Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Athlon  (gelezen 4639 keer)

Offline joseph

  • Lid
Athlon
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/25, 00:59:13 »
Zelf een soortgelijk probleem gehad maar dan met een Ati onder Feisty.
Toen op advies van
Citaat van: Pjotr123
tik in:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Zeg op alles ja en amen in die vragenriedel, behalve dit: kies als driver "radeon"
Bediening met Tabtoets, spatiebalk, *binnenste* Entertoets en pijltjestoetsen

Daarna volledige herstart van je PC.
gedaan (in recovery mode uitvoeren en jij moet dan natuurlijk een andere driver kiezen) wat helaas bij mij eerst ook niet werkte.

Bij wat proberen bleek dat  tijdens het opstarten met de CD en dan aanpassen van de VGA (F4 => 1280x1024) een "input not supported" fout van het beeldscherm volgde.  Een dergelijke kreet had ik halfhalf gelezen tijdens de installatie.
Ben toen de resolutie in dpkg gaan drukken naar 1024x768 (alle hogere vinkjes weghalen) en toen startte hij wel door.
Daarna kon ik (na installeren van de beperkt ondersteunde stuurprogramma's) de juiste resolutie kiezen waarna het probleem was opgelost.

Later bij een maat moesten we zelfs drukken tot 800x600 (een Nvidiakaart waarbij F4 aanpassing geen foutmelding gaf???) waarna e.a. wel lukte.

Misschien heb je er wat aan.

brbtrg

  • Gast
Athlon
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/25, 16:21:11 »
Je hebt wel veel pech met Ubuntu...

Maar ja. Het enige waar ik aan kan denken is dat er toch iets mis is gegaan met branden. Misschien is er wel iets mis met de brander zelf? Of de CDs die je gebruikt (probeer een ander merk)?

En het kan ook wel eens werken om voor de installatie van Ubuntu je HDDs te defragmenteren en te controleren. Maar het kan aan zoveel andere dingen liggen: Je BIOS-instellingen, En misschien zelfs je monitor of videokaart. Of de HDD waarop Ubuntu staat of...

Succes!

Offline betoel

  • Lid
Athlon
« Reactie #27 Gepost op: 2008/03/25, 22:48:47 »
gevonden een review van 22-07-2007 over mbo Asus M2N-E

" Ik heb dit moederbord sinds juni 2006 en sindsdien geplaagd geweest met instabiliteit en incompatibiliteit (op alle vlakken). Ik draai momenteel de laatste betaversie van een nieuwe BIOS (v 0402) en moet zeggen dat alle problemen van de baan lijken te zijn."
Mogelijk moet ook hier de bios naar een hogere versie?
AMD 64 X2 dualcore 3800+  -  4Gb 
Geforce 7200GS 256 MB
Syncmaster 720N - 1024 x786
Dualboot met XP - Win7 en Liinux Mint 13  XFCE 4.10

vespertilio

  • Gast
Athlon
« Reactie #28 Gepost op: 2008/03/26, 09:10:40 »
geen tegenrespons meer...
ik vermoed dat ie het niet meer naleest