Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu kan stuurprogramma (gimp-print) voor Epson niet vinden  (gelezen 1292 keer)

petra

  • Gast
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk staat het al ergens maar ik kan het niet vinden. Ik heb Kubuntu op een compaq Evo N600c. Als printer heb ik de Epson Stylus Photo 870. Via adept heb ik gimp-print en gutenprint opgehaald. Bij het toevoegen van de printer krijg ik steeds de melding dat hijhet stuurprogramma gimp-print niet kan vinden of dat ik niet de juiste rechten heb. Dit is het voorgestelde stuurprogramma maar de rest van het rijtje vindt hij ook niet. Natuurlijk werk ik in systeembeheerdersmodus. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Groetjes Petra

Saamelainen

  • Gast
Kubuntu kan stuurprogramma (gimp-print) voor Epson niet vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/06, 10:58:42 »
Ik vrees dat nog niemand het weet. :(

petra

  • Gast
Kubuntu kan stuurprogramma (gimp-print) voor Epson niet vinden
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/09, 19:34:43 »
Nee, en het is vreemd want ik had Kubuntu eerst op een andere laptop geinstalleerd en daar had ik geen enkel probleem met printen. Waarschijnlijk heb ik de tweede keer iets meer zitten klooien. Het is jammer want ik wil mijn collega's in het onderwijs enthousiast gaan maken voor edubunku maar dan moet ik wel met een goed werkend systeem aan komen. Ik heb al jaren Suse op een gewone pc maar echt verstand ervan nog steeds niet echt omdat het gewoon doet wat het moet doen.

Groetjes Petra