Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Beluisteren van platen via USB-platenspeler aangesloten op PC  (gelezen 4731 keer)

Offline culann

  • Lid
Een goede middag,

Ik heb een USB-platenspeler staan, deze is met USB aangesloten aan mijn pc waar Mint 10 op geïnstalleerd stat. Het signaal komt wel door, als ik zie bij geluidsvoorkeuren en dan bij input PCM2900 Audio Codec Analog Stereo selecteer. (bij input level is het dan aan de 'blokjes' te zien dat het geluid binnen komt) Ook is het mogelijk om via audacity opnamen te maken. Echter... het lukt me niet om gewoon te luisteren, zonder dat ik gelijk opnames maak...

Wie o wie kan mij verder helpen? Het liefst zou ik gewoon naar mijn platencollectie willen luisteren via mijn pc...

Alvast dank!
« Laatst bewerkt op: 2011/12/17, 15:37:40 door culann »

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Beluisteren van platen via USB-platenspeler aangesloten op PC
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/14, 11:21:01 »
Geen pasklare oplossing, maar heb je al geprobeerd "gewoon" de analoge stekker met een verloopstukje in de geluidskaart te steken? Bij mij werkt dat namelijk wel. Ik wilde ook gewoon wat jij wil, platen afspelen zonder meteen op te nemen.

Re: Beluisteren van platen via USB-platenspeler aangesloten op PC
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/14, 15:00:51 »
Geen pasklare oplossing, maar heb je al geprobeerd "gewoon" de analoge stekker met een verloopstukje in de geluidskaart te steken? Bij mij werkt dat namelijk wel. Ik wilde ook gewoon wat jij wil, platen afspelen zonder meteen op te nemen.

Voor verreweg alle platenspelers moet er eerst RIAA-correctie plaatsvinden, anders klinkt het geluid vervormd. Daarnaast moet het signaal sowieso voorversterkt worden.

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Beluisteren van platen via USB-platenspeler aangesloten op PC
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/14, 17:15:57 »
Voor verreweg alle platenspelers moet er eerst RIAA-correctie plaatsvinden, anders klinkt het geluid vervormd. Daarnaast moet het signaal sowieso voorversterkt worden.

Daar hoort mijn digitale Akai dan waarschijnlijk niet bij, die vervormt niet en het signaal is sterk genoeg.

Heb waarschijnlijk geluk gehad :D

Offline culann

  • Lid
Re: Beluisteren van platen via USB-platenspeler aangesloten op PC
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/14, 17:48:26 »
Tja, heb zelf ook al internet beetje afgestruind, kan nergens een oplossing vinden... Zo'n verloopstukje heb ik nog wel ergens liggen, maar waar? Zal het vinden en uitproberen, hopelijk werkt het hier ook...

Dank voor de reacties iig!

Re: Beluisteren van platen via USB-platenspeler aangesloten op PC
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/14, 18:14:45 »
Voor verreweg alle platenspelers moet er eerst RIAA-correctie plaatsvinden, anders klinkt het geluid vervormd. Daarnaast moet het signaal sowieso voorversterkt worden.

Daar hoort mijn digitale Akai dan waarschijnlijk niet bij, die vervormt niet en het signaal is sterk genoeg.

Heb waarschijnlijk geluk gehad :D

Dan zit er een voorversterker ingebouwd ;)

Offline culann

  • Lid
Re: Beluisteren van platen via USB-platenspeler aangesloten op PC
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/17, 15:36:23 »
De reden dat ik de platenspeler via de computer wilde beluisteren, was omdat er via gewone versterker een vervelende brom zat die ik er niet uit kreeg... Een aarde draad verbinden lukte niet aangezien er geen schroef o.i.d. zat om die draad aan te verbinden. Bleek er ergens een kopje verstopt te zitten op de platenspeler, na dit knopje omgezet te hebben is de brom weg...  :rolleyes: XD

Nu dus weer fijne platen luisteren!

Nogmaals dank voor het meedenken, en ik zal [opgelost] in de titel zetten...