Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Map wil niet open  (gelezen 475 keer)

Map wil niet open
« Gepost op: 2020/11/30, 17:07:11 »
Wanneer ik een bepaalde map op mijn externe schijf wil openen krijg ik deze foutmelding.

Deze locatie kon niet weergegeven worden.

Het weergeven van de inhoud van '2019 kopie camera album' is mislukt.
Fout bij het verkrijgen van informatie over bestand: /-media/ (......) /20191222_233941~2.jpg':
Invoer-/uitvoerfout


Programma 'disks' gebruiken en hierin controleren op fouten of repareren helpt niet. Ik heb al eerder het zelfde probleem verholpen door in Windows 10 het beschadigde bestand te verwijderen, maar zou graag willen leren hoe je het oplost binnen Ubuntu.
Wie weet raad?

Dualboot 20.04.1 LTS & win 10

Offline bart85

  • Lid
Re: Map wil niet open
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/01, 16:56:15 »
Is het enkel dit bestand?
Wat is het filesysteem op de externe schijf?
Heb je permissies bekeken? Er moet een lees en execute permissie op een map staan wil je hem kunnen openen. Ben je eigenaar van dit bestand?
Het bestand wat je aangeeft is .jpg. Is het wel een map? Of is het een foto?

https://superuser.com/questions/401474/somehow-a-directory-got-converted-to-a-file-how-do-i-change-it-back
Met ls -l kun in de map erboven. Kun je zien of er een d voor staat van directory. In het geval je weet dat het geen foto is, maar wel een directory en het geen d weergeeft. Unmounten zoals in de link staat en een checkdisk uitvoeren. Het programma daarvoor is afhankelijk van het filesystem.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Map wil niet open
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/02, 13:09:02 »
Dag Bart,

Thnx voor het meedenken!
Ik heb het opgelost door de map te deleten en te
vervangen door een kopie van de backupmap.

gr!
Henk