Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17.3 xfce naast Windows 10  (gelezen 1036 keer)

Linux Mint 17.3 xfce naast Windows 10
« Gepost op: 2016/06/13, 16:07:55 »
2 maanden geleden hier ook al eens mee bezig geweest. Toen besloten om maar Windows 10 in zijn geheel te wissen met alles erop en eraan. Helaas heb ik voor 1 ding toch echt Windows 10 nodig. Of iemand weet een linux programma waarmee ik mijn Led Controller ts420 mee kan bedienen.

Maar voor nu heb ik dus Windows 10 geinstalleerd weer. Zo ver ik weet heb ik alles weer aangepast in het uefi menu van mijn Acer xc-710 pc. Daarna de linux mint usb in de pc gestoken. Opgestart en install gekozen. Maar de installatie ziet geen andere besturingssystemen.

Iemand nog goede ideeen die werken waardoor ik beide systemen kan bedienen?


Re: Linux Mint 17.3 xfce naast Windows 10
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/13, 17:09:13 »
Ik meen dat ik dit ook al eens geprobeerd heb. Maar misschien dat het mij toen niet lukte, dus even weer eens proberen.

Re: Linux Mint 17.3 xfce naast Windows 10
« Reactie #3 Gepost op: 2016/06/13, 17:36:34 »
Waar ik al bang voor was, dit heeft ook niet mogen werken. Kan het zijn dat Acer iets gedaan heeft waardoor het gewoon onmogelijk is om 2 besturingssystemen te draaien op deze pc

Re: Linux Mint 17.3 xfce naast Windows 10
« Reactie #4 Gepost op: 2016/06/13, 17:53:44 »
Linux mint maar wederom gewoon teruggezet zonder windows. Misschien een led controller maar kopen die ik via mijn telefoon kan bedienen via wifi. Of een eenvoudige laptop kopen.

Re: Linux Mint 17.3 xfce naast Windows 10
« Reactie #5 Gepost op: 2016/06/23, 15:06:24 »
@    DennisEhv76,

Is dit jou systeem?


Aspire XC-710
DT.B1REG.042

    Windows 10 Home
    Intel® Core™ i5-6400 Prozessor Quad-Core 2,70 GHz
    NVIDIA GeForce GT 730 mit 2 GB Dediziert Speicher
    8 GB, DDR3 SDRAM
    2 TB HDD


Misschien al eens gedacht om Windows 7 Enterprise in virtualisatie te gebruiken?
Installeer dan eens VirtualBox.
Jou toestel is daar perfect voor geschikt!

Doe het als volgt:  https://sites.google.com/site/computertip/samsung    ...  én volg deze stap voor stap-instructies strikt op. Het is zó gepiept.

Dan kan je de led-controller blijven gebruiken.

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/06/23, 15:21:34 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Linux Mint 17.3 xfce naast Windows 10
« Reactie #6 Gepost op: 2016/06/23, 15:36:13 »
2 maanden geleden hier ook al eens mee bezig geweest. Toen besloten om maar Windows 10 in zijn geheel te wissen met alles erop en eraan. Helaas heb ik voor 1 ding toch echt Windows 10 nodig. Of iemand weet een linux programma waarmee ik mijn Led Controller ts420 mee kan bedienen.

Maar voor nu heb ik dus Windows 10 geïnstalleerd weer. Zo ver ik weet heb ik alles weer aangepast in het uefi menu van mijn Acer xc-710 pc. Daarna de linux mint usb in de pc gestoken. Opgestart en install gekozen. Maar de installatie ziet geen andere besturingssystemen.

Iemand nog goede ideeen die werken waardoor ik beide systemen kan bedienen?

Ik denk...dat je de Grub moet herstellen --hoe je dit moet doen is al eens op dit forum ter sprake/ter bevraging/ter oplossing aan bod gekomen. Maar waar weet ik jou niet te zeggen.
Op de website :  https://sites.google.com/site/computertip/6   én ...  https://sites.google.com/site/computertip/grub ...kan je lezen hoe je het eventueel moet aanpakken...

In het forum kan je het volgende inlezen daarover: 

    Ubuntu Nederlands   >> Ondersteuning »  Installatie »  Hoe voorkom ik dat windows 10 grub overschrijft


Eventueel ook het volgende doen:

Secureboot moet WEL uit.
Indien een Linux dualboot met Windows 10 MOET fastboot, in energiebeheer, uit.
Geef in W10, via het cmd terminalscherm, ALS ADMINISTRATOR, het commando powercfg /h off

Bekijk ook eens het volgende:   https://www.blinkstick.com/           ..... is het gelijk zoiets??

Om te helpen, ...

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/06/23, 23:42:44 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.