Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Hardware vraagje (Video kaart)  (gelezen 1470 keer)

Offline Stijnen

  • Lid
[OPGELOST] Hardware vraagje (Video kaart)
« Gepost op: 2009/07/16, 00:05:00 »
Ik ben bezig met een budget PC, waar alleen nog een videokaart ontbreekt. Nu zijn er twee mensen in mijn omgeving die er allebei één hebben voor een koopje. Maar alsof het een complot is, zijn het vrijwel twee identieke video kaarten:

  • Club 3D Radeon HD 3650
  • Club 3D Radeon HD 2400 Pro

Nu zijn het beide bagger kaarten, maar dat maakt niet uit. Het probleem is voornamelijk dat het ATI video kaarten zijn. Iemand enig idee of deze onder de nieuwste (K)ubuntu versie werken (9.04), of ervaring ermee hebben?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/16, 01:02:51 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Hardware vraagje (Video kaart)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/16, 00:11:18 »
een asus Radeon Hd 3650 heb ik nooit goed aan de praat kunnen krijgen( op 9.04). Zo erg zelfs dat de live cd niet draait in de standaard modus ( alleen maar vage resoluties en grijze schermen)

Sterker nog ik heb hem vervangen door een 2ehands geforce voor 30 euro.

Re: Hardware vraagje (Video kaart)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/16, 00:17:09 »
Ik zou op zeker gaan en een NVIDIA kaart kopen, maar dat is mijn bescheiden mening.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hardware vraagje (Video kaart)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/16, 00:26:29 »
Inderdaad bagger.

Ik weet niet, voor hoeveel ze die kaarten aanbieden, maar ik zou gaan voor deze: http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&a=104201

Voor 27 euri heb je dan een prima kaart, en gegarandeerd geen gelazer en ergernis.

Een vroegere collega van me, had de volgende spreuk op de muur geprikt:
"De ergernis over de tekortschietende kwaliteit van een goedkoop product, duurt veel langer dan het plezier over de uitgespaarde euro's."

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Hardware vraagje (Video kaart)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/16, 00:35:17 »
Ok geen ATI dus, hoewel ik in deze pc een werkende heb. Maar risico is inderdaad te groot.

@pjotr
Was in principe een prima alternatief, helaas zoek ik voor mijn andere PC een AGP kaart. De keuze daarin neemt met de dag af merk ik...
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hardware vraagje (Video kaart)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/16, 00:37:31 »
Ok geen ATI dus, hoewel ik in deze pc een werkende heb. Maar risico is inderdaad te groot.

@pjotr
Was in principe een prima alternatief, helaas zoek ik voor mijn andere PC een AGP kaart. De keuze daarin neemt met de dag af merk ik...

Voor 11 euro meer, heb je een AGP....  :-)
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&a=67032
« Laatst bewerkt op: 2009/07/16, 11:04:21 door Pjotr »

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Hardware vraagje (Video kaart)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/16, 01:01:45 »
ok dan speel ik op safe, hoewel mijn laatste NVIDIA ervaring niet goed was. Maar zo te horen moet dat tegenwoordig goed zitten. Zo niet dan verwacht ik de kosten vergoed te zien door de tipgevers  ;)

Bedankt voor de tips in ieder geval!
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: [OPGELOST] Hardware vraagje (Video kaart)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/16, 15:47:08 »
Als de NVIDIA niet bevalt wil ik deze wel ruilen tegen een ATI kaart. 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.