Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Op een chromebook: Spotify app blijft regelmatig hangen. Waarvan?  (gelezen 977 keer)

Offline bart85

  • Lid
Ik heb hier een nieuwe Lenovo chromebook met 4GB ram. Spotify  en youtube blijven regelmatig hangen.

Komt dit door te weinig ram?

Is dit vanwege hardware van lenovo?

Zijn er andere redens voor?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Op een chromebook: Spotify app blijft regelmatig hangen. Waarvan?
« Reactie #1 Gepost op: 2021/02/22, 10:06:36 »
Op een chromebook neem ik aan dat je dit via de webpagina's van Spotify of YouTube doet.  Dan kan het ook nog gewoon met je netwerkverbinding te maken hebben. Mijn partner werkt met een chromebook, met alle Google Meet vergaderingen hebben we daar toch maar even een netwerkkabeltje voor gelegd, stuk stabielere verbinding.

Offline bart85

  • Lid
Re: Op een chromebook: Spotify app blijft regelmatig hangen. Waarvan?
« Reactie #2 Gepost op: 2021/02/22, 10:12:49 »
Het is niet via de webpagina. Er staat ook met de app.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Op een chromebook: Spotify app blijft regelmatig hangen. Waarvan?
« Reactie #3 Gepost op: 2021/02/22, 10:19:11 »
Het is niet via de webpagina. Er staat ook met de app.

Had even over app in de titel heen gelezen. Hoe dan ook, de app maakt ook gebruik van de netwerkverbinding.

Op een Chromebook kun je informatie over alle actieve processen en hun geheugen, CPU- en netwerkgebruik krijgen. Open Taakbeheer in Chrome door Chrome te openen en op de menuknop met drie stippen te drukken en naar Meer Extra-> Taakbeheer te gaan. Je kunt dan zien hoeveel van die 4GB gebruikt wordt en waardoor.