Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Gtk++/Gtkmm] Image in een knop zetten.  (gelezen 863 keer)

Offline JV.com

  • Lid
[Gtk++/Gtkmm] Image in een knop zetten.
« Gepost op: 2010/01/26, 16:49:32 »
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje, ik wil graag een plaatje op mijn knoppen zetten. alleen dit wil maar niet lukken, ik heb de 4 Gtk::Image  en de Gtk::Image in de .h file van de klasse gedefinieerd. nu probeer ik het volgende om het plaatje op een knop te zetten.

dit is het hoofd + parameters gedeelte van mijn klasse constructor. zoals je ziet probeer ik hier de images aan de Gtk::Image objecten te koppelen.
WindowRocketdock::WindowRocketdock() : BtnUp("Up"),
BtnDown("Down"),
BtnLeft("Left"),
BtnRight("Right"),
BtnFire("Fire"),
ImageUp("sources/images/UP.png"),
ImageDown("sources/image/DOWN.png"),
ImageLeft("sources/images/LEFT.png"),
ImageRight("sources/images/RIGHT.png")

Zo probeer ik de plaatjes aan de knoppen te koppelen in de .cpp file van de klasse:
BtnUp.set_image(ImageUp);

De bestandsherachie in mijn project ziet er als volgt uit:

*Projectfile (projectfile)
|
 -*sources (map)
 |
  *-- main.cpp
 |*-- WindowDock.cpp
 |*-- WindowDock.h
  --*images (map)

Het programma geeft geen Errors of Warnings weer. het laad alleen de image niet op de button.
wie weet hoe dit moet?

grt,

JV.com
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 16:55:12 door JV.com »

Offline Mossie

  • Lid
Re: [Gtk++/Gtkmm] Image in een knop zetten.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/26, 20:14:05 »
Ik weet niet hoe je je programma uitvoert, maar als je er op dubbelklikt wordt de current working directory (de map waar het programma in draait) verandert naar je home directory. Daar staan die plaatjes niet in. Misschien helpt het als je je programmaatje in de terminal uitvoert.