Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mislukte installatie van teamviewer  (gelezen 476 keer)

Offline Anno

  • Lid
mislukte installatie van teamviewer
« Gepost op: 2016/11/30, 20:18:48 »
Ik gebruik Ubuntu 16.04 64 bit.
Ik was teamviewer aan het installeren toen mijn computer plotselijng alles weigerde: ik kon geejn toesenbord en geen muis meer gebruiken. Na een herstart kreeg ik de volgende foutmelding:
"E: Pakket teamviewer:i386 moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden.
E: Interne fout bij openen van buffer (1). Gaarne melden."
Ik kan nu niets meer installeren.

Offline HWE64

  • Lid
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/30, 20:56:20 »
Ik gebruik Ubuntu 16.04 64 bit.
Ik was teamviewer aan het installeren toen mijn computer plotselijng alles weigerde: ik kon geejn toesenbord en geen muis meer gebruiken. Na een herstart kreeg ik de volgende foutmelding:
"E: Pakket teamviewer:i386 moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden.
E: Interne fout bij openen van buffer (1). Gaarne melden."
Ik kan nu niets meer installeren.
Anno, is dit geen 32bit? Oplossing heb ik niet.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Anno

  • Lid
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/30, 22:26:55 »
Citaat
Anno, is dit geen 32bit? Oplossing heb ik niet.Henk

Ja Henk, het systeem is 64 bit en teamviewer is 32 bit.

Offline Nero

  • Lid
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/01, 13:06:34 »
Naar welke map heb je Teamviewer gedownload? Als dat /tmp is dan wordt het bestand bij reboot verwijdert.

Voor de installatie van Teamviewer moet je wel de multi-arch activeren. Ikzelf gebruik volgende script:wget -P /tmp https://download.teamviewer.com/download/teamviewer_i386.deb
sudo -i
dpkg --add-architecture i386
apt update
apt install -y gdebi libjpeg62-turbo:i386 zlib1g:i386
dpkg -i /data/nero/Downloads/packages/libpng12-0*i386.deb
gdebi /tmp/teamviewer_i386.deb
Vermits libpng12-0 niet voorkomt in mijn Debian installatie (stretch) heb ik die eerst afzonderlijk binnen gehaald uit Debian jessie en opgeslagen onder mijn Downloads. Bij Ubuntu is dit mogelijk wel aanwezig in de standaard repo's.

Offline Anno

  • Lid
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/01, 22:17:16 »
Hallo Nero,
Volgens mij is de installatie mislukt doordat de computer vast liep tijdens de installatie. Ik heb toen een harde reset gebruikt. Daarna kon ik niets meer met een pakketbeheer programma. Omdat het moeilijk te herstellen leek, en omdat ik de eigenlijke oorzaak in de vastloper zag, wat al een week dagelijks gebeurde, heb ik Ubuntu opnieuw geïnstalleerd.
Maar nu blijkt met die nieuwe installatie de co mputer nog steeds spoedig na het opstarten vast te lopen. Als ik twee of drie keer opnieuw opgestart heb en de computer draait een tijdje, dan heb ik verder de hele dag geen problemen. De volgende dag gebeurt na opstarten echter weer hetzelfde.

Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/02, 10:19:02 »
@Anno

Het lijkt puur toeval dat dit tijdens de installatie van Teamviewer gebeurt. Als je ook na een verse installatie problemen hebt met opstarten dan zijn er m.i. een aantal mogelijke oorzaken:

- Er zit softwarematig iets niet goed in het opstartproces, lijkt me minder waarschijnlijk want ik zou dan verwachten dat het iedere keer misgaat,
- De bootsector van je harde schijf heeft problemen wardoor die niet altijd goed wordt gelezen tijdens het opstarten
- Het geheugen heeft problemen en loopt vast op piekbelastingen (tijdens opstarten of tijdens installatie van nieuwe software

Omdat je aangeeft dat het probleem met vastlopers zich al een week dagelijks voordeed lijkt het me in ieder geval niet waarschijnlijk dat Teamviewer de boosdoener is.

Om oorzaken uit te sluiten kun je denk ik het beste beginnen met het geheugen te testen door tijdens het opstarten shift ingedrukt te houden en dan uit de opties te kiezen voor de memtest optie. Test heeft wel flink wat tijd nodig.

Voor het testen van de harde schijf zijn er fabrikanten die live images aanbieden die je op USB kunt zetten om daar vanaf op te starten en je schijf te testen. Wel eerst een goede backup maken!

Offline Anno

  • Lid
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/02, 18:15:26 »
Bedankt Dirkjan,
Ik ga het proberen, je hoort van mij of het gelukt is.

Offline Anno

  • Lid
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #7 Gepost op: 2016/12/04, 17:45:01 »
Citaat
Om oorzaken uit te sluiten kun je denk ik het beste beginnen met het geheugen te testen door tijdens het opstarten shift ingedrukt te houden en dan uit de opties te kiezen voor de memtest optie. Test heeft wel flink wat tijd nodig.

Voor het testen van de harde schijf zijn er fabrikanten die live images aanbieden die je op USB kunt zetten om daar vanaf op te starten en je schijf te testen. Wel eerst een goede backup maken!

Ik heb beide testen uitgevoerd, maar het geheugen noch de HDD geeft fouten.
Het rare is dat ik elke dag een paar minuten na het opstarten een vastloper krijg. Daarna moet ik twee keer herstarten en doet alles het probleemloos tot de volgende dag, dus als de computer een tijd heeft uit gestaan.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #8 Gepost op: 2016/12/05, 10:06:21 »
Hoi Anno,

Potverdrie zeg. Ik heb dat ook nooit meegemaakt. Misschien eens met een nieuw moederbord batterijtje proberen? Pas wel op dat de spanning van je moederbord eraf is, he? Er brandt een LEDje. Dat moet uit gaan.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #9 Gepost op: 2016/12/05, 15:10:10 »
Bijzonder, mijn kennis schiet hier verder te kort. Een probleem met de koeling zou ook nog kunnen maar dat rijmt niet met het verder gewoon werken na twee keer opstarten.

Offline Anno

  • Lid
Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #10 Gepost op: 2016/12/06, 13:07:58 »
Citaat
Bijzonder, mijn kennis schiet hier verder te kort. Een probleem met de koeling zou ook nog kunnen maar dat rijmt niet met het verder gewoon werken na twee keer opstarten.
Het lijkt zelfs nog bijzonderder te worden, Dirk Jan:
Op mijn computer draait behalve Ubuntu, ook Windows 10. Gisterenochtend heb ik opgestart in Windows, om te kijken of ik het probleem ook met Windows heb. Maar ik kreeg in Windows geen problemen. Daarna heb ik een herstart gedaan naar Ubuntu, en ook toen kon ik zonder problemen verder werken in Ubuntu. Die ochtend heb ik de computer afgesloten en laat in de middag weer opgestart in Ubuntu. Toen liep de computer na enige tijd (5 minuten?) weer vast.
Vanmorgen heb ik weer opgestart in Windows en dadelijk daarna een herstart naar Ubuntu en tot nu (13 uur) toe gaat alles goed.

Re: mislukte installatie van teamviewer
« Reactie #11 Gepost op: 2016/12/07, 09:12:00 »
Heel bijzonder, ik hoop dat één van de andere forumleden je verder kan helpen.