Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help windows installatie naar de maan.  (gelezen 971 keer)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Help windows installatie naar de maan.
« Gepost op: 2007/09/08, 11:17:37 »
Een vriend van me had het gewaagt om ubuntu te installeren maar hij wou er weer vanaf.
Dus toen heb ik met de live cd van ubuntu de partities van ubuntu geformat en aan xp gekoppeld wat geen goed idee was denk ik. Daarna met xp cd fixboot c en fixmbr gedaan maar nou start ie niet verder door hij laat alleen een knipperend balkje zien. daarna weer met xp cd erin gedaan. toen konden we wel op de R toets drukken maar we kwammen alleen in de C schijf en konden niet in de windows map komen. daarna ubuntu live cd  er weer in stonden gelukkig alle mappen van de C schijf er nog wel toen geprobeerd te installeren maar je kon alleen de hele schijf nemen dus we weten niet wat we nog kunnen doen er zitten daar ook nog wat films op van onszelf skaten van ongeveer 4gb per stuk.. Zoals je ziet zit ik dik in de nesten want ik had een fout gemaakt om die partities aanelkaar te koppelen dus als iemand nog iets weet wat we nog kunnen doen zou dat wel fijn zijn..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Help windows installatie naar de maan.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/08, 11:23:08 »
Je kunt die films redden met behulp van de Xubuntu LiveCD. In tegenstelling tot de Ubuntu LiveCD, koppelt de Xubuntu LiveCD wel automatisch alle partities op de harde schijf aan, in de LiveCD-sessie.

Je kunt die films dan kopiƫren en plakken naar een USB-geheugenstaaf of zo.

De Xubuntu LiveCD zit hier:
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/7.04/release/xubuntu-7.04-desktop-i386.iso

Verder kun je Windows beter compleet herinstalleren, vrees ik.....

BroodjeUbuntu

  • Gast
Help windows installatie naar de maan.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/08, 11:27:04 »
Oke bedankt voor het advies. nou zijn de films tenminste gered jammer dan van die xp installatie.
Ik meld straks wel of het is gelukt.

BroodjeUbuntu

  • Gast
Help windows installatie naar de maan.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/08, 11:49:15 »
Oke we zitten nu in de live cd van xubuntu die ik nog had liggen. Gelukkig heeft hij een extra schijf erin zitten waar alle videos op kunnen alleen lukt het niet om ze te koppieren naar die schijf het tooltje ntsf-3g kan ik niet vinden in synaptic. ik kan wel natuurlijk (x)ubuntu installeren op die andere schijf en dan daar alle films heenkoppieren en dan xp installeren op de eerste schijf dan driver instaleren voor ext3 in windows te lezen dan alles koppieren en die schijf formateren. dat is wel een lange weg maar dat is de allerlaatste optie.

BroodjeUbuntu

  • Gast
Help windows installatie naar de maan.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/08, 20:09:17 »
oke op de 2de schijf staat nu kubuntu geinstaleeerd alleen ziet hij de andere schijf niet wat ie normaal wel doet. Ik zou het niet meer weten de bedoeling is:

1ste schijf:

Kubuntu

2de schijf:

vol met films.

Maar het is nu:

1ste schijf:

verotte xp en films

2de schijf

kubuntu die de eerste schijf niet kan zien.


ik ben nu bezig ubuntu op de 2schijf te installeren.

Edt:

pff nog een hele weg te gaan
Eerst nu alle films naar de 2de koppieren
Dan Kubuntu installeren en alle films koppieren naar 1ste schijf
Dan als laatst 2de schijf formateren waar ubuntu op staat en hopen dat er geen grub error komt...

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Help windows installatie naar de maan.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/09, 00:00:42 »
Heeft hij er geen dvd brander in zitten? desnoods even een geleende inzetten, die na de operatie er weer uit kan.
Als die er een dvd brander in heeft zitten met k3b die films op dvd branden, en andere belangrijke bestanden.
Dan alles er af, windows er opnieuw op en evt op de tweede schijf weer Ubuntu.

succes
reekje

BroodjeUbuntu

  • Gast
Help windows installatie naar de maan.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/09, 01:57:10 »
Yes,

Het is gelukt wel op een lange weg maar kubuntu draait nu lekker + 2de schijf probleem ook opgelost.

@reekje alsnog bedankt voor je advies en de rest ook.