Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raar probleem met openoffice  (gelezen 1266 keer)

neorejdv

  • Gast
Raar probleem met openoffice
« Gepost op: 2007/12/10, 09:37:51 »
Ik heb een raar probleem met openoffice en ubuntu 7.10.
Wanneer ik word open lijkt het alsof hij op vollegdig beeld staat. Dus ik zie de werkbalken onder en boven niet meer.
Wanneer ik een pull down menu probeer doet ie niets. Ik kan hem afsluiten met alt F4. Ik krijg dan ook in maximaal een vraag of ik wil opslaag wil cancellen of discard.
Het rare is dar spreadsheet het wel goed doet. Het is alleen dat word niet bruikbaar is. Ik heb hem al een aantal openoffice er compleet af gegooit en er weer opgezet. Toch blijft hetzelde probleem. Ik had gehoopt dat met de nieuwe openoffice 2.3.1 het probleem opgelost was. Maar na deze update is het probleem daar nog altijd.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Offline Ampul

  • Lid
Raar probleem met openoffice
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/10, 10:46:15 »
Als ik het goed heb is er een probleem met je tekstverwerker OpenOffice.org Writer, het alternatief voor Microsoft WORD.
Je kan in dit programma werken met een volledig scherm. Je kan dit activeren en sluiten door de combinatie Ctrl+Shift+J in te drukken.

Offline vanadium

  • Lid
Raar probleem met openoffice
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/10, 10:58:48 »
Ik denk niet dat dat het probleem zal zijn, want Ooo "onthoudt" die instelling niet: bij de volgende opstart zou hij terug windowed moeten starten. Een mogelijkheid van dergelijke problemen is het gebruik van een ander Gnome thema (Voorkeuren - Uiterlijk in de gnome menubalk). Gebruik je het standard theme? Ik heb bij iemand vastgesteld dat er problemen waren met OOo bij gebruik van het tux theme.

neorejdv

  • Gast
Raar probleem met openoffice
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/10, 15:44:11 »
Ik heb het zojuist gevonden. In de Home dir stond een directory openoffice2. Dit is een hidden dir.
Hierin staat blijkbaar alle setup gegevens voor openoffice. Ik heb deze weg gehaald, en openoffice opnieuw opgestart. Hij maakt toen weer de defaults aan, en nu werkt alles weer goed!! joepie!

Offline vanadium

  • Lid
Raar probleem met openoffice
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/10, 16:10:25 »
Excellent! Bedankt om je remedie hier te posten!

Raar probleem met openoffice
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/24, 07:32:47 »
@neorejdv

Tof !  Ik was al de tel kwijt van het aantal keer dat ik OO opnieuw installeerde (zonet nog eens) omdat ik geen afbeeldingen meer kon invoegen (probleem is zo'n maand oud).  Zelfs volledig verwijderen, zelfs manueel aanvinken van alle pakketten.  Niks hielp.  Rare was wel dat alle andere gebruikers het probleem niet hadden.  Ook een nieuwe gebruiker, die ik zo'n uurtje geleden speciaal aanmaakte om te testen, had het probleem niet.  
Dan nog maar eens de zoekfunctie gebruikt op dit forum, en bij de nieuwe onderwerpen stond dit bij.  Ben dan eens gaan kijken in die verborgen map en vermits al die datums van veel vroeger waren dan vandaag, heb ik 'm dan maar effe in de prullenbak gelegd (en deze nog niet geleegd :) ).  En effectief: OO opstarten en hij deed het weer.  Dan heb ik maar snel de prullenbak wel geleegd...

Veel dank, en prettige feestdagen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Raar probleem met openoffice
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/28, 23:50:17 »
Beste forumlezers,

Reuze bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik ben uiteindelijk geholpen door de tip van Prosper (hartelijk bedankt!).
Dus in home/mijnnaam de hidden file .openoffice2 deleten, OO sluiten en opnieuw starten. Tot nu werkt dat.

John