Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ProjectM voor visualisatie van audio op mijn pc: problemen  (gelezen 454 keer)

Offline Jenske

  • Lid
ProjectM voor visualisatie van audio op mijn pc: problemen
« Gepost op: 2022/11/20, 15:29:19 »
Ik heb op Kubuntu 22.04 projectM geïnstalleerd via Flatpak. Er is blijkbaar geen ProjectM in de repositories, dus ik moest het wel vanuit flatpak doen.


ProjectM is een programmaatje dat alle audio die je computer afspeelt in mooie, bewegende afbeeldingen giet. Een visualisatieprogramma dus voor audio.

Normaliter zitten er in ProjectM een resem visualisaties, van dansende mannetjes tot ontploffende sterren tot tunnels waar je aan warpspeed door vliegt ... op maat van de muziek, natuurlijk. Vroeger ging dat, maar in mijn (flatpak)versie lukt dat niet: ik krijg enkel dansende letters "M" te zien.

Het is me niet duidelijk hoe ik al de verschillende visualisaties moet installeren. Deze staan ergens in een lijst "presets" die (na enig zoekwerk op mijn schijf) zich bevnden in

/var/lib/flatpak/app/net.sourceforge.projectM/x86_64 ... [enzovoort] ... share/projectM/presets

Maar het is me niet duidelijk hoe ik dat pad moet plaatsen in de ProjectM instellingen.
Mocht nu blijken dat dit té moeilijk is: bestaat er een goed alternatief voor ProjectM, dat ik kan gebruiken in Kubuntu?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: ProjectM voor visualisatie van audio op mijn pc: problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2022/11/20, 15:48:31 »
Opgelost.
Het had eigenlijk niks met ProjectM te maken, maar met het feit dat ik vanuit een in Flatpak geïnstalleerd programma niet altijd alle mappen te zien kreeg. Vreemd genoeg is deze bug bekend, maar wordt er blijkbaar niet veel mee gedaan.



Oplossing: gewoon een punt (sic!) tikken als je op de map klikt waarin je wil zoeken.
Zie: https://www.reddit.com/r/kde/comments/mioo8f/comment/gt7r089/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Eén van de meest bizarre workarounds / oplossingen voor een probleem, die ik al ooit heb gezien. Een punt indrukken.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM