Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: minatuur print resultaat  (gelezen 694 keer)

minatuur print resultaat
« Gepost op: 2016/10/31, 00:21:54 »
even een ander printer probleempje.
ik gebruik een HP photosmart C4480 via HP lip.
maar elke x print deze een miniatuur afdruk op n A4
daar had ik eerder nooit last van en krijg dit ook niet meer normaal ingesteld
wie weet raad hiermee?

Re: minatuur print resultaat
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/31, 12:10:43 »
Hallo, je wilt geen miniatuurafdruk maar eentje op de volle A4 (groot dus)? Kijk even bij Instellingen, dan Printer, of er niet toevallig staat dat alles op 15% afgedrukt moet worden. Kijk ook of je hebt aangegeven dat er A4's in de printer zitten (ipv. een visitekaartje of etiket bijvoorbeeld).

Re: minatuur print resultaat
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/31, 15:18:31 »
wel Paul, dat qua instellingen heb ik al meerdere keren bekeken.
maar elke x gooit deze wederom dus een mini print eruit, dit terwijl toch echt A4 en pagina vullend ed staat ingesteld
voorheen deed deze nooit lastig, maar nu is het elke x ook weer het "gezever" van de niet orgi inkt cart
Na dat je dan de code intikt was dit oke, maar nu dus ook elke x als deze uit zn slaapstand komt.
alsof de printer zichzelf elke x opnieuw moet instellen oid.

maar hoe verwijder je eigenlijk de " oude" software via de terminal opdracht of via de synaptic?

ik vermoed namelijk dat de " nieuwere" versie van HP lip de mede oorzaak is. moest toen eea opnieuw installeren na een andere HP lazer printer.

Re: minatuur print resultaat
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/31, 16:09:33 »
Verwijderen:
$ sudo apt-get remove hplip(niet het dollarteken typen).

Ik weet niet of dat inktpatronenverhaal hier mee te maken heeft, ik denk het niet eigenlijk. Open de foto die je wilt afdrukken eens in Gimp en kies dan in het menu Beeld, dan Afbeelding schalen. Hoeveel pixels zie je daar en hoeveel pixels per inch (dat zijn die x- en y-resolutie)?

Re: minatuur print resultaat
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/02, 10:07:53 »
gisteren de hplip verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
problemen opgelost, printer werkt nu weer normaal.
zelfs de ingaven van de code om de nep cartridges te omzeilen werkt nu weer normaal.
bedankt