Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie van I-tunes.  (gelezen 929 keer)

Offline jhessels

  • Lid
Installatie van I-tunes.
« Gepost op: 2013/03/21, 20:19:20 »
Hoe kan ik I-tunes installeren in Ubuntu LTS 12.04 ?

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/21, 20:39:37 »
Op WineHQ staat iTunes versie 11 als Garbage aangegeven, dus via Wine zal het hem hoogst waarschijnlijk niet worden. (link)
Ik denk dat de optie dan zal worden om Windows in VirtualBox te installeren. Wellicht dat anderen nog tips hebben voor dit onderwerp, maar iTunes is altijd al lastig geweest in Linux.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/21, 20:45:19 »
iTunes werkt hier anders prima in Wine. Het enige wat niet werkt is de Store maar het afspelen enzo gaat gewoon prima.

Gewoon Wine installeren uit het Softwarecentrum, dan iTunes voor Windows downloaden en de installer openen met Wine.

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/21, 20:46:20 »
Oh, interessant. Geen gekke dingen hoeven doen bij het installeren hiervan (ter informatie van de TS)?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/21, 21:13:50 »
iTunes werkt hier anders prima in Wine. Het enige wat niet werkt is de Store maar het afspelen enzo gaat gewoon prima.

Gewoon Wine installeren uit het Softwarecentrum, dan iTunes voor Windows downloaden en de installer openen met Wine.
Werkt het synchroniseren van je iDevice dan ook?

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/21, 21:31:09 »
iTunes werkt hier anders prima in Wine. Het enige wat niet werkt is de Store maar het afspelen enzo gaat gewoon prima.

Gewoon Wine installeren uit het Softwarecentrum, dan iTunes voor Windows downloaden en de installer openen met Wine.
Werkt het synchroniseren van je iDevice dan ook?

1 Ik heb geen iSpeelgoed.
2 Ik weet wel zeker dat dat niet werkt want Wine kan niet (goed) met USB-apparaten communiceren.

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/21, 21:34:44 »
iTunes werkt hier anders prima in Wine. Het enige wat niet werkt is de Store maar het afspelen enzo gaat gewoon prima.

Gewoon Wine installeren uit het Softwarecentrum, dan iTunes voor Windows downloaden en de installer openen met Wine.
Werkt het synchroniseren van je iDevice dan ook?

1 Ik heb geen iSpeelgoed.
2 Ik weet wel zeker dat dat niet werkt want Wine kan niet (goed) met USB-apparaten communiceren.
iTunes wordt door mensen gebruikt om muziek, foto's e.d. van en naar hun iPhone/Pod/Pad te sturen. Als juist dat belangrijke onderdeel niet werkt, kun je moeilijk stellen dat het prima werkt onder Wine.

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/22, 00:03:53 »
iTunes wordt door mensen gebruikt om muziek, foto's e.d. van en naar hun iPhone/Pod/Pad te sturen. Als juist dat belangrijke onderdeel niet werkt, kun je moeilijk stellen dat het prima werkt onder Wine.

Je bedoelt evenmin als dat jij kan zeggen waarom de topicstarter iTunes wil? Hij/zij heeft namelijk helemaal geen reden gegeven dus je moet niet zomaar een voorbarige conclusie trekken... ik ken juist veel mensen die het gewoon een fijne muziekspeler vinden (inclusief mezelf hoewel ik hem niet zo gauw onder Wine gebruik, af en toe eens) dus wie weet vindt de TS dat ook? Laten we eerst die reactie maar afwachten.

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/22, 01:16:27 »
iTunes wordt door mensen gebruikt om muziek, foto's e.d. van en naar hun iPhone/Pod/Pad te sturen. Als juist dat belangrijke onderdeel niet werkt, kun je moeilijk stellen dat het prima werkt onder Wine.

Je bedoelt evenmin als dat jij kan zeggen waarom de topicstarter iTunes wil? Hij/zij heeft namelijk helemaal geen reden gegeven dus je moet niet zomaar een voorbarige conclusie trekken... ik ken juist veel mensen die het gewoon een fijne muziekspeler vinden (inclusief mezelf hoewel ik hem niet zo gauw onder Wine gebruik, af en toe eens) dus wie weet vindt de TS dat ook? Laten we eerst die reactie maar afwachten.
Ik heb het niet over wat TS wil doen met iTunes, ik doel erop dat je zegt dat iTunes prima werkt onder Wine. Als juist één van de belangrijkste functies van iTunes niet kan werken onder Wine, dan kun je dat moeilijk zeggen.

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/22, 08:04:29 »
Naar mijn ervaring werk iTunes nauwelijks in wine. Ik ben er nooit ver mee gekomen.

Voor het gebruik van iTunes voor contact met je iPod, iPhone e.d. zou ik zeggen doe dit in Windows in een virtual box.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/22, 09:26:53 »
iTunes werkt hier anders prima in Wine. Het enige wat niet werkt is de Store maar het afspelen enzo gaat gewoon prima.
Werkt het synchroniseren van je iDevice dan ook?
2 Ik weet wel zeker dat dat niet werkt want Wine kan niet (goed) met USB-apparaten communiceren.
Als je zelf al weet dat syncen niet werkt, waarom zet je dat dan niet in je eerste post? De TS heeft inderdaad niet (expliciet) aangegeven dat deze wil syncen (is wel waarschijnlijk), maar met deze halve info wordt niemand iets wijzer. Lijkt me een kleine moeite.

Ik denk dat de optie dan zal worden om Windows in VirtualBox te installeren.
Zelf heb ik dat wel eens gedaan en ik kan zeggen: het werkt maar het is geen aanrader. Wat er namelijk gebeurt is dat de iPod telkens de usb-verbinding verbreekt en weer opnieuw aanmaakt. Op zich geen probleem, maar binnen Virtualbox moet je dan telkens opnieuw de usb-verbinding bevestigen, wat nogal bewerkelijk is en vrijwel niet uit te leggen aan iemand die niet zo handig met computers is.

Ik heb het hier dan over het overschrijven van de firmware (iOS) waar iTunes (helaas) voor benodigd is, mogelijk dat het syncen een stuk soepeler gaat.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/22, 09:35:43 door markba »

Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/22, 11:02:58 »
Omdat ik aan dat syncen helemaal niet dacht toen ik die eerste post schreef. Ik heb geen iSpeelgoed en gebruik iTunes, net als vele anderen die ik ken, simpelweg omdat het een fijne muziekspeler is. Dus logisch dat ik dan niet meteen aan syncen denk.

Trouwens, met alle respect, maar zullen we het dan ook even andersom doen? Waarom zet jij er niet bij dat de firmware tegenwoordig OTA gaat? Want nu zet je dat iTunes daarvoor benodigd is terwijl dat dus niet zo is.

Maar goed, ik ben er wel klaar mee hier. Jammer dat men niet snapt dat er ook mensen zijn die iTunes puur als muziekspeler gebruiken en over die ervaring schrijven...
« Laatst bewerkt op: 2013/03/22, 11:14:53 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Installatie van I-tunes.
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/22, 12:10:22 »
Trouwens, met alle respect, maar zullen we het dan ook even andersom doen? Waarom zet jij er niet bij dat de firmware tegenwoordig OTA gaat? Want nu zet je dat iTunes daarvoor benodigd is terwijl dat dus niet zo is.
Ik zet er toch duidelijk bij dat het om het overschrijven van de firmware gaat en niet om het updaten:
Citaat
Ik heb het hier dan over het overschrijven van de firmware (iOS) waar iTunes (helaas) voor benodigd is,
OTA is leuk en aardig maar: alleen bedoeld voor updaten (dus geen her-installatie) en daarbij pas toepasbaar vanaf iOS5. De iPod Touch die ik had was 2G terwijl iOS5 pas vanaf 3G geschikt is.
http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history#iOS_5.x
http://mashable.com/2011/11/10/ios5-ota-faq/

Dit is wat Apple zegt over een herinstallatie van een iPod Touch: http://www.apple.com/support/ipodtouch/assistant/restore/#section_1, onder 'Verify system requirements': The latest version of iTunes.