Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 12.04: verwijderen systemtray icon voor mail, chat, ubuntu-one, etc  (gelezen 425 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Hoi,

Het stond destijds volgens mij op de site van computertips, maar kennelijk voor 14.04 niet meer van belang. Maar hoe kon ik ook al weer de system tray notificatie uitschakelen voor: email, chat, ubuntu-one, etc? Het is dat envelopje in de bovenbalk.

Dank,

Jop
« Laatst bewerkt op: 2015/01/04, 16:22:09 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Klik op Synaptic pakketbeheer.
Zoekterm in Synaptic:
indicator-messages

Markeer indicator-messages voor volledige verwijdering en druk op de knop Toepassen.

Herstart uw computer.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Dank je Anton, dat lijkt inderdaad te werken. Ik krijg bij het opstarten nog wel een pop-up dat Ubuntu-One niet meer bestaat. Kan ik dat ook nog ergens uit zetten?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Tom

  • Lid
Als ubuntu-one er nog opstaat dus geinstall in de repro´s kun je die ook gerust verwijderen. ;-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Het is dat envelopje in de bovenbalk.
Als het om dat envelopje in de bovenbalk gaat en je gebruikt geen Thunderbird voor e-mail kan je Thunderbird wissen via het Ubuntu softwarecentrum of met een terminal:
sudo apt-get remove thunderbird
Opnieuw aanmelden en het envelopje is weg. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Dank je Tom
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.