Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ Opgelost] is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?  (gelezen 4846 keer)

[ Opgelost] is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Gepost op: 2009/06/21, 15:35:25 »
in een opruimbui heb ik een aantal lib-bestandjes uit de LIB map weggedaan,

maar nu wil mijn pc niet meer opstarten..hij herstart steeds automatisch  en kan niets meer...
ik heb die bestandjes in middels weer wel op een cd-rom ,maar ik kan ze er niet terugzetten, want de PC kan niet worden opgestart...

is er misschien een recovery cd te maken om ubuntu opnieuw op te starten zodat ik een en ander kan proberen te repareren?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/22, 09:15:50 door lighthead »

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/21, 15:39:15 »
Gewoon opstarten van de live-cd en dan kunt ge deze wel terugzetten (als ge weet welke en waar ze moeten staan natuurlijk).

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/21, 16:14:04 »
ben met de live-cd bezig, bij F4 staat: gebruiken om beschadigd systeem op te starten, update-cd met stuurprogramma' s gebruiken.

dus die optie gekozen en dan ' start op vanaf eerste harde schijf'  maar helaas...dat werkt niet.
bij F1  staat bij help iets over beschadigde systeem opstarten, maar het lijkt wel of dat niet werkt. dit kun je instellen bij F4 je kunt kiezen: normaal starten of Update-cd met stuurprogramma's gebruiken.

of nu de Alternate cd downloaden en die dan gebruiken?

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/21, 17:27:42 »
de alternate cd heeft bij F4 geen extra opstart optie, alleen normaal.

de live cd heeft bij F4 wel een extra opstart optie: Update-cd met stuurprogramma' s gebruiken.
maar ik heb het al op veel manieren geprobeert: lukt me niet.

dan de libselinux bestandjes: die kan ik misschien ook via een usb stick aan de PC koppelen en als het mij lukt de pc op te starten die dan in mapje LIB te plaatsen.
ik kan wel Ubuntu starten, zonder te instaleren, de probeerversie, maar dan kan ik nog niet bij mijn mappen komen of er van USB stick mapjes bijzetten.

hoe nu verder?

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/21, 17:34:57 »
ik gebruik nu ook een laptop ernaast met open SUse, dus als je me de link geeft waar Partedmagic is te downloaden ;)

ga zelf ok even zoeken...
« Laatst bewerkt op: 2009/06/21, 17:42:26 door lighthead »

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/21, 17:52:19 »
dank je Arie,
ik was er net klaar...

nu proberen er iets mee te doen...

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/21, 19:45:08 »
heb de pmagic-4.2.iso,
heb hem op cd gebrand, maar die kan ik niet tegelijk met live cd gebruiken
heb hem nu in de pc gedaan en de pc met parted magic gestart...

ik kom na wat gezoek idd bij mijn bestanden..die heb ik nu al veilig gesteld op externe harde schijf.
kan ook op internet.
Maar hoe nu de bstaande versie van Ubuntu herstellen?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/21, 20:38:00 door lighthead »

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/21, 21:20:53 »
Schone installatie, updates en je bestanden terug zetten.  ;)

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/21, 21:37:29 »
als ik PartedMAgic opstart, kan ik via help + internet naar...
http://ubuntu-rescue-remix.org/node/55
hier download ik bestanden die ik op CD brand en die mijn oude versie kan herstellen...

wat is een schone instalatie Prince?

enne Arie: ik heb de bestanden teruggezet, maar ik vraag mij af of dit ze allemaal zijn. eerst nu de rescue cd proberen...


Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/21, 21:44:43 »
als ik PartedMAgic opstart, kan ik via help + internet naar...
http://ubuntu-rescue-remix.org/node/55
hier download ik bestanden die ik op CD brand en die mijn oude versie kan herstellen...

wat is een schone instalatie Prince?

enne Arie: ik heb de bestanden teruggezet, maar ik vraag mij af of dit ze allemaal zijn. eerst nu de rescue cd proberen...



Voor mij is een schone installatie als ik te veel software heb geinstalleerd (en ook veel verwijderd) en er een rommeltje van heb gemaakt. Ik doe dan de CD erin en doe een schone installatie. vervolgens een update van de hele hap en dan je backup terug zetten. Ik moet wel zeggen dat ik een netwerk omgeving heb.

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/21, 22:03:12 »
ja, ik denk dat ik dat ook ga doen...ik ben nog niet zo handig met Ubuntu
(vorige week per ongeluk mijn hele Evolution met twee muisklikken defintief geleegd)

heb toen mijn harde schijf met Photorec ' gestofzuigd'  en 764 mappen met elk 500 items als verwijderde items gevonden...

maar goed..ik ben allang blij dat ik VERDER kom, al die jaren dat ik mij door microsoft heb laten bedotten.
ook al gaat er nu wel eens iets fout, ik begin het steeds beter te snappen en al die waanzin van paniekblauwe schermen en onbegrijpelijke Help online...

alleen al dit forum..wat een weelde...al die hulpvaardige mensen...het is bijna leuk als je een probleem hebt...

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/21, 22:13:37 »
En de humor is ons ook niet vreemd.  =D

Re: is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/22, 09:14:49 »
 :) iedereen bedankt voor tips en aanwijzingen..ben nu opnieuw aan het instaleren... ;)

Re: [ Opgelost] is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/22, 11:43:14 »
wil hier nog even aan toevoegen dat ik de instalatie twee keer heb gedaan:
de eerste keer kon ik na het instaleren van alle 130 updates niet meer klikken met muis.
en ik had toen aangevinkt dat de drivers voor NVIDIA enabled moesten worden.
de tweede keer heb ik die drivers niet enabeld.
(En deze versie was ineens in het Nederlands, hoewel ik dat bij eerdere versie ook had aangegeven)

maar goed, masjien loopt weer als een zonnetje ;)

Re: [ Opgelost] is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/22, 15:28:00 »
sowieso was het heel, HEEL dom om zomaar libjes te verwijderen. Dit doe je via het pakketsysteem, omdat dan afhankelijkheden aan het licht komen. Wil je nou echt je installatie kapot maken voor die paar MB?

Even een goede raad van mij. Niet negatief, maar juist bedoeld om herhaling te voorkomen ;)

Re: [ Opgelost] is er een recovery cd voor Ubuntu 08.04?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/22, 16:31:21 »
ja cummullus wrijf het er nog even in, want dat wist ik nog niet.  ;)

bedankt voor de opmerking, ik zal het ter harte nemen