Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht  (gelezen 1831 keer)

Offline sjarel

  • Lid
.mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Gepost op: 2012/06/23, 19:06:04 »
Het is een Sony autoradio CDX-M630 met wisselaar.Was duur toen.Bij een gekochte audio cd laat hij geen artiest of titel zien.Er komt wel tevoorschijn op de display,no title en no track.Na gezoek zou hij ID3 Tag moeten laten zien.
Ik wat zou .wav willen branden op een rw-disc .Ik heb helaas enkel mp3 .Bij Last.Fm heb ik een account die titels en artiesten tovert bij de liedjes.
Volgende stap zou een Sony AHD-D001 MP3-adapter worden.Deze faked de Cd-wisselaar.De MP3 speler kan bedient worden dan via de HU en laat ook titels en artiesten zien op display.
Xubuntu 12.04 Lts

Re: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/23, 22:50:31 »
Met Soundjuicer kan je een cd rippen naar elk gewenst voormaat inclusief artiest-titel etc. in het Ubuntu Software Centrum zoeken op sound-juicer, streepje hoort er tussen. :) Onder Bewerken>Voorkeuren in het programma kan je het een en ander indelen. Voor te branden kan je Brasero of K3b nemen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline sjarel

  • Lid
Re: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/24, 00:28:05 »
CD-text zou die Sony display nodig hebben.Na wat gegoogel zou je iets moeten uitschakelen bij Brasero ,alles  meteen kopiëren.   

wodim -v dev=/dev/sr1 speed=8 driveropts=burnfree fs=16m -text cuefile=/tmp/brasero_tmp_I3BTDV.cue -dao

Het direct doen lijstje voor Xubuntu ga ik nog eens uitvoeren,er staat iets vermeld over gstreamer.
Vlug geef ik het niet op.In die Sony zit zelfs een analyser.Hoe stom kan Sony zijn om van een gekochte cd geen TAG te lezen..
Ps;ID3 is bij mp3 ,CD TEXT  is bij CD-R's/CD-RW's(gefinaliseerd).
« Laatst bewerkt op: 2012/06/24, 11:03:02 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts

Re: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/24, 15:12:01 »
Met Soundjuicer kan je een cd rippen naar elk gewenst voormaat inclusief artiest-titel etc. in het Ubuntu Software Centrum zoeken op sound-juicer, streepje hoort er tussen. :) Onder Bewerken>Voorkeuren in het programma kan je het een en ander indelen. Voor te branden kan je Brasero of K3b nemen.

Ik zou Sound Juicer op dit moment niet aanraden vanwege DEZE issues. Om deze beperkingen van Sound Juicer te omzeilen zou ik liever Asunder of Banshee adviseren. En dan liever nog Asunder, omdat deze geen berg aan extra pakketten meesleept. Dat doet Banshee wel, maar verder doen beiden het verder prima! Beide zijn terug te vinden in het softwarecentrum van Ubuntu.

Om tags te bewerken zou ik EasyTag kunnen adviseren voor het aanpassen van je tags. Ook dat is een uitstekend programmaatje die doet wat het moet doen. Ik gebruik het zelf al jaren met volle tevredenheid....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/24, 21:06:45 »
Ik heb nog geen enkel probleem met sound-juicer ondervonden, daarom raad ik deze ook aan. Het is natuurlijk prima dat jij wat anders aanraad, als jij wel problemen ondervind met sound-juicer. Heeft de TS nog wat te kiezen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline sjarel

  • Lid
Re: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/24, 23:16:01 »
x cd roast en nerolinux kennen cdtext.Brander en of driver moeten cdtext ook herkennen.Er is nog een merk dat met cdtext werkt Philips.CDTEXT is nog actueel maar wordt gecensureerd denk ik.
Beide programs krijg ik niet aan de praat.
Als de mp3 maar titels weergeven .Nog 1 j les Powerpoint en dan pas multimedia(W7).Zoeken geeft enkel maar andere begrippen;isrs-codes,red book,audio cd metadata etc.
Ik heb een usb-autoradio(Pioneer),nu nog de de id3 tag op de geheugenstaaf krijgen.
Xubuntu 12.04 Lts

Re: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/25, 00:09:20 »
Ik heb nog geen enkel probleem met sound-juicer ondervonden, daarom raad ik deze ook aan. Het is natuurlijk prima dat jij wat anders aanraad, als jij wel problemen ondervind met sound-juicer. Heeft de TS nog wat te kiezen. :)

Dat advies is wel met pijn aan het hart, hoor. Ik heb Sound Juicer jaren gebruikt, tot het moment dat de 3-versie uitkwam. Het is een ramp geworden om de instellingen van de gstreamer-profielen aan te passen. Daarvoor moet je je halve systeem (bij wijze van spreken dan) doorspitten om er iets aan te wijzigen. Maar als dát weer zou kunnen zoals voorheen (dus gewoon weer onder "voorkeuren" > "profielen wijzigen"), dan ben ik de eerste die Sound Juicer weer zou gebruiken (en adviseren aan anderen)

Maar inderdaad: er is keuze genoeg, dus de TS mag zelf kiezen wat voor hem het beste werkt...  ;)

Ik heb een usb-autoradio(Pioneer),nu nog de de id3 tag op de geheugenstaaf krijgen.

EasyTag is perfect voor dat klusje. Probeer het eens, zou ik zeggen...  :D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline sjarel

  • Lid
Re: .mp3>.wav + id3 Tag branden op audio cd,brander gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/26, 14:13:07 »
Interface adapter for ipod xa-110ip van Sony heb ik nu.Bedienining en tag is dan mogelijk met de UniLink via de radio en display.
Een ipod zoek ik nog met zo een brede stekker.Hopelijk vind ik een prog om dat ding te laden met mp3's.
Xubuntu 12.04 Lts