Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fouten in Gramps  (gelezen 457 keer)

Offline Renee58

  • Lid
fouten in Gramps
« Gepost op: 2013/04/04, 18:46:41 »
Ik heb Gramps geïnstalleerd via Ubuntu softwarecentrum . De eerste fout melding is dat  Het scherm Grafiekscherm werd niet geladen .
Dan start Gramps op .
En komt deze fout melding ;
114912: ERROR: gramps.py: line 142: Unhandled exception
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/gramps/plugins/view/pedigreeview.py", line 1508, in cb_bg_button_press
    self.cb_on_show_option_menu(widget, event) File "/usr/share/gramps/plugins/view/pedigreeview.py", line 1492, in cb_on_show_option_menu
    self.add_settings_to_menu(menu)
  File "/usr/share/gramps/plugins/view/pedigreeview.py", line 1753, in add_settings_to_menu
    if self.scroll_direction == False:
AttributeError: 'PedigreeView' object has no attribute 'scroll_direction'
Als ik Gramps verwijder en het opnieuw installeer blijft deze fout er in zitten.
Is er anders een alternatief voor Gramps op Xuubuntu ?

Re: fouten in Gramps
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/04, 20:15:09 »
Dat was een bug die in een recente versie van Gramps is opgelost. Probeer die dus eens: http://sourceforge.net/projects/gramps/files/Stable/3.4.3/gramps_3.4.3-3_all.deb/download

Offline Renee58

  • Lid
Re: fouten in Gramps
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/05, 16:52:00 »
Dank je wel voor de link !!! :) ^-^
Ik ben niet zo 'n held met de comp. , dus xubuntu is voor mij een reuze stap , begreep al niet veel van Windows , en dacht dat ik iets fouts had gedaan .
Ga dus hard werken en de stamboom overzetten op xubuntu !!

Re: fouten in Gramps
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/05, 19:49:16 »
Graag gedaan, mooi dat het nu werkt en beetje bij beetje raak je vertrouwd met Xubuntu en dan zul je zien dat je er gemakkelijk mee kunt werken :)