ik het maar even liggen en hoop op een tussentijdse oplossing.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/02, 23:36:56 »
Voor zo ver ik het weet is rtf gewoon een erg simpele html-achtige opmaak, zonder headers. Het lijkt mij echt dat cat, zoals ivo zei, voldoende moet zijn.

Offline woteb

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/02, 23:39:47 »
Voor zo ver ik het weet is rtf gewoon een erg simpele html-achtige opmaak, zonder headers. Het lijkt mij echt dat cat, zoals ivo zei, voldoende moet zijn.
Klopt, maar het werkt (helaas, helaas) niet.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline ivo

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/03, 08:34:43 »
Dat levert ongetwijfeld één enkel bestand op. Of dat nog bruikbaar is, daar heb ik mijn grootste twijfels over. Voor msdos gebruikers: "copy /b aaa.rtf bbb.rtf ccc.rtf alles.rtf".

Dit moet zijn

copy aaa.rtf + bbb.rtf + ccc.rtf alles.rtf

Die /b is alleen nodig wanneer het binaire bestanden betreft.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ivo

  • Lid
Re: Samenvoegen losse tekstdocumenten
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/03, 08:39:48 »
Voor zo ver ik het weet is rtf gewoon een erg simpele html-achtige opmaak, zonder headers. Het lijkt mij echt dat cat, zoals ivo zei, voldoende moet zijn.
Klopt, maar het werkt (helaas, helaas) niet.

Net even geprobeerd. Elk .rtf bestand bestaat uit een vrij lange header met daarachter de tekst.
Als je alles aanelkaar kopieert en je haalt alle headers weg, behalve de eerste die bovenaan in het file staat, dan werkt het. Maar dat is voor tientallen bestanden ook nog wel wat werk. Voor een slimmerik valt hier best wel een script voor te bedenken, maar ik ben niet zo slim.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.