Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openbox in ubuntu  (gelezen 309 keer)

Offline am11

  • Lid
Openbox in ubuntu
« Gepost op: 2013/02/21, 15:38:20 »
Hallo ik heb Openbox geïnstalleerd voor genome.
Eerst heb ik de laatste versie van Ubuntu LTS geinstalleerd en daarna de fallback via synaptic geinstalleerd.
Alles gaat prima, maar nu het volgende de sneltoetsen of key bindings wat volgens mij hetzelfde is, mijn engels is erg slecht, maar mijn vraag is hoe kan ik in openbox mijn sneltoetsen configureren.
Heeft iemand hier verstand van misschien.
Ik zag wel in het Engels iets staan maar snap het niet allemaal.
Mvg
AM


Offline axelv

  • Lid
Re: Openbox in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/21, 16:19:25 »
Je moet eerst de configuratie map aanmaken, dit doe je zo:
mkdir -p ~/.config/openbox/Daarna kopieer je de standaard configuratie bestanden
sudo cp /etc/xdg/openbox/{rc.xml,menu.xml,environmnent,autostart} ~/.config/openbox/
Keybinding kan je veranderen door het rc.xml bestand aan te passen. Bij mijn weten staan deze onderaan het bestand. Er bestaan ook GUI toepassing die voor jou rc.xml en menu.xml configureren, maar deze gebruik ik niet (staat in mijn mening een beetje haaks op het minimalisme van openbox).

EDIT: voor grafische configuratie programma'tjes kun je "obconf" en "obmenu" installeren.  Spijtig genoeg kan geen van deze programma's sneltoetsen configureren, dit zal je handmatig moeten doen.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/21, 16:32:22 door axelv »

Offline am11

  • Lid
Re: Openbox in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/21, 19:11:24 »
Bedank voor je antwoord, ik bewaar die link en probeer het later weleens, heb nu Docky geinstalleerd een panel zeg maar en kan hier wel mij vooruit voorlopig in ieder geval bedankt voor de moeite.
Mvg am