Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz, Firefox...... wat is het probleem?  (gelezen 1185 keer)

DarkEra

  • Gast
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Gepost op: 2008/04/21, 11:23:21 »
Als ik de visuele effecten (Compiz) aan zet blijkt het browsen/scrollen op het internet met Firefox nogal stotterig te gaan. Zowel in 7.10 als in Ubuntu 8.04.

Ten tweede blijken alle effecten niet te werken op beide Ubuntu versies. Wat is de oorzaak van beide problemen?

Ik heb de afgelopen week de nieuwe Mandriva 2008.1 Spring One Gnome 2.22 editie eens geprobeerd, heeft ook de nieuwste kernel. Hier had ik geen enkel probleem met de effecten en het scrollen van pagina's op het net met Firefox ging probleemloos. Ook Dreamlinux 3 was geen probleem gezien de effecten, deze gebruikt wel nog de oudere kernel maar daar had ik wel last tijdens het scrollen in Firefox.

Ligt het er bij Ubuntu misschien aan hoe de kernel gecompileerd is en hoe de programma's erop zijn afgestemd?
Het is voor mij in ieder geval een groot raadsel. Ik moet en wil nog steeds veel leren over Linux, dat geef ik toe. Maar ik ben op de goede weg.

Ik hoop dat jullie mij met beide problemen kunnen helpen zoeken naar een antwoord.

Met vriendelijke groet,

Mike

tuxido_devito

  • Gast
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/21, 15:21:51 »
Ik zelf merk ook dat openoffice een brakke 'feel' heeft met compiz, zelfde probleem?

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/21, 15:40:31 »
Heb je een ati-kaart? En wat voor drivers heb je geïnstalleerd?

DarkEra

  • Gast
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/21, 18:42:06 »
Citaat van: MartijnB
Heb je een ati-kaart? En wat voor drivers heb je geïnstalleerd?
Als je mij bedoeld... Nee, ik heb een Packard Bell laptop van 3 tot 4 jaar oud. Zie mijn signature. Deze heef een gewone simpele on board Intel graphics card, niks speciaals. Zoals ik zei, bij de nieuwste Mandriva 2008.1 Gnome edition had ik hier totaal geen last van. Maar blijf toch liever bij Ubuntu.

DarkEra

  • Gast
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/21, 18:47:24 »
Citaat van: tuxido_devito
Ik zelf merk ook dat openoffice een brakke 'feel' heeft met compiz, zelfde probleem?
OpenOffice gebruik ik eigenlijk niet. Ik gebruik Ubuntu voor te internetten, soms eens een filmpje te kijken en muziek natuurlijk. Zeg maar voor de multimediaale doeleinden eigenlijk. Leuk zou zijn als ik de effecten zonder problemen zou kunnen gebruiken. Als het in Mandriva 2008.1 wel werkt zou dit toch ook mogelijk moeten zijn in Ubuntu 7.10 of 8.04. Of niet?

eric_edgy

  • Gast
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/25, 11:30:47 »
wat is het nut van compiz ?

Offline mcgyver

  • Lid
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/25, 13:13:58 »
Citaat van: eric_edgy
wat is het nut van compiz ?
Eye candy, hoewel ik ook moet zeggen dat ik het een makkelijke manier vind om van window te wisselen. Soms moet ik veel wisselen, ik heb daarvoor 2 schermen. Toch is compiz dan handig (draaien met de kubus).

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Compiz, Firefox...... wat is het probleem?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/25, 14:07:02 »
Citaat van: eric_edgy
wat is het nut van compiz ?
Compiz is eigenlijk een verzameling van grafische effecten, waarvan de 'Desktop-cube' (de draaiende kubus) er eentje van is, maar er zijn nog een hoop andere effecten beschikbaar.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °