Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij opstart automatisch meerdere exemplaren van audacious  (gelezen 370 keer)

Offline whirlwim

  • Lid
bij opstart automatisch meerdere exemplaren van audacious
« Gepost op: 2014/02/18, 21:56:40 »
hallo
in mijn xubuntu 12.4 worden bij elke opstart meerdere exemplaren van audacious en gigolo mee-opgestart.  :| hoe kan ik de instelling die dat stuurt veranderen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: bij opstart automatisch meerdere exemplaren van audacious
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/18, 22:01:51 »
Je bent het slachtoffer van "sessie bewaren".... (een "functie" uit de hel, als je 't mij vraagt).

Zo los je het op:

- Kies Afmelden en haal eerst het vinkje weg bij "sessie bewaren" in het afmeldscherm. Doe daarna een herstart.

- Doe vervolgens dit:
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu#TOC-Verwijder-de-optie-sessie-bewaren-uit-het-afmeldscherm
(punt 3.6, rechterkolom)

Ik heb bovenstrooms (bij Xfce) al eens gevraagd om 't uit het afmeldscherm te slopen, maar helaas nog geen gehoor gekregen. Enfin, gelukkig kun je 't er zelf uit hakken, zoals beschreven in de bovenstaande webkoppeling.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/18, 22:04:37 door Pjotr »

Offline whirlwim

  • Lid
Re: bij opstart automatisch meerdere exemplaren van audacious
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/18, 22:29:12 »
ha pjotr, daar ben je weer  :), alweer bedankt, lijkt me fluitje van een cent, leuk om morgen de dag mee te beginnen

Offline Tom

  • Lid
Re: bij opstart automatisch meerdere exemplaren van audacious
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/18, 22:34:13 »
Alles exact zo gedaan ,maar het staat er nog steeds in Instellingen beheer - Sessies en opstart.
Xuby 12.04.4
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: bij opstart automatisch meerdere exemplaren van audacious
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/18, 22:56:57 »
Alles exact zo gedaan ,maar het staat er nog steeds in Instellingen beheer - Sessies en opstart.
Xuby 12.04.4
Jawel, maar niet meer in het afmeldscherm. En daar gaat het om, want daarin vink je het soms per ongeluk aan....  :)

Offline Tom

  • Lid
Re: bij opstart automatisch meerdere exemplaren van audacious
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/18, 23:11:47 »
Hahaha ja oké gebruik dat niet zo een afmelden scherm ,dan zal het kloppen ....merci  :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.