Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Respect  (gelezen 3684 keer)

J_Freak

  • Gast
Respect
« Gepost op: 2008/08/10, 00:21:10 »
Hallo Forumleden,

Ik kom hier soms, niet altijd ingelogd, gewoon  rond te kijken. Ik ben door een bekende (Skilltone) goed geholpen en had maar 1 vraag, wat hij ook niet wist. En die is toen snel opgelost. Het is goed een forum te hebben, waar iedereen voor elkaar klaar staat. Daarnaast kom ik kijken of er nog iets nieuws is, wat ik niet weet. Het valt mij enorm op dat de mensen hier de laatste tijd onderling nogal "onder de lijn" en/of "op de man" uit de bocht kunnen vliegen. In beledigde taal, tot overdreven aangesproken voelers. Vooral het offtopic gedeelte, maar soms ook bij problemen met het OS en zat pas ook een topic op Ubuntu NL te lezen, en dat ging ook niet bepaald vriendelijk aan toe. Het valt me op, dat dit niet alleen door leden zijn, maar sommige moderatoren daar (on)bewust zich mee laten voeren. We zijn mensen, maar laten we asjeblieft hier met respect met elkaar omgaan. Lees eens terug wat je geschreven heb, en denk drie keer na, voordat je op knopje "verzenden" druk. En als je beledigd aangevallen (voelt) word(en), negeer het, of los het op via mail of via een moderator. Maar maak er geen heisa van.

Mijn dank

J_Freak

P.s deze topic kan gelijk dicht, is alleen maar dat men even nadenkt voordat ze wat gaan neerzetten. Heb geen zin in discussies hierover.

Offline gijsisok

  • Lid
Respect
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/10, 00:39:32 »
+1

Offline ptb

  • Lid
Respect
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/10, 00:49:21 »
+1 niet te snel reageren.

Offline Dave

  • Lid
Respect
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/10, 00:53:45 »
zo ga ik het voortaan ook maar doen.
dit is mijn mening en verder allemaal de mond dicht en topic closed.

Als ik ergens een hekel aan heb is het achterlangs gedoe over topics of stilzwijgend sluiten.
Hier niet van toepassing gelukkig.
de moderators geven ook keurig aan waarom er eens wat gesloten wordt.
Ook wordt er niet klakkeloos gewist bijvoorbeeld.
Daarom worden moderators vaak ook gevraagd. Degenen die zelf staan te trappelen en zich aanbieden zijn vaak per definitie al ongeschikt.
Belerende woorden zit niemand op te wachten die als vrijetijdsbesteding wat forumt.
Het mankeert er nog maar aan dat er niet bij staat dat reacties toch niet gelezen gaan worden :-)

Offline Dave

  • Lid
Respect
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/10, 01:00:11 »
De moderators hier stellen zich zelden op als moderators die het laatste woord moeten hebben maar zijn in de eerste plaats medeforumers die gewoon een steentje extra bijdragen aan het forum.
Als men het dan toch over respect wil hebben?

Quatroking

  • Gast
Respect
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/10, 01:58:31 »
Ik negeer vaak gewoon de beledigende posts, en ga gewoon door over het onderwerp.

Offline Dave

  • Lid
Respect
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/10, 02:53:20 »
Als het niet persoonlijk bedoeld is gaat dat makkelijk.
Maar zo heb ik Pjotr een paar maal aan zien geven dat hij van een bepaald taalgebruik niet gediend is.
Wat mij betreft heeft hij het recht dat aan te geven.
Of de rest zich er aan houdt is weer wat anders natuurlijk.

Dat kán escaleren maar in de meeste gevallen zie je een sorry en gaat er verder zand over.

Volgens mij werkt het openlijke samenspel hier beter dan zoiets negeren en achterlangs die post laten verwijderen of aanpassen.
raken mensen ook weer geïrriteerd door.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Respect
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/10, 03:25:01 »
Omdat dit over het forum zelf gaat verplaats ik dit onderwerp even naar het goede forumonderdeel.

Tsiburaska

  • Gast
Respect
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/10, 08:22:24 »
Als je het niet met een reactie eens zou zijn kun je via d E-mail knop dit ook eerst zelf aangeven!

De plaatser van dit stukje kan dit dan aanpassen, en als deze dat weigerde kun je alsnog een moderator vragen!
Vergeet niet dat wat voor vele onschuldig is voor sommige kwetsend kan zijn, en als niet geboren Nederlander
weet ik minder goed hoe ver je kunt gaan!

Dat bepaalde goede forum leden snel boos worden, maar dan wel graag eerst netjes mailen!
Niet elke scheldpartij hoeft openbaar hier plaats te vinden!

Skilltone

  • Gast
Respect
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/10, 09:00:37 »
Goede morgen,

Oke, je heb het toch geplaatst. Ik geef je wel gelijk hoor. Ik kan ook wel inderdaad wel eens scherp of to the point zijn. Maar er zijn hier personen die wel zich heel snel aangevallen voelen worden. Zelfs al gaat het om een ander. Ik los de meeste dingen via moderator op, maar eerlijk is eerlijk niet altijd.

Dat PS heeft niet veel zin, je bedoelt het goed, maar komt zo raar over, en zo je aan iemand al kon zien, begont hij er al over te vallen, terwijl de kern van je verhaal daar niet over gaat. Maar goed, we zijn mensen, en is inderdaad goed, om eerst drie keer over na te denken, voordat we gaan plaatsen.

Ik weet niet of de richtlijnen al weer bereikbaar is, maar misschien kan men de richtlijnen vastzetten in elke subforum.  Het is maar een idee.

MvG

Martin

Offline Dave

  • Lid
Respect
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/10, 13:20:46 »
richtlijnen worden opgesteld om aanwezig te zijn, niemand die ze leest.
Zo wordt men ook geacht de wet te kennen en te weten wat algehele fatsoen normen zijn.

Offline lizardman

  • Lid
Respect
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/10, 13:43:47 »
Graag wil ik -respectvol- opmerken dat het misschien ook voor sommigen een goed idee is, terwijl ze drie keer na zitten te denken of ze nu wel op de verzendknop zullen drukken of niet, om hun spelling in die tijd eens goed na te kijken.

Een correct gespelde post laat zich namelijk veel makkelijker lezen en voorkomt misschien veel misverstanden.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Respect
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/10, 20:19:43 »
Citaat van: femke98
Citaat
Een correct gespelde post laat zich namelijk veel makkelijker lezen en voorkomt misschien veel misverstanden.
Als ik daar wat over mag zeggen?
Mocht je browsen met Firefox kan je het woordenboek installeren. Als je dan wat typt en je maakt een typefout komt daar een rood streepje onder te staan.
[muggenziftmodus]
Maar niet altijd ;) (Staat in het het stukje daarna nog een spelfout trouwens :P)
[/muggenziftmodus]

Citaat
Verder vind ik het respect hier op het forum uitermate netjes. Iedereen wordt op een normale manier geholpen en als er wat is, boosheid of een meningsverschil wordt het altijd keurig opgelost volgens mij, aan wat ik gelezen heb hier.
Vind ik over het algemeen ook. Maar soms geeft men antwoorden waar ik best boos over kan worden. Antwoorden in de trant van 'ga eerst maar eens zoeken' ofzo. Volgens mij is daar niemand mee gediend.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Dave

  • Lid
Respect
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/10, 20:44:15 »
Citaat
Vind ik over het algemeen ook. Maar soms geeft men antwoorden waar ik best boos over kan worden. Antwoorden in de trant van 'ga eerst maar eens zoeken' ofzo. Volgens mij is daar niemand mee gediend.
Klopt.
Zie je op de meeste forums overigens en das juist wat we hier proberen te vermijden ondanks dat het wel in de richtlijnen zou staan van eerst zelf zoeken.
In 9,9 van de 10 gevallen zie je op een vraag waar al topics over lopen een verwijzing er naar op dit forum of mnstens de opmerking dat er al wat draadjes over lopen.
Botweg stellen zoek maar eerst voor je wat vraagt zoals op veel forums gebeurd zie ik hier gelukkig niet.
Er blijven altijd nieuwe gebruikers komen die ook geen forum ervaring hebben immers?

Offline Kev

  • Lid
Respect
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/10, 22:45:57 »
Is juist ik probeer te vermijden om nog iets te posten als ik in een slechte bui ben, omdat ik bekend sta om mijn vlijmscherpe, beledigende tong dan, maar zoiets moet je proberen zelf in de hand te houden en dat lukt me met de dag steeds beter, ik geef eerlijk toe, dat ik daar in behandeling ben voor geweest.
Maar de laatste tijd lukt het toch al veel beter om mezelf in de hand te houden en zelfs op een beleefde manier mijn halve euro met de Ubuntu-forumgangers te delen.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Respect
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/11, 02:55:52 »
Citaat van: Kev
Is juist ik probeer te vermijden om nog iets te posten als ik in een slechte bui ben, omdat ik bekend sta om mijn vlijmscherpe, beledigende tong dan, maar zoiets moet je proberen zelf in de hand te houden en dat lukt me met de dag steeds beter, ik geef eerlijk toe, dat ik daar in behandeling ben voor geweest.
Maar de laatste tijd lukt het toch al veel beter om mezelf in de hand te houden en zelfs op een beleefde manier mijn halve euro met de Ubuntu-forumgangers te delen.
Kijk, en daar heb ik dan weer respect voor, voor mensen die zichzelf diep in de ogen durven te kijken en zichzelf gaan veranderen ook al valt dat niet altijd mee. Het is inderdaad stukken beter geworden.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Kev

  • Lid
Respect
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/11, 17:32:06 »
Citaat van: laacque
Citaat van: Kev
Is juist ik probeer te vermijden om nog iets te posten als ik in een slechte bui ben, omdat ik bekend sta om mijn vlijmscherpe, beledigende tong dan, maar zoiets moet je proberen zelf in de hand te houden en dat lukt me met de dag steeds beter, ik geef eerlijk toe, dat ik daar in behandeling ben voor geweest.
Maar de laatste tijd lukt het toch al veel beter om mezelf in de hand te houden en zelfs op een beleefde manier mijn halve euro met de Ubuntu-forumgangers te delen.
Kijk, en daar heb ik dan weer respect voor, voor mensen die zichzelf diep in de ogen durven te kijken en zichzelf gaan veranderen ook al valt dat niet altijd mee. Het is inderdaad stukken beter geworden.
Inderdaad je moet jezelf kunnen veranderen om uit te kunnen kijken naar een betere toekomst.
En waar kun je het best beginnen als bij de zaken die je moet afleren.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

X

  • Gast
Respect
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/15, 20:19:26 »
Ik vind het eigenlijk allemaal best meevallen op dit forum.
Het gaat het over het algemeen netjes en rustig aan toe.
Sommige onderwerpen leidden er toe dat het er wat feller aan toe gaat (b.v politiek ;dat is vaak zo )
Maar ik heb het zelden uit de hand zien lopen.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Respect
« Reactie #18 Gepost op: 2008/08/17, 00:04:46 »
-1 De members hier zijn mensen zoals u en ik en het is onmenselijk om maar aan iedereen te denken.

Citaat van: lizardman
Graag wil ik -respectvol- opmerken dat het misschien ook voor sommigen een goed idee is, terwijl ze drie keer na zitten te denken of ze nu wel op de verzendknop zullen drukken of niet, om hun spelling in die tijd eens goed na te kijken.

Een correct gespelde post laat zich namelijk veel makkelijker lezen en voorkomt misschien veel misverstanden.
Het is geen taal klas hier.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Respect
« Reactie #19 Gepost op: 2008/08/17, 00:10:44 »
Citaat van: Kev
Is juist ik probeer te vermijden om nog iets te posten als ik in een slechte bui ben, omdat ik bekend sta om mijn vlijmscherpe, beledigende tong dan, maar zoiets moet je proberen zelf in de hand te houden en dat lukt me met de dag steeds beter, ik geef eerlijk toe, dat ik daar in behandeling ben voor geweest.
Maar de laatste tijd lukt het toch al veel beter om mezelf in de hand te houden en zelfs op een beleefde manier mijn halve euro met de Ubuntu-forumgangers te delen.
Ik zeg gewoon wat mijn mening is en als mensen mijn daarom vreemd vinden hun probleem ik ben geen hypocriet. Tis sterk merkbaar dat veel mensen hier te straight zijn en ik ben van mening dat je moet kunnen zeggen wat je wilt zolang je netjes houdt en niet begint te schelden

Respect
« Reactie #20 Gepost op: 2008/08/17, 00:24:59 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Het is geen taal klas hier.
En toch is het vaak makkelijker om een goed geschreven post te begrijpen, zeker als er geen leestekens gebruikt worden is het eerst puzzelen. Ik moet uw posts wel vaker een paar keer lezen eer ik er iets van begrepen heb.


Citaat van: kurosaki_ichigo
Ik zeg gewoon wat mijn mening is en als mensen mijn daarom vreemd vinden hun probleem ik ben geen hypocriet. Tis sterk merkbaar dat veel mensen hier te straight zijn en ik ben van mening dat je moet kunnen zeggen wat je wilt zolang je netjes houdt en niet begint te schelden
Zet maar nadruk op die laatste zin: Netjes houden en niet schelden. Wat toch af en toe hier gebeurd heb ik gemerkt.

Over dat zeggen wat ge wilt ben ik het niet mee eens, ge kunt tot op een bepaalde hoogte hier gaan discusieren, maar het is en blijft een Ubuntu forum, dan vind ik het goed als politiek en dergelijke erbuiten worden gehouden, alsook scherpe opmerkingen die niks met de zaak te maken hebben.

Iedereen moet er wat rekening mee houden dat dit nog altijd een familie forum is en geen "ik doe de stoerste uitspraken hier"-forum en dan loopt het allemaal wel los.

Offline Nick1890

  • Lid
Respect
« Reactie #21 Gepost op: 2008/08/17, 10:37:42 »
Nunslaughter was sneller dan ik om te antwoorden doch ik ga volledig akkoord met zijn opmerkingen.
Wat mij echter enigzins verbaast, is dat er tot nu to slechts een 1-tal leden op deze post gereageerd hebben. Hebben de anderen dan geen (of minder) last van dat nodeloos gekrakeel (en spellingsfouten... want "dt"-fouten kun je toch moeilijk een typo noemen ;) )
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Respect
« Reactie #22 Gepost op: 2008/08/17, 11:34:44 »
Citaat van: arie
Citaat van: Nick1890
Wat mij echter enigzins verbaast, is dat er tot nu to slechts een 1-tal leden op deze post gereageerd hebben.
soms is niet reageren gewoon het beste
Inderdaad, ik reageer zo vaak niet op off-topic posts en dergelijke, dat wil niet zeggen dat ik geen mening heb. Het is niet zo dat ge op ELKE draad moet gaan reageren.

Eider

  • Gast
Respect
« Reactie #23 Gepost op: 2008/08/17, 11:35:15 »
+1

Respect
« Reactie #24 Gepost op: 2008/08/17, 14:03:27 »
Er zijn ergere plekken...
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.