Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstarten traag met printer en externe brander aangesloten  (gelezen 926 keer)

Piwi

  • Gast
Opstarten traag met printer en externe brander aangesloten
« Gepost op: 2008/08/17, 16:23:35 »
Als ik mijn printer en mijn externe dvd brander heb aangesloten als ik de computer opstart, dan geeft hij de error: USB 2-3 device descriptor read/64, error -110 en als die vier keer is voorbij gekomen dan de error met read/8 en de rest van de boodschap hetzelfde. Door deze error duurt het 5 keer zo lang om mijn computer op te starten...

Wat kan ik eraan doen om dit probleem op te lossen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Opstarten traag met printer en externe brander aangesloten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/17, 16:24:31 »
Het zal die externe brander zijn, denk ik. Gewoon het ding pas aansluiten na het opstarten.

Piwi

  • Gast
Opstarten traag met printer en externe brander aangesloten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/17, 18:49:44 »
Het is niet enkel de externe brander, ook de printer geeft dit probleem.

Met het onder de tafel kruipen als ik de externe brander wil gebruiken heb ik niet zoveel problemen mee, maar aangezien ik de printer vaker gebruik wil ik daar geen problemen mee hebben.

Als ik de printer op een USB hubje aansluit dan start de computer wel sneller op, nog steeds niet zoooo snel, maar wel sneller. Echter als hij dan opgestart is dan zegt de compu dat de printer niet is aangesloten en moet ik de printer in een andere poort stoppen, of 3 x aan en uit zetten voordat hij begint te printen.

Tis dus niet alleen de brander die de problemen geeft.

Edit: Nadat ik zowel de brander en de printer op de externe usb hub heb aangesloten geeft de brander sowieso geen problemen. Echter zie ik dat bij het opstarten van ubuntu het lichtje op de hub waarop de printer zit aangesloten uitgaat. Dit gebeurt niet altijd, maar als dit lichtje uit is gegaan dan moet ik kloten met de printer om iets te printen.. Printerstatus geeft dan aan: "printer is mogelijk niet verbonden".
kan dit aan cupsd liggen?