Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Persbericht Ubuntu-nl?  (gelezen 7967 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/19, 17:00:10 »
een ubuntu.com adres kun je activeren als je ubuntu-member bent.(hoeft niet)
wanneer je onder de vlag van ubuntu-nl release party´s organiseert, en derhalve  ook
de nodige publiciteit wil geven aan de party´s, is het communiceren met de verschillende media proffesioneler
en geloofwaardiger met een ubuntu-nl.org emailadres. daar is lijkt mij geen speld tussen te krijgen.

overigens heeft DUDE ter voorbereiding van verschillende party´s samen met anderen een bijzonder groot
¨emailadressen arsenaal¨ opgebouwd om publiciteit/informatie te geven naar de verschillende media. niemand hoeft dat
opnieuw uit te vinden. ik heb die adressen zelf op de wiki gezet, en heb in het verleden media aangeschreven
onder de vlag van ubuntu-nl.

het is zelfs van belang dat dit goed gecoordineerd wordt, immers er is niets irritanter voor journalisten, om email en
informatie, van welke aard ook, dubbel of driedubbel te ontvangen, hoe goed bedoeld ook.

Offline Double12

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/19, 17:13:34 »
het is zelfs van belang dat dit goed gecoordineerd wordt, immers er is niets irritanter voor journalisten, om email en
informatie, van welke aard ook, dubbel of driedubbel te ontvangen, hoe goed bedoeld ook.
In dat geval is het denk ik wel het beste om een centraal persoon voor de landelijke publiciteit aan te wijzen, in plaats van wat we nu hebben gedaan: maar wat aanrommelen. De lokale publiciteit is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de install party-organisatoren zelf.

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/19, 19:02:38 »
Dus, samenvattend: organisatoren die betrokken zijn bij de pr moeten een ubuntu-nl.org adres en voor landelijke pr graag aansturing door iemand met pr-vaardigheden vanuit het team of iemand die specifiek die klus namens Ubuntu-NL op zich neemt.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/19, 19:17:52 »
ik weet dat ik nu heel hard van stapel loop maar als wij op de een of andere manier een bekende nederlander die zelf ook ubuntu gebruikt, zo gek krijgen om ons te promoten af en toe bij de volgende 09.04 ofzo dan heb je heeel wat meer aandacht. organisaties doen dat vaker om zo goede pr te krijgen.
je zit dan zo bij de wereld draait door of weet ik veel wat. is er niet wat bekend op dit gebied? of in ons geval in het noorden een regionale bekende.
je zou kunnen denken (mits hij hier voor voelt) aan Ben Woldring van bellen.com   Ik noem maar wat hooor.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #29 Gepost op: 2008/11/19, 19:22:11 »

Het is ook maar het verwachtingspatroon dat je hebt. Moet alles worden gedaan door de leiding van Ubuntu-NL, of wordt het alleen het startsein gegeven door de leiding en doen individuele leden zelf wat hun voor handen komt?
Het ene of het andere hoeft niet fout te zijn, je moet alleen een keuze maken en dan duidelijk maken dat je dat gekozen hebt.
Daar heb je natuurlijk ook weer een punt he. Het is ook nog wat zoeken natuurlijk.
Niet alles hoeft  door de leiding gedaan te worden, zeker niet bij de tussenreleases.
Het enige is dat dat wat doodgewoon door Ubunt-NL gedaan moet worden, zoals bv. het bestellen van de cd's en de landelijke pr, ook ruim op tijd klaar moet zijn en dan ook nog helder gecommuniceerd worden.  Faciliteren die hap. Zulke steuntjes in de rug heb je nodig. En verder eigenlijk niet eens zoveel, duidelijkheid en een pluim na, af ende thoe.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #30 Gepost op: 2008/11/19, 19:27:05 »
ik weet dat ik nu heel hard van stapel loop maar als wij op de een of andere manier een bekende nederlander die zelf ook ubuntu gebruikt, zo gek krijgen om ons te promoten af en toe bij de volgende 09.04 ofzo dan heb je heeel wat meer aandacht. organisaties doen dat vaker om zo goede pr te krijgen.
je zit dan zo bij de wereld draait door of weet ik veel wat. is er niet wat bekend op dit gebied? of in ons geval in het noorden een regionale bekende.
je zou kunnen denken (mits hij hier voor voelt) aan Ben Woldring van bellen.com   Ik noem maar wat hooor.

Mooi idee. Indertijd in Hilversum en Amsterdam hebben we ook een aardig blikje bekende politici/bn-ers open getrokken. Probleem is wel dat we in Nederland ook weer niet met zoveel personen zitten dus als je ieder half jaar een blik bobo's opentrekt, ben je gauw door je voorraadje heen. Een zorgvuldige dosering is ook niet gek.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline WillemW

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #31 Gepost op: 2008/11/19, 19:50:07 »
Je kunt aan Bert Visscher (Noorderling en bekend) denken. Hoewel dit niet het prototype van een rustige Ubuntero is. Als alles niet gelijk wil werken gooit hij het hele handeltje het raam uit. Is natuurlijk wel lachen! Verder heb ik gisteren nog een artikeltje in de Weekkrant gezet. Wanneer je een account aanmaakt kan je zelf kopij plaatsen.]Je kunt aan Bert Visscher (Noorderling en bekend) denken. Hoewel dit niet het prototype van een rustige Ubuntero is. Als alles niet gelijk wil werken gooit hij het hele handeltje het raam uit. Is natuurlijk wel lachen! Verder heb ik gisteren nog een artikeltje in de Weekkrant gezet. Wanneer je een account aanmaakt kan je zelf kopij plaatsen.
[/url]http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/november/18/moeten_computerprogramma_s_echt_zo_duur_zijn_of_k
« Laatst bewerkt op: 2008/11/20, 19:22:43 door WillemW »
Dell Latitude D620 met Ubuntu 11.4 (2D Unity)

Offline siegi

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #32 Gepost op: 2008/11/19, 19:54:59 »
Dus, samenvattend: organisatoren die betrokken zijn bij de pr moeten een ubuntu-nl.org adres en voor landelijke pr graag aansturing door iemand met pr-vaardigheden vanuit het team of iemand die specifiek die klus namens Ubuntu-NL op zich neemt.
Rulus nam tijdens de open meeting deze opdracht op zich "een persbericht maken".  Maar hij heeft spijtig genoeg te laat gezegd dat hij er geen tijd meer voor vond.



Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #33 Gepost op: 2008/11/19, 20:17:31 »
Dus, samenvattend: organisatoren die betrokken zijn bij de pr moeten een ubuntu-nl.org adres en voor landelijke pr graag aansturing door iemand met pr-vaardigheden vanuit het team of iemand die specifiek die klus namens Ubuntu-NL op zich neemt.
Rulus nam tijdens de open meeting deze opdracht op zich "een persbericht maken".  Maar hij heeft spijtig genoeg te laat gezegd dat hij er geen tijd meer voor vond.




daarom moeten we niet met dit soort zaken op elkaar gaan wachten. gewoon facaliteren, uit handen geven en
laten bloeien. wachten op elkaar werkt erg demotiverend voor de verschillende kartrekkers.

Offline Double12

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #34 Gepost op: 2008/11/19, 21:42:44 »
Je kunt aan Bert Visscher (Noorderling en bekend) denken. Hoewel dit niet het prototype van een rustige Ubuntero is. Als alles niet gelijk wil werken gooit hij het hele handeltje het raam uit. Is natuurlijk wel lachen! Verder heb ik gisteren nog een artikeltje in de Weekkrant gezet.
Bert Visscher?! Dat had ik nooit achter hem gezocht. Eigenlijk is hij niet grappig, maar hij is zo droog dat ik toch altijd moet lachen.
"Er is één stelregel: je moet bloemen altijd schuin afknippen" *knipt zo alle bloemen van de steel af*

Ik heb even op internet gezocht. Op zijn blog stond één keer iets over Ubuntu: dat hij het wel permanent wilde gebruiken, maar dat zijn schermresolutie het niet goed deed.