Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell gaat Ubuntu 14.04 aanbieden op nieuwe lijn hybride-laptops  (gelezen 694 keer)

http://www.omgubuntu.co.uk/2014/06/dell-announce-new-laptops-optional-ubuntu

Dat is zeker goed nieuws voor Ubuntu en voor mensen die een nieuwe laptop willen kopen met Ubuntu erop. Hoewel ik persoonlijk Unity niet helemaal geschikt vind voor touch screens maar GNOME Shell werkt heerlijk op touch screen in mijn dagelijkse ervaring :) Maar goed, zelfs als gebruik je het touchscreen niet, dan is dit nog steeds een mooie deal voor mensen die een Ubuntu-laptop zoeken.

Re: Dell gaat Ubuntu 14.04 aanbieden op nieuwe lijn hybride-laptops
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/04, 12:46:28 »
Als ik die prijzen mag geloven is dat zeker een overweging waard om een nieuwe laptop van dat merk te kopen.

Voor Unity, als dat de standaard is die ze meeleveren, zou ik de touchscreenmogelijkheden toch ook ompolen naar Gnome3, wat fantastisch werkt met de touch.

Misschien moeten we daar als steunpunt rekening mee houden dat voor de nieuwe generatie computers eerder Gnome standaard terug wordt dan Unity.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Dell gaat Ubuntu 14.04 aanbieden op nieuwe lijn hybride-laptops
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/08, 17:30:00 »
Gnome Shell werkt zeer fijn met touchscreen

ben ik het deels met akkoord,
bestaat er ergens een tooltje om eventuele touchscreen instellingen aan te passen?

want ik zou graag scrollen in firefox, en dit zou ik graag doen a la tablet way, en met 1vinger in de content van de website aanraken en naar omhoog of omlaag trekken. dit lukt me niet met Ubunt Gnome 14.04.

Mvg Desert_Eagle

Re: Dell gaat Ubuntu 14.04 aanbieden op nieuwe lijn hybride-laptops
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/08, 20:23:07 »
Gnome Shell werkt zeer fijn met touchscreen

ben ik het deels met akkoord,
bestaat er ergens een tooltje om eventuele touchscreen instellingen aan te passen?

want ik zou graag scrollen in firefox, en dit zou ik graag doen a la tablet way, en met 1vinger in de content van de website aanraken en naar omhoog of omlaag trekken. dit lukt me niet met Ubunt Gnome 14.04.



Maar Firefox heeft geen directe relatie met GNOME Shell aangezien het een browser is die op alle platformen werkt, dus dat "deels akkoord" gaat in dit geval niet op. Zelfs op Windows 8-tablets kun je niet touch scrollen in Firefox (de touch-versie is geannuleerd). Chromium heeft standaard touch scrolling aan op alle platformen. Voor Firefox moet je een add-on installeren voor touch scrolling genaamd Grab and Drag.