Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Fusion / Desktop Effects geven een aantal problemen  (gelezen 932 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Compiz Fusion / Desktop Effects geven een aantal problemen
« Gepost op: 2007/10/19, 14:39:27 »
Het is duidelijk te merken dat Compiz Fusion nog volop in ontwikkeling is.
Ik had wat instellingen aangepast via compizconfig-settings-manager, en na een tijdje was mijn computer nog trager dan een slak. Ook was de harde schijf continu aan het ratelen.

Na even zoeken bleek dat compiz meer dan 800 MB geheugen in gebruik had :O
Geen wonder dat alles dan niet vooruit te branden is.
Terugschakelen naar metacity en weer naar compiz heeft het probleem van de traagheid tijdelijk opgelost, maar het loopt nog steeds niet optimaal.

Ook kloppen een aantal effecten niet: de vensterdecoraties (titelbalk, minimaliseer- en sluitknoppen) verdwijnen soms voor korte tijd of de kleuren kloppen niet.

Geen idee hoe het komt, maar als ik niet snel een oplossing vind, dan schakel ik die desktop effects uit. Ik heb liever een snelle computer dan één die er leuk uitziet maar niet werkbaar is.

Redfish

  • Gast
Compiz Fusion / Desktop Effects geven een aantal problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 15:25:02 »
Ja helaas zitten er nog wat foutjes in Compiz. Ook de combinatie met Compiz en Desktops en werkbladen zorgt voor problemen.

Als je het mij vraagt is het er iets te snel ingeduwd.

Compiz Fusion / Desktop Effects geven een aantal problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 15:44:37 »
Inderdaad Johanvd, ik heb dat ook met de knoppen en vensters.
Als ik het water effect inschakel gebeurt er niks, er verschijnt alleen een doorzichtig venster van 10x8 cm en daarna vertragen alle effecten, zet ik het uit heb ik er geen last meer van.
Ik heb echter nog niets gemerkt van een vertraging van de CPU.
Laten we hopen dat Compiz op korte termijn met een oplossing komt voor de problemen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Compiz Fusion / Desktop Effects geven een aantal problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/19, 15:47:28 »
Bij mij draait het nu wel redelijk, alleen wil Emerald nogal eens crashen. Geen idee hoe / waarom, maar met emerald --replace kan ik het zootje weer opnieuw opstarten. Is echter wel lastig. Verder draaien alle vensterdecoraties prima...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Hanssun

  • Lid
Compiz Fusion / Desktop Effects geven een aantal problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/19, 17:56:51 »
bij mij werkt het allemaal toppie met mij nieuwe grafische kaart de Nvidia 8500GT.

Gr Hans,

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Compiz Fusion / Desktop Effects geven een aantal problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/19, 17:58:09 »
Voorbeeld:


De balk hoort bruin te zijn (standaard human thema), en er horen 3 knoppen te zijn. Als ik met de muis beweeg over de balk, dan knippert die, en komt alles weer terug zoals het hoort.
Dit is niet de hele tijd zo, maar af en toe.