Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk UBUNTU 1 - UBUNTU 2  (gelezen 1754 keer)

ubuntu.to.ubuntu

  • Gast
Netwerk UBUNTU 1 - UBUNTU 2
« Gepost op: 2007/02/24, 18:24:19 »
Hoe maak ik een netwerk -router- tussen twee Ubuntu geinstaleerde computers?


Groet Senco

Netwerk UBUNTU 1 - UBUNTU 2
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/24, 18:35:38 »
Wilt ge nu één ubuntu machine omtoveren tot router of wilt ge gewoon 2 lokale ubuntu pc's laten communiceren?

ubuntu.to.ubuntu

  • Gast
Netwerk UBUNTU 1 - UBUNTU 2
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/24, 21:54:35 »
Citaat van: phar0z
Wilt ge nu één ubuntu machine omtoveren tot router of wilt ge gewoon 2 lokale ubuntu pc's laten communiceren?
Ik wil twee lokale Ubuntu PC's  met elkaar laten communiceren er zit een router tussen.




Groet Senco

Netwerk UBUNTU 1 - UBUNTU 2
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/25, 11:35:52 »
Ge zit achter 'n router, ge kunt de 2 lokale ubuntu pc's al laten communiceren met elkaar ...

Maar wat wilt ge precies? Wilt ge bv. bepaalde mappen delen dan kan dit met NFS (network file system) ... Zo Kunt ge dus bv. mappen van ubuntu pc 2 zien (zelf bewerken) vanop ubuntu pc 1.

Of wilt ge gewoon kunnen inloggen op afstand (bv. via ubuntu pc 1 inloggen op ubuntu pc2), dan kan dit via SSH. :)

Wilt ge vanop ubuntu pc 1 de desktop zien van ubuntu pc2? Dit kan via VNC of FreeNX :)

ubuntu.to.ubuntu

  • Gast
Netwerk UBUNTU 1 - UBUNTU 2
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/25, 23:15:05 »
Citaat van: phar0z
Ge zit achter 'n router, ge kunt de 2 lokale ubuntu pc's al laten communiceren met elkaar ...

Maar wat wilt ge precies? Wilt ge bv. bepaalde mappen delen dan kan dit met NFS (network file system) ... Zo Kunt ge dus bv. mappen van ubuntu pc 2 zien (zelf bewerken) vanop ubuntu pc 1.

Of wilt ge gewoon kunnen inloggen op afstand (bv. via ubuntu pc 1 inloggen op ubuntu pc2), dan kan dit via SSH. :)

Wilt ge vanop ubuntu pc 1 de desktop zien van ubuntu pc2? Dit kan via VNC of FreeNX :)
Ge zit achter 'n router, ge kunt de 2 lokale ubuntu pc's al laten communiceren met elkaar ...

Maar wat wilt ge precies? Wilt ge bv. bepaalde mappen delen dan kan dit met NFS (network file system) ... Zo Kunt ge dus bv. mappen van ubuntu pc 2 zien (zelf bewerken) vanop ubuntu pc 1.


Dat is wat ik wil en ik denk dat ik het gevonden heb, ik moest alleen nog het NFS pakketen instaleren en nu wil ik weten hoe ik dus contct maak met de andere lokale ubuntu pc.

Moet dat via netwerken? daar staat wel een windows netwerkmap . Maar nog geen Unubtu gedeelde map.


groet Senco

Netwerk UBUNTU 1 - UBUNTU 2
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/26, 10:31:42 »
NFS is nie zo moeilijk te realiseren :) Kheb het hier ook draaien

take a look @ https://help.ubuntu.com/community/SettingUpNFSHowTo?highlight=%28NFS%29

Die /etc/netgroup aanpassing hebbek ook nie gedaan, verwar voor de rest de server instructies zeker nie mee de client instructies :)