Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik ben terug  (gelezen 23225 keer)

Offline Kingdom

  • Lid
Ik ben terug
« Gepost op: 2011/02/04, 15:08:41 »
Hoi ik ben er weer.

3 weken geleden stond de politie aan de deur om pijn pc mee te nemen. Wat ik denk is dat iemand over mijn verbinding dingen heeft gedaan die de wet niet zo leuk vindt. Ik moet zeggen, stom dat ik geen WPA op me modem heb gegooid maar ik kwam er niet aan toe en ben het gewoon vergeten. Maar goed, ik zit wel met deze shit nu en is mijn pc in beslag genomen. Gelukkig ben ik vandaag wat rijker en heb ik een wat oudere pc gekocht. Ik baal enorm hier van, en heb 3 weken niks kunnen doen.

Even tot zover

Kingdom is terug.

Groetjes
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ik ben terug
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/04, 15:24:16 »
Dat is dom :), geen security.

jesse2314

  • Gast
Re: Ik ben terug
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/04, 15:30:04 »
Tja dat is erg vervelend, ik hoop dat je je pc terug krijgd ;)

Re: Ik ben terug
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/04, 15:30:54 »
krijg je nog wel te horen wat het is/was?
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ik ben terug
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/04, 15:30:59 »
ik kom het dagelijks tegen,
ik check tijdens het werk [noem me gek] regelmatig via mijn phone mbv een wifi scanner de netwerken in de buurt en je zal versteld staan.

bijna in iedere buurt, zeker flats in de "wat mindere" wijken barsten nog steeds van de onbeveiligde netwerken.

maar hopenlijk voor jou kingdom, valt het straks mee, ik help je duimen.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/04, 15:34:45 »
Tja, ik heb niks gedaan wat niet mag dus ik verwacht mijn computer gewoon terug. En het ergste is nog dat ik verstand van computers heb en dit dan juist (Modem) niet beveiligd heb :( het is gewoon stom geweest. Maar dat men dit via anderen doen vindt ik bijzonder slecht, en je kan er nooit achter komen. Ik verwacht me pc dus gewoon terug.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 15:37:05 door Kingdom »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/04, 15:36:16 »
krijg je nog wel te horen wat het is/was?
Ik denk niet dat ik dat te weten krijg :(
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ik ben terug
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/04, 15:42:46 »
onhoud goed: verbinding maken met een ONBEVEILIGD netwerk van iemand anders valt al onder huisvredebreuk
het is vervelend dat je pc in beslag is genomen, maar degene die er verantwoordelijk voor is had in de eerste plaats al geen verbinding mogen maken met jouw acces point.
misschien kun je het MAC-adres nog in de router terugvinden. ik heb ergens gelezen dat er genoeg slimme jongens zijn die kunnen achterhalen of iemand op hun netwerk is geweest of niet :-)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/04, 15:52:13 »
Wat is er allemaal gedaan vanaf je netwerk dan? Dat de politie je computer in beslag komt nemen?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/04, 15:55:29 »
Als het goed is krijg je je pc terug. 3 maanden is ook ongeveer dat je hem terug kunt verwachten.
Ze moeten alles terug geven als er niets gevonden word. Dus je krijgt alles terug zo als het was. Ze verwijderen niets.

Ik heb bij mij alles dicht getimmerd. Tevens hou ik bij wat er op mijn router gebeurd.
Hoop dat het nooit bij mij gebeurd.

Ja dat doen ze altijd langs een ander netwerk. Dan worden ze zelf nooit ontdekt.
Alleen snapt de politie dat nog niet.

Nu alles goed dicht timmeren. Vraag anders iemand die verstand heeft van pc's  ;)



Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/04, 16:01:57 »
Wat is er allemaal gedaan vanaf je netwerk dan? Dat de politie je computer in beslag komt nemen?

Dat zeggen ze je niet. ze verhoren je en kijken of je een verdachte bent.
Ze gaan je pc en alles wat met je netwerk op internet gaat onderzoeken en als ze niets vinden dan krijg je alles meestal na een maand of 3 a 4 terug. soms duurt het langer.

Ze kunnen zien dat er langs dat netwerk verbinding is gelegd en ze kunnen het mac adres zien. het enige nadeel is, is dat je, je mac adres kunt wijzigen wat je uit zend.
Dat is met software met een paar muis klikken zo gedaan.

Het is dus nutteloos om daarop te zoeken.

Ze kijken op je harde schijf naar verwijderde bestanden. Je moet je pc 3 a 4 keer installeren en formatteren om er zeker van te zijn dat ze niets kunnen vinden.
Maar als je niets te verbergen hebt dan hoef je dat ook niet te doen.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/04, 16:03:20 »
onhoud goed: verbinding maken met een ONBEVEILIGD netwerk van iemand anders valt al onder huisvredebreuk
het is vervelend dat je pc in beslag is genomen, maar degene die er verantwoordelijk voor is had in de eerste plaats al geen verbinding mogen maken met jouw acces point.
misschien kun je het MAC-adres nog in de router terugvinden. ik heb ergens gelezen dat er genoeg slimme jongens zijn die kunnen achterhalen of iemand op hun netwerk is geweest of niet :-)

Ja maar vind zo iemand maar eens.
Dat lukt nooit of ze komen er per toeval achter.

Re: Ik ben terug
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/04, 16:19:16 »
Als het goed is krijg je je pc terug. 3 maanden is ook ongeveer dat je hem terug kunt verwachten.
Ze moeten alles terug geven als er niets gevonden word. Dus je krijgt alles terug zo als het was. Ze verwijderen niets.

Maar de politie kent Ubuntu niet. Ik herinner me ook nog een verhaal van vorig jaar dat de politie bij iemand binnen kwam vallen die aan "piraterij" zou doen, maar het bleek te gaan om een Ubuntu-steunpunt met gratis Ubuntu-CD's.
Dus ik vraag me af: wat doen ze in zo'n geval dat ze een computer met een voor hun onbekend besturingssysteem moeten doorzoeken?

Re: Ik ben terug
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/04, 16:30:32 »
Maar de politie kent Ubuntu niet. Ik herinner me ook nog een verhaal van vorig jaar dat de politie bij iemand binnen kwam vallen die aan "piraterij" zou doen, maar het bleek te gaan om een Ubuntu-steunpunt met gratis Ubuntu-CD's.
Dus ik vraag me af: wat doen ze in zo'n geval dat ze een computer met een voor hun onbekend besturingssysteem moeten doorzoeken?
[offtopic]
xD
dat is pas echt slecht...
[/offtopic]

ontopic:
inderdaad echt rot dat je pc zomaar weggehaald is.
hoor je niet altijd te horen te krijgen waarvoor je verdacht bent als de politie 'aan komt bellen'??
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/04, 16:33:04 »
Daar zit wat in.
Ik ken iemand waarbij ze hem verdachten van illegale handel over het internet.
Namen zijn pc in beslag, zette hem vast en gingen op onderzoek uit.
Hij werd van zijn bed gelicht met groot vertoon van de complete politie uit heel de omgeving.
Pc's in beslag genomen en al.
De volgende dag mocht hij gaan. Had zijn inlog en wachtwoorden achtergelaten.
Had alleen zijn wachtwoord verkeerd door gegeven of ze hebben het verkeert gelezen. Ze belde hem op want ze kwamen niet in Windows.
Het inloggen werkte niet. Leuke was dat ik een week voor dat gebeurde aan hem liet zien hoe je het wachtwoord kunt omzeilen. hij belde mij gelijk op om het te vertellen.

Ze vonden niets en ze moesten toegeven dat ze fout zaten. Zeggen ze nooit dat ze fout zaten want stel je voor dat de politie iets verkeerd doet!!


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/04, 16:34:44 »
Maar de politie kent Ubuntu niet. Ik herinner me ook nog een verhaal van vorig jaar dat de politie bij iemand binnen kwam vallen die aan "piraterij" zou doen, maar het bleek te gaan om een Ubuntu-steunpunt met gratis Ubuntu-CD's.
Dus ik vraag me af: wat doen ze in zo'n geval dat ze een computer met een voor hun onbekend besturingssysteem moeten doorzoeken?
[offtopic]
xD
dat is pas echt slecht...
[/offtopic]

ontopic:
inderdaad echt rot dat je pc zomaar weggehaald is.
hoor je niet altijd te horen te krijgen waarvoor je verdacht bent als de politie 'aan komt bellen'??


Ze blijven wazig in dit soort gevallen.
Bij verhoren kreeg hij enig sinds wat te horen in welke richting ze zochten maar meer niet.
Hij weet nu nog niet waar het precies om ging.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/04, 18:07:03 »
Als het goed is krijg je je pc terug. 3 maanden is ook ongeveer dat je hem terug kunt verwachten.
Ze moeten alles terug geven als er niets gevonden word. Dus je krijgt alles terug zo als het was. Ze verwijderen niets.

Maar de politie kent Ubuntu niet. Ik herinner me ook nog een verhaal van vorig jaar dat de politie bij iemand binnen kwam vallen die aan "piraterij" zou doen, maar het bleek te gaan om een Ubuntu-steunpunt met gratis Ubuntu-CD's.
Dus ik vraag me af: wat doen ze in zo'n geval dat ze een computer met een voor hun onbekend besturingssysteem moeten doorzoeken?
formatteren en windows er op natuurlijk ;D

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/04, 18:12:38 »
ik heb geen idee wat hier speelt. maar het maakt mij wel kapot :(
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/04, 18:22:56 »
Ik wil er bij zeggen dat ik communist ben ik zou nooit Windows gebruiken. Ik heb heel tijd geleden dit blog gestart, denk dat men er anders over denkt maar ik heb het niet zo met Windows. <knip>

Linux is gewoon het beste wat er bestaat zonder winst oog merk ;) Linux (Ubuntu, Kubuntu) wil ik graag helpen om te helpen) Ik ben kingdom en wen er maar aan. Ik heb het niet zo met windows en hou van linux.  

Moderator edit: Helaas zijn politieke discussies niet toegestaan en proberen we deze dus zo veel mogelijk te vermijden. Forumrichtlijn 5. Daarom heb ik de link naar het (politiek gerichte) blog verwijderd.

Mod edit: het bashen van producten en/of fabrikanten is niet toegestaan, vandaar de toonzetting iets gewijzigd.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 19:19:51 door asphyxia »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Ik ben terug
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/04, 18:27:43 »
Ubuntu heeft echt wel een winst oogmerk. Misschien niet met de desktop versie, maar wel met support, enterprise omgevingen en noem maar op.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ik ben terug
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/04, 19:26:41 »
Bij Linuxderivaten hoef je geen licentiekosten te betalen, maar voor ondersteuning (bedrijven) moet wel degelijk betaald worden. Voor niks gaat de zon op bij professionele toepassing.
Check ook eens het franstalige ubuntuforum, als je daar lid wilt worden, moet je eerst 10 euro doneren.

Dat dit in schril contrast staat met de snoeiharde salesattitude van andere OS'en, mee eens. Maar zo zwart-wit is het leven natuurlijk ook niet  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Ik ben terug
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/04, 19:37:33 »
wat raar dat iemand rare dingen via jou internet verbinding hebben gedaan

ik heb ook een onbeveiligd netwerk en er is nog nooit iets gebeurd met me netwerk :)


 :D
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 19:39:56 door MichaelYoshiFan »

Re: Ik ben terug
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/04, 19:39:07 »
Dat is dom :), geen security.

hij heeft nog niet eens WEP  gebruikt :P


Re: Ik ben terug
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/04, 19:41:32 »
ik heb ook een onbeveiligd netwerk en er is nog nooit iets gebeurd met me netwerk :)

Dan houd ge toch het netwerkverkeer grondig in de gaten als ge daar zo zeker van zijt?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ik ben terug
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/04, 19:47:27 »
wat raar dat iemand rare dingen via jou internet verbinding hebben gedaan

ik heb ook een onbeveiligd netwerk en er is nog nooit iets gebeurd met me netwerk :)


 :D

er zijn er niet zo veel die echt verkeerde dingen doen.
je hebt de meeste kans dat ze het gebruiken om te internetten en mailen.