Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Moederbord met 64-bit Intel Xeon processor, 3.0 GHz/800 MHz, wat heb ik hieraan?  (gelezen 2041 keer)

Offline John K

  • Lid
Ik heb een 64-bit Intel Xeon processor, 3.0 GHz/800 MHz (Front Side Bus) 2MB L2 cache met serverbord en kast, kan ik hier Ubuntu Desktop op draaien of alleen een serverversie?

Ik moest kiezen tussen een nieuw moederbord en deze. Is dit een goede keus? Is zoiets stabieler dan een reguliere processor?

Groeten John K
« Laatst bewerkt op: 2010/08/26, 22:03:48 door John K »

Offline John K

  • Lid
Niemand? Hoe kan ik dit topic verplaatsen naar Installatie, misschien krijg ik daar een reactie.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Heb je zelf al eens gezocht?
http://tinyurl.com/preview.php?num=3ypgsys

Dus ja, je kan gewoon de desktopversie gebruiken als je dat wilt.

En of dit moederbord beter is dan een nieuwe is alleen te zeggen als je vertelt om welke moederborden het precies gaat.
Je kan namelijk nieuwe kopen die beter zijn, maar ook die minder zijn.
En het hangt er ook nog vanaf wat je er precies mee wil doen.

Als je hem als desktop zou willen gebruiken heb je meer aan een modern consumentenbordje dan aan een wat oudere server.

Verder lijkt me het niet zo handig om een "echte" server in huis te halen. Die dingen maken vaak nogal een herrie, hebben soms extra koeling nodig en ze zitten vaak in een enorm lompe kast die gewoon niet bij je interieur past :)
Bovendien heb je zelf waarschijnlijk geen mooi serverrack waar je hem netjes in zou kunnen hangen.


Dat ding is zeker nog goed te gebruiken, een vraagje heeft het ding HT? zoja dan heb je dus in princiepe 2 Virtual cores.
Ik had zelf ook zoiets een DELL 670 Precision Maar dan met 2* 3.40GHz HT 1MB per Stuk en 6gb DDR2 ECC.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/27, 10:38:46 door gamersblood »
APPLE iMAC 27.

CPU. Intel Core i7 Quad-Core 2.93GHz
RAM. Kingston 1333MHz 2X 2GB
SSD. 256GB Toshiba Solide State Disk
GPU. AMD Radeon HD 5850 Mobility

Offline John K

  • Lid
Heb je zelf al eens gezocht?
http://tinyurl.com/preview.php?num=3ypgsys

Dus ja, je kan gewoon de desktopversie gebruiken als je dat wilt.

En of dit moederbord beter is dan een nieuwe is alleen te zeggen als je vertelt om welke moederborden het precies gaat.
Je kan namelijk nieuwe kopen die beter zijn, maar ook die minder zijn.
En het hangt er ook nog vanaf wat je er precies mee wil doen.

Als je hem als desktop zou willen gebruiken heb je meer aan een modern consumentenbordje dan aan een wat oudere server.

Verder lijkt me het niet zo handig om een "echte" server in huis te halen. Die dingen maken vaak nogal een herrie, hebben soms extra koeling nodig en ze zitten vaak in een enorm lompe kast die gewoon niet bij je interieur past :)
Bovendien heb je zelf waarschijnlijk geen mooi serverrack waar je hem netjes in zou kunnen hangen.

Offline John K

  • Lid
Dit ging even mis.

Ik kan toch het serverboard eruithalen en ergens anders inbouwen? Ik heb het hele zaakje Fujitsu Primergy RX300 S2 3.0 Ghz XEON met 2 GB ecc geheugen voor 35 gekocht. Is dat teveel?

Offline walterav

  • Lid
Dit ging even mis.

Ik kan toch het serverboard eruithalen en ergens anders inbouwen? Ik heb het hele zaakje Fujitsu Primergy RX300 S2 3.0 Ghz XEON met 2 GB ecc geheugen voor 35 gekocht. Is dat teveel?

Denk het niet, maar het heeft wellicht al een hoop uren gemaakt.

Offline John K

  • Lid
Mocht ie niet te gebruiken zijn dan is ie in onderdelen (processor, geheugen) al meer waard, hoop ik.