Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Nieuwe´ gebruikte laptop/notebook  (gelezen 562 keer)

Offline yJi

  • Lid
'Nieuwe´ gebruikte laptop/notebook
« Gepost op: 2014/06/27, 12:52:35 »
Ben daarvoor bij 4 verschillende bedrijven geweest, en allemaal vertelden me
dat die er maar heel weinig zijn. Twee eigenaars van die pc-winkels vertelden me
dat door linux systemen er naast te plaatsen, er juist dan problemen onstaan.
Op mijn verhaal dat ik daarvoor al problemen had met XP, zonder linux ernaast te hebben
geïnstalleerd, gingen ze daaraan voorbij, met de opmerking, 'Dat weet ik niet, want ik heb uw notebook niet gezien toen u een probleem had. '
Zelf vind ik deze opmerking een beetje voorbarig, want ik heb na de proef met ubuntu en later xubuntu juist heel veel meer plezier weer gekregen aan mijn oudere BenQ Joybook, die ook al nooit bios-updates heeftgehad.
Terwijl ik dat op al mijn desktops nog wel regelmatig kreeg, een nieuwere bios, heeft BenQ dat nimmer gedaan.
De dealer PCX in Assen, daar was het heel verrassend, want ineens verkocht hij ook geen BenQ's joybooks meer. Dat was al zo in 2008 of 2009.
Nu heeft BenQ ook helemaal geen computers meer en nog beperkt toetsenbordjes, maar niet meer voor de BENQ Joybook R31E.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline PKing

  • Lid
Re: 'Nieuwe´ gebruikte laptop/notebook
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/27, 13:08:24 »
Bij ons in de kringloopwinkel liggen ook regelmatig laptopjes/notebooks te koop, voor een redelijke prijs.
Waarschijnlijk zit er bij onze kringloopwinkel ergens een handig mens, want er staat meestal een Ubuntu variant op :angel:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04