Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: i-pod nano van apple  (gelezen 10019 keer)

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Gepost op: 2007/07/05, 21:29:28 »
Hallo allemaal,
'k Heb vandaag een ipod nano gekregen en ik moet volgens de man in de winkel de
i-tones eerst downloaden op  www.apple.com/nl/ipod/start
Nu kom ik het probleem tegen dat de virus-scanner dingen tegen houd en kreeg dit bericht n.l :

You do not appear to have virus definitions!

Running "freshclam -v" as root may fix the problem.


Wat moet ik nu doen ?
Ik snap dit bericht dus niet .
Kan iemand dit uitleggen aan mij.


P.s ook word er gezegt dat die i-tones die je eerst moet downloaden alleen voor windows xp en vista en 2000 is dus niet voor ubuntu (linux).
Dus weet ik niet of ik er wel wat aan die ipod heb !!!

Wie weet raad hier mee ?

Groetjes Carry ( leek wat linux betreft )

Offline Soul-Sing

  • Lid
i-pod nano van apple
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/05, 21:43:54 »
zie: https://wiki.ubuntu.com/NliPod
en het moet werken. dat over virussen begrijp ik niet....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
i-pod nano van apple
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/05, 21:47:38 »
Citaat van: leoquant
zie: https://wiki.ubuntu.com/NliPod
en het moet werken. dat over virussen begrijp ik niet....
Virus? wa's da?  :-)
Virusscanner in Linux is overbodig en zelfs af te raden als je hem op on-access hebt gezet.... Het is geen Windows, virussen kennen we hier niet....

on-access virusscanner verwijderen via Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer. Gebruik zoekterm en kies voor *volledig* verwijderen.

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/05, 21:50:29 »
Volgens mij moet ik eerst dit doen n.l:

Running "freshclam -v" as root may fix the problem.


Want nu kan ik nog niet verder met het downloaden en configureren omdat dit probleem nog niet is opgelost, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen, pffffff.
Wie kan me helpen ?

Groetjes Carry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
i-pod nano van apple
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/05, 21:54:12 »
Waarom wil je clamav überhaupt hebben? Ik zou hem gelijk verwijderen, nu hij zo lastig doet.

Een antivirusprogramma wil je alleen soms hebben als service voor Windowsgebruikers (als je zeker wil weten dat bestanden die je doorgeeft, vrij zijn van Windowsvirussen). Anders is het zinloos.

En dan zet je het av-progje zeker niet op on-access scannen, maar gebruik je hem alleen voor on-demand scannen.

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/05, 21:57:09 »
kan ik clamav er precies zo afhalen dan als wat je net beschreef?

 Groetjes Carry

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
i-pod nano van apple
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/05, 22:00:47 »
Ja. Zoekterm in Synaptic: clamav

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/05, 22:10:16 »
'k Heb hem al verwijderd  en bedankt voor je snelle reactie !


Groetjes Carry

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
i-pod nano van apple
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/05, 22:10:42 »
Graag gedaan  :-)

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/05, 22:51:51 »
nu lukt het dus nog niet, terwijl ik gtkPod erop heb gezet, pffff.
Het komt erop neer dat ik dan zeker weer windows xp home edition erop moet zetten, die er dus op zat, want nu kan ik mijn iPod niet gebruiken.

Groetjes Carry.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
i-pod nano van apple
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/05, 23:01:43 »
Goh, nu al opgeven? Dat is snel.
Wat lukt er niet via de wiki waarvan leoquant je de link gegeven heeft?

Je moet I-tones echt niet downloaden hoor.
Citaat
Als je je iPod ook gebruikt als harde schijf, dan kan je hem terug vinden met Nautilus of andere bij "/media/iPodnaam"

Je kan de muziek die op je iPod staat rechtstreeks afspelen met de muziekspeler "Rhythmbox". Muziek kan ook beheerd en afgespeeld worden met de muziekspeler "Amarok".

Er bestaat ook een programma dat zoals iTunes muziek synchroniseert naar de iPod: "gtkPod", dit is niet alles, je kan er ook muziek mee van je iPod naar je computer zetten. gtkPod is te verkrijgen via de Synaptic of via Adept.
Wat lukt hiervan niet?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/05, 23:21:03 »
Citaat van: bartek
Goh, nu al opgeven? Dat is snel.
Wat lukt er niet via de wiki waarvan leoquant je de link gegeven heeft?

Je moet I-tones echt niet downloaden hoor.
Citaat
Als je je iPod ook gebruikt als harde schijf, dan kan je hem terug vinden met Nautilus of andere bij "/media/iPodnaam"

Je kan de muziek die op je iPod staat rechtstreeks afspelen met de muziekspeler "Rhythmbox". Muziek kan ook beheerd en afgespeeld worden met de muziekspeler "Amarok".

Er bestaat ook een programma dat zoals iTunes muziek synchroniseert naar de iPod: "gtkPod", dit is niet alles, je kan er ook muziek mee van je iPod naar je computer zetten. gtkPod is te verkrijgen via de Synaptic of via Adept.
Wat lukt hiervan niet?
Dit is hetgene wat ik krijg als ik hem wil opstarten op mijn bureaublad, want daar staat die gedownload n.l :

Cannot open home/carry/Desktop/iTunesSetup.exe
No application suitable for automatic installation is available for handling this kind of file

Wat kan ik nu dan het beste doen?
Er staat nog niets op, omdat ik hem vandaag pas heb gekregen dus is helemaal leeg en moet eerst de sofware downloaden ( er zat geen cd-rom bij maar in het boekje van de ipod staat de site van apple die ik in het eerste bericht heb neergezet , daar moet ik naar toe om eerst te downloaden.

Groetjes Carry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
i-pod nano van apple
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/05, 23:42:25 »
Je probeert een Windowsprogje te installeren in Linux: dat gaat niet werken! .exe is windows. Bovendien gaat installeren heel anders in Linux. Makkelijker zelfs. Namelijk vanuit de eigen, veilige pakketbronnen van Ubuntu. Dus niks meer zelf downloaden!

Doe eens dit:
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: gtkpod
aanvinken en druk op knop Toepassen

Klaar!  :-)
Je kunt nu gtkpod starten om verbinding te maken met je Ipod.

Groet, Pjotr.

i-pod nano van apple
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/05, 23:43:28 »
Ik zal even mijn wiki aanpassen, maar je kan ook muziek van en op je iPod zetten met Banshee muziekspeler, verkrijgbaar in de synaptic :)

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/05, 23:56:26 »
Citaat van: pjotr123
Je probeert een Windowsprogje te installeren in Linux: dat gaat niet werken! .exe is windows. Bovendien gaat installeren heel anders in Linux. Makkelijker zelfs. Namelijk vanuit de eigen, veilige pakketbronnen van Ubuntu. Dus niks meer zelf downloaden!

Doe eens dit:
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: gtkpod
aanvinken en druk op knop Toepassen

Klaar!  :-)
Je kunt nu gtkpod starten om verbinding te maken met je Ipod.

Groet, Pjotr.
gtkpod heb ik erop gezet zoals je beschrijft, maar daarmee heb ik nog geen site waar ik muziek en i-tones erop kan zeten, dus blijft die iPod leeg :(

Groetjes Carry.

i-pod nano van apple
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/06, 00:07:02 »
? Je slaagt je muziek toch op je harde schijf op en opent hem dan met gtkPod of Banshee.
Misschien is Banshee wel wat gemmkkelijker, het is grafischer. :)
Succes Q.

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/06, 09:34:29 »
Citaat van: Q.
? Je slaagt je muziek toch op je harde schijf op en opent hem dan met gtkPod of Banshee.
Misschien is Banshee wel wat gemmkkelijker, het is grafischer. :)
Succes Q.
Welke sites is dan gratis muziek te downloaden dan voor i-pods ?
Groetjes Carry.

Offline Soul-Sing

  • Lid
i-pod nano van apple
« Reactie #17 Gepost op: 2007/07/06, 09:46:50 »
maar itunes is toch ook niet gratis:
Citaat
iTunes 7 is gearriveerd.
Koop muziek, video's en gesproken boeken of download gratis podcasts uit de iTunes Store, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Beheer alles en speel alles af op je Mac of pc. Synchroniseer iTunes met je iPod en je bent klaar om op pad te gaan.
itunes is niet de enige online music-shop op het internet.
heb je cd's thuis? rip die, zet de nummers op je harde schijf en schrijf ze naar je ipod.;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
i-pod nano van apple
« Reactie #18 Gepost op: 2007/07/06, 11:02:05 »
Installeer anders eens gtk-gnutella en haal daarmee gratis mp3's binnen.

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: gtk-gnutella
aanvinken en druk op knop toepassen

gtk-gnutella ziet er niet uit, maar het werkt prima. Schrik niet van het technologische uiterlijk; het valt reuze mee....  :-)

Let op: in gtk-gnutella pas een zoekterm (liedjesnaam, artiestennaam of deel daarvan) invoeren wanneer gtk-gnutella verbinding heeft gemaakt met servers. Dus eventjes wachten.

Groet, Pjotr.

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #19 Gepost op: 2007/07/06, 11:40:49 »
"k heb gtk-gnutella erop gezet, maar hoe moet je nu het gebruiken ?

'k Heb bij zoeken de artiestennaam ingetypt en kreeg een hele lijst met de liedjes van de artiest, maar hoe handel je dan verder ? ;)

Wel heb ik 2 liedjes kunnen downloaden en dit is afgerond maar in liedje staat in de wacht !
Wat nu ?
'k Heb inmiddels wel gezien dat ik een map erbij heb in mijn persoonlijke map die gtk-gnutella heet en dat daar mijn liedjes die ik gedownload heb dus instaan.
Groetjes Carry.

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #20 Gepost op: 2007/07/06, 13:03:03 »
Citaat van: leoquant
maar itunes is toch ook niet gratis:
Citaat
iTunes 7 is gearriveerd.
Koop muziek, video's en gesproken boeken of download gratis podcasts uit de iTunes Store, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Beheer alles en speel alles af op je Mac of pc. Synchroniseer iTunes met je iPod en je bent klaar om op pad te gaan.
itunes is niet de enige online music-shop op het internet.
heb je cd's thuis? rip die, zet de nummers op je harde schijf en schrijf ze naar je ipod.;)
'k Heb de software van de i-pod niet kunnen downloaden omdat die voor windows xp is, dus dan kan ik toch ook niet mijn eige cd's erop zetten of zie ik dat verkeerd ?
Groetjes Carry

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
i-pod nano van apple
« Reactie #21 Gepost op: 2007/07/06, 13:04:25 »
yep, dat zie je verkeerd. De software is voor XP. Linux ziet je i-pod als een externe harde schijf. dat is toch veel eenvoudiger, niet?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
i-pod nano van apple
« Reactie #22 Gepost op: 2007/07/06, 13:15:39 »
Citaat van: bartek
yep, dat zie je verkeerd. De software is voor XP. Linux ziet je i-pod als een externe harde schijf. dat is toch veel eenvoudiger, niet?
Toevoeging: Linux (maar eigenlijk elk OS) ziet de iPod als harde schijf. Probleem is dat als je iets er op zet, dit dat niet herkend wordt, met andere woorden, het bestand staat op de iPod, maar je kunt 'm niet afspelen.

Om ervoor te zorgen dat je op de iPod wél een afspeelbaar muziekbestand kunt copieren (wel zo handig), is speciale software nodig. Deze software is onder Windows ingebouwd in iTunes (het programma dus) en in Linux standaard aanwezig in applicaties als Rhytmbox, gtkpod, etc.

carry

  • Gast
i-pod nano van apple
« Reactie #23 Gepost op: 2007/07/06, 13:20:01 »
die je hier beschrijft voor linux heb ik dus ook erop zitten en tevens ook gtk-gnutella, dus zou die het nu moeten doen volgens jou ? ;)

i-pod nano van apple
« Reactie #24 Gepost op: 2007/07/06, 13:37:45 »
Kort Samengevat:
Om muziek te downloaden gebruik gtk-gnutella of gebruik Limewire of Frostwire (Frostwire=hetzelfde als Limewire alleen zaagt die niet om een PRO versie ;) ), die ken je misschien wel van Windows.
Om te downloaden: http://www.limewire.com en dan Linux>> Ubuntu of Debian >>Free
                             http://www.frostwire.comen daar hetzelfde ongeveer
Je installeert en stelt de opties in (waar het programma de muziek moet opslagen)
Je opent Banshee of gtkPod en opent de muziek daarin
Je converteert hem naar je Ipod